Visar inlägg med etikett SUS 2008. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett SUS 2008. Visa alla inlägg
fredag 31 december 2010
söndag 4 januari 2009
lördag 3 januari 2009
ÅRETS SISTA LISTA - ALLT OM SUS 2008
Så här kommer den då tillslut, listan som berättar allt om SUS 2008.
Årets
... sammanfattning: Chase the SUS (som allt ni kommer att läsa här nedan, fast bättre)
… turneringsseger: Westermalmscupen!
... tvååring: STJD (9/1)
... 41-åring: SUS IF
... susellerkändis: Hårt race mellan Jonas Lyckety Lyckstedt och DD/Andrea. Lycke Li var tidigt ute och laddade upp med Klas Ingesson i någon svensk skog, men de senare fick träffa världsstjärnor i Italien. Hmmm, nja, blott Sverige svenska krusbär har och Lyckans träff med Ingesson känns hetare.
… jshöllsittnyråslöfte: "Jag lovar att gå upp 10 kilo"
… skandal: När bildades SUS egentligen? Axel ställer Elgen mot väggen, men får inte helt oväntat svar på tal här och här
… tillväxt: Jonas D, Max, Aaron, Danne och Sauter. Grattis till er alla och till SUS. Har vi glömt någon?
… doktor: Dr. Davas
… SWSLC-vinnare: Janne såklart!
… efterlysning: Var är, egentligen, Danne Lepp?
…. förhandstips: http://susfotboll.blogspot.com/2008/03/sus-tippas-bli-bottenlag.html
… hatlag: rätt jämt mellan Elpe och Westermalm, men STJD ger segern till Westis för gamla tiders skull – och det här svaret
… avhopp: Sauter skadade sig och tappade motivationen. SUS tackar genom STJD för engagemang och nedlagd tid! David Sauter - för alltid en SUS-hjälte.
... bubbel: Ljungbacken away.
… film: Highlander hjälpte SUS igenom en svår tid.
… inlägg: Max säger det vi alla känner
… citat: ”den stackars pojken, han åker runt i världen och ritar”
... kära återseende: nedflyttningsspöket.
Nu lägger vi 2008 bakom oss och ser framåt. Mot serieseger 2009! Krossa alla.
Tweet
Årets
... sammanfattning: Chase the SUS (som allt ni kommer att läsa här nedan, fast bättre)
… turneringsseger: Westermalmscupen!
... tvååring: STJD (9/1)
... 41-åring: SUS IF
... susellerkändis: Hårt race mellan Jonas Lyckety Lyckstedt och DD/Andrea. Lycke Li var tidigt ute och laddade upp med Klas Ingesson i någon svensk skog, men de senare fick träffa världsstjärnor i Italien. Hmmm, nja, blott Sverige svenska krusbär har och Lyckans träff med Ingesson känns hetare.
… jshöllsittnyråslöfte: "Jag lovar att gå upp 10 kilo"
… skandal: När bildades SUS egentligen? Axel ställer Elgen mot väggen, men får inte helt oväntat svar på tal här och här
… tillväxt: Jonas D, Max, Aaron, Danne och Sauter. Grattis till er alla och till SUS. Har vi glömt någon?
… doktor: Dr. Davas
… SWSLC-vinnare: Janne såklart!
… efterlysning: Var är, egentligen, Danne Lepp?
…. förhandstips: http://susfotboll.blogspot.com/2008/03/sus-tippas-bli-bottenlag.html
… hatlag: rätt jämt mellan Elpe och Westermalm, men STJD ger segern till Westis för gamla tiders skull – och det här svaret
… avhopp: Sauter skadade sig och tappade motivationen. SUS tackar genom STJD för engagemang och nedlagd tid! David Sauter - för alltid en SUS-hjälte.
... bubbel: Ljungbacken away.
… film: Highlander hjälpte SUS igenom en svår tid.
… inlägg: Max säger det vi alla känner
… citat: ”den stackars pojken, han åker runt i världen och ritar”
... kära återseende: nedflyttningsspöket.
Nu lägger vi 2008 bakom oss och ser framåt. Mot serieseger 2009! Krossa alla.
Etiketter:
SUS 2008
lördag 11 oktober 2008
söndag 5 oktober 2008
Chase the SUS '08
Som en temperaturhöjare inför fredagens avslutning presenteras nu Chase the SUS '08 - en hyllning till SUS IF 2008.
Går även att se här eller här.
Tweet
Går även att se här eller här.
