Visar inlägg med etikett Fyrklövern hotar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Fyrklövern hotar. Visa alla inlägg
måndag 14 december 2015
SLUTET ÄR NÄRA: SUS STÅR INFÖR SANNINGENS MINUT
SUS IFs kassör har såhär mot årets slut kastat ett öga på klubbens ekonomi och det han såg var en mardröm, klubben hotas faktiskt av omedelbar konkurs. Här på STJD brukar texterna innehålla en underhållande undertext men så är inte fallet denna gång. Situationen är bister. Klubben behöver ca 25 000 kr till lagkassan till slutet av januari. Hur ska vi lyckas med detta? Lagledningen kommer kontakta alla mejlledes:
1) De som spelat matcher för SUS i år men inte betalat medlemsavgiften på 1200kr (det rör sig om drygt halva truppen...),
2) De som betalat men som kanske känner att de vill bidra ytterligare eller kanske kan värva en passiv medlem eller en sponsor.
3) Personer som tidigare varit SUS vänner och som vi hoppas ska vilja hjälpa klubben i denna svåra stund.
Pengarna betalas som alltid in till PG 686970-5
Klubben kan räddas men det förutsätter att de som inte betalat för 2015 genast betalar och att så många som möjligt betalar sin medlemsavgift för 2016 redan tidigt i januari. Desto fler passiva medlemmar vi får desto större är också chansen att klubben överlever. Det vore sorgligt om klubben fick läggas ner ett år innan den fyller 50 år. Tanken är också att 2016 ska bli en av klubbens roligaste och bästa säsonger, men det förutsätter alltså en kraftig uppryckning vad gäller betalningsviljan. OM vi inte får in pengar så att det täcker klubbens förluster så läggs SUS IF ned i slutet av januari. Nu hoppas vi i lagledningen att det inte blir så, men mer än så kan vi inte göra. Visa även gärna ditt stöd i kommentarsfältet men action speaks louder than words just nu.
Etiketter:
#KämpaSUS,
Fyrklövern hotar,
Fyrklövern informerar,
SLUTET
fredag 26 april 2013
tisdag 2 april 2013
Ja det är sant - SUS IF möter Kronis på söndag!
Stärkta av söndagens spektakulära seger antar SUS nu en ny lite tuffare utmaning: Kronis. Söndagen den 7/4 kl 20:30-22:00 spelas årets kanske mest prestigefyllda match på Stora Essingens konstgräs. Vinner vi den så är mycket vunnet om man kan uttrycka sig så. Men har vi nån chans mot fjolårets seriesegrare? Det är det nog ingen utanför SUS som tror. Men vi får väl se helt enkelt.
Svara genast ja på bokat-mejlet!
/F
Tweet
Svara genast ja på bokat-mejlet!
/F
Etiketter:
Fyrklövern hotar,
Fyrklövern informerar
fredag 20 april 2012
BETALA MEDLEMSAVGIFTEN
Inför seriepremiären vill styrelse, ordförande, kassör och Fyrklöver påminna om att betala medlemsavgiften för 2012. 1200 kr på pg 686970-5.
Följande har, till dags datum, betalat medlemsavgift och bör därmed hyllas:
Aktiva:
RZL
Nya-Johan
DD
Janne
Max
Skogö
Pata
Axel
Sauter
Björn
Jonte
Linus
Jojje
Daniel
Dan
Schömer
Passiva:
Rolf Porseryd
Cornelia Elghorn
Anders Elghorn
Tweet
Följande har, till dags datum, betalat medlemsavgift och bör därmed hyllas:
Aktiva:
RZL
Nya-Johan
DD
Janne
Max
Skogö
Pata
Axel
Sauter
Björn
Jonte
Linus
Jojje
Daniel
Dan
Schömer
Passiva:
Rolf Porseryd
Cornelia Elghorn
Anders Elghorn
Etiketter:
Fyrklövern hotar,
Fyrklövern informerar
fredag 11 november 2011
Söndagens träning
Endast 8 ja och 14 som inte inte har svarat till söndagens träning.
MINST två till behövs för att vi inte ska ställa in!
Håll utkik här på bloggen innan söndag kväll för besked.
Tweet
MINST två till behövs för att vi inte ska ställa in!
Håll utkik här på bloggen innan söndag kväll för besked.
Etiketter:
Fyrklövern hotar,
Träning
fredag 1 juli 2011
Vinnarstrategi Nr 2 - SUS väger ut, 100 kilo lättare!
Under våren har vissa dragit slutsatsen att SUS vägt för lätt i årets serie. Inget kunde vara mer fel. Fyrklöverns samlade analys är att SUS just nu väger för tungt. På tok för tungt.
Idag är det precis sex månader sedan de flesta SUS-are avlade sina nyårslöften om att bli något lättare på foten under det kommande året. Tappa en si sådär fyra, fem kilo. Men att döma av de tunga hälar och mätta blickar som präglat SUS spelare under vårsäsongen tycks de flesta glömt att efterleva sina löften. Eller om de glömde att ställa upp dem till att börja med.
Nyårslöften i all ära. Men oftast är de nog att betrakta självpåtagna, lätt masochistiska befrielseprojekt. En sorts disciplineringsprogram vi lägger på oss själva för att hålla drömmarna vid liv om att vi en gång, någon vacker dag, äntligen kommer att känna oss fria och harmoniska, lösgjorda från livets kroppsliga och själsliga bojor. Oftast är de nog framdrivna av inspirerande, frestande bilder av ett ljuvare liv som bränt sig fast på våra näthinnor. Oftast är de nog en reaktion på olika lockelser som står till buds i vårt hedonistiska tidevarv. Återigen, alltså, ett utslag av denna nyliberala era, där vi själva kan välja om, och hur, vi ska lätta på hälarna.
Fyrklövern tar som bekant strid mot dessa lömska, och till synes tillåtande fasoner – som säkert bara lämnar alla oss som fuskar med våra nyårslöften med en gastkramande ångest veckorna i ända. Istället lyder fyrklöverns andra befallning inför sommarvilan, att SUS ska tappa 100 kilogram av sin samlade matchvikt.
SUS har en stor trupp. Minst 25 personer kretsar kring laget, antagligen kan man räkna till så många som 28. En snabb översyn säger att 90 kilo Bohlin, Lepp, Domeij och KP saknar överflödiga kilon. Vi resterande har befunnit oss på andra sidan under våren, uppskattningsvis mellan fyra och sex kilo över de nivåer vi vägde in på under fornstora dagar.
Som varje välorganiserad lagledning har naturligtvis fyrklövern samlat in detaljerad data om varje enskild SUS-spelare under våren, däribland viktdata. Vid höstpremiären kommer en viss utvägning ske för att kontrollera att fyrklöverns andra vinnarstrategi efterlevts av truppen i sin helhet under sommaren, fråntaget de fyra exemplariskt vältränade förmågor som redan omnämnts. Varje SUS-spelare som utsätts för stickprovskontroll, kommer behöva kunna styrka en viktminskning om minst fyra kilo för att slå sig in i truppen. Fem kilo, och chanserna är goda att du till och med får starta i kedjan. Tre kilo och det är bänken tills vidare.
Denna bafallning är, naturligtvis, odiskutabel, och uppnås exempelvis genom tjugo rundors marsch-löpning de kommande sex veckorna. Mer eller mindre varannan dag, alltså.
Laufen macht frei!
Tweet
Idag är det precis sex månader sedan de flesta SUS-are avlade sina nyårslöften om att bli något lättare på foten under det kommande året. Tappa en si sådär fyra, fem kilo. Men att döma av de tunga hälar och mätta blickar som präglat SUS spelare under vårsäsongen tycks de flesta glömt att efterleva sina löften. Eller om de glömde att ställa upp dem till att börja med.