Etiketter:
Axel Cam,
Chase the SUS,
retrospektivt collage,
SUS 2008,
Säsongsavslutning,
video
onsdag 20 augusti 2008
IT HAS BEEN WRITTEN

SUS TILLS JAG DÖR har genomfört en avancerad och prövande övning för att säkerställa SUS framtid. Vi var tvungna att konsultera den enda kända (och 100% trovärdiga) källan för information om framtiden - Oraklet i Delfi. Ja, nu är det ju så att STJD inte hade möjlighet att ta sig till Apollos grotta i Delfi, men tack gode gud för Internet. På askoracle.net kunde STJD föra fram sitt spörsmål, utan att nervositeten syntes. Andaktigt tryckte vi på enter och väntade på en reaktion, som dök upp mindre än en sekund senare:
You asked:
Will SUS stay in division 6
Will SUS stay in division 6
The Oracle replied:
I had to flip a coin, but I answer with the same confidence as ever: absolutely.
Stärkta av vetskapen om att allt är förutbestämt och att himlen har en plats för SUS passade delar av redaktionen på att tippa resten av säsongen. Så här blir det:
Erikslund - SUS: 1-1
Ljungbacken - SUS: 2-2
SUS - Tudor Arms: 1-0
Täby City - SUS: 0-2
SUS - Elpe: 2-1
Atlas - SUS: 1-3
SUS - Atletico Husby: 2-1
Ja, ni ser själva. Inga fler förluster under resten av säsongen. Underbart. Skönt också att SUS tvålar till Elpe. Vilken höjdpunkt. Lite mer oväntat att SUS också slår Tudor OCH Atletico, men tydligen blir det så.
Etiketter:
SUS 2008
söndag 27 april 2008
DET ÄR INTE VÅRT FEL!

Några ord om inledningen av säsongen är på sin plats.
Tvärtemot Ann Heberlein, författaren till boken ”Det var inte mitt fel”, som hävdar att det är fult, eller kanske till och med fel, att skylla ifrån sig – så menar SUS TILLS JAG DÖR att det är mer eller mindre bevisat att det i det här fallet verkligen INTE ÄR SUS FEL att klubben är utan poäng efter två matcher – och hänvisar till punkterna nedan. SUS TILLS JAG DÖR har tagit del av matchbilder via Axel Cam och efter en specialstudie av utvalda sekvenser, samt en heltäckande omvärldsanalys, kan ett antal förklaringar presenteras:
Otur
SUS har onekligen haft maximal otur hittills. Framförallt i form av skador och andra mer eller mindre godkända anledningar till frånvaro.
Domarna
I division 7 höll domarna förväntad nivå, men att de skulle vara så usla även i division 6 kunde ingen ana. Utan tvekan har domarna spelat en stor roll för utgången i de bägge matcherna hittills och flera oberoende, icke officiella, källor hävdar att det kan röra sig om någon slags konspiration. SUS TILLS JAG DÖR säger inte att domarna varit mutade, men kan samtidigt konstatera att det var länge sedan klubben förlorade två matcher i rad.
Motståndarna
Under de senaste säsongerna i sjuan är den generella uppfattningen att flera av lagen på många olika sätt känt sig slagna på förhand. Något SUS kunnat dra nytta av. Av någon anledning verkar inte scouting rapporterna ha skrämt slag på de lag klubben nu möter i sexan, vilket i sin tur hämmar SUS då laget, som alltid, vägrar att anpassa sitt spel efter motståndet. SUS "ställa in skorna-taktik" har hittills inte burit frukt (vilket i och för sig eventuellt har med klimathotet att göra... som i sin tur då är ytterliggare en förklaring till SUS placering tabellen).
Självbilden
Vissa hävdar att SUS lider av ett kollektivt Jesus-komplex, men det är naturligtvis helt fel. Det problematiska i nuläget är att övriga lag i serien inte insett att SUS är överlägsna på alla punkter och förtjänar seriesegern mer än alla andra. SUS Fyrklöver har taktiska lösningar så briljanta och komplexa att Westis skämt till tränare kommer att kissa på sig. Vänta bara!
Förklaring: Jesuskomplex används för att beskriva en persons, temporärt eller permanenta, överdrivet självupphöjda ego. En person med jesuskomplex är en självutnämnd messias som anser sig själv vara en bättre och viktigare människa än sina medmänniskor.
--
I nästa match har SUS de förhatliga fuskarna i LP. Kan någon ringa upp dem och förklara att tre poäng är beställda till Kungsholmen tack. Bra. Då säger vi så.
Etiketter:
SUS 2008
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)