Nyårslöften i all ära. Men oftast är de nog att betrakta självpåtagna, lätt masochistiska befrielseprojekt. En sorts disciplineringsprogram vi lägger på oss själva för att hålla drömmarna vid liv om att vi en gång, någon vacker dag, äntligen kommer att känna oss fria och harmoniska, lösgjorda från livets kroppsliga och själsliga bojor. Oftast är de nog framdrivna av inspirerande, frestande bilder av ett ljuvare liv som bränt sig fast på våra näthinnor. Oftast är de nog en reaktion på olika lockelser som står till buds i vårt hedonistiska tidevarv. Återigen, alltså, ett utslag av denna nyliberala era, där vi själva kan välja om, och hur, vi ska lätta på hälarna.
Fyrklövern tar som bekant strid mot dessa lömska, och till synes tillåtande fasoner – som säkert bara lämnar alla oss som fuskar med våra nyårslöften med en gastkramande ångest veckorna i ända. Istället lyder fyrklöverns andra befallning inför sommarvilan, att SUS ska tappa 100 kilogram av sin samlade matchvikt.
SUS har en stor trupp. Minst 25 personer kretsar kring laget, antagligen kan man räkna till så många som 28. En snabb översyn säger att 90 kilo Bohlin, Lepp, Domeij och KP saknar överflödiga kilon. Vi resterande har befunnit oss på andra sidan under våren, uppskattningsvis mellan fyra och sex kilo över de nivåer vi vägde in på under fornstora dagar.
Som varje välorganiserad lagledning har naturligtvis fyrklövern samlat in detaljerad data om varje enskild SUS-spelare under våren, däribland viktdata. Vid höstpremiären kommer en viss utvägning ske för att kontrollera att fyrklöverns andra vinnarstrategi efterlevts av truppen i sin helhet under sommaren, fråntaget de fyra exemplariskt vältränade förmågor som redan omnämnts. Varje SUS-spelare som utsätts för stickprovskontroll, kommer behöva kunna styrka en viktminskning om minst fyra kilo för att slå sig in i truppen. Fem kilo, och chanserna är goda att du till och med får starta i kedjan. Tre kilo och det är bänken tills vidare.
Denna bafallning är, naturligtvis, odiskutabel, och uppnås exempelvis genom tjugo rundors marsch-löpning de kommande sex veckorna. Mer eller mindre varannan dag, alltså.
Laufen macht frei!
torsdag 23 juni 2011
Vinnarstrategi Nr 1 - Mentalhygien
Den mentala hälsan är en förutsättning för framgångsrik idrottsutövning. Därför kräver Fyrklövern att samtliga SUSare vårdar sin mentala hälsa i enlighet med följande punkter:
§1 Sov minst 8 timmar varje natt. Om det är svårt att få till det, hitta en annan klubb. I SUS sover vi minst 8 timmar varje natt. Vi kräver att du som SUS-spelare är utsövd, inte bara på matchdagen, utan varje dag.
§2 Ät regelbundna måltider. Alla SUSare skall äta vällagad och näringsrik mat var fjärde timme alla dagar förutom matchdag då tiden ibland måste bli kortare för att inte måltiden ska infalla kortare än 2 timmar innan matchstart.
§3 Undvik stress. Stress kan indelas i positiv och negativ stress. Fuck that! I SUS stressar vi ändå aldrig. Ingenting kan jaga upp en SUSare. Vi har alltid någonting som är viktigare att tänka på; nämligen SUS.
§4 Vistas i naturen. Det är viktigt i vårt tidevarv att vi inte förlorar kontakten med vårt ursprung. Alla SUSare måste vårda den här sidan. I sommar gäller följande: ALLA SUSare befalls att gå ut i Naturen och reflektera över sin egen litenhet i universum.
§5 Vårda vänskapsband. I SUS är det här inte valfritt. Som SUSare förväntas man i varje givet läge uppträda på ett oklanderligt sätt mot sina vänner och sina vänners vänner. I sommar måste alla SUSare göra något extra för sina vänner. Det kan röra sig om att bjuda på middag, spontant ge en komplimang eller bara att finnas där.
§6 Skaffa dig aktiviteter i linje med djupt kända intressen. Som SUSare förväntas du ha ett passionerat förhållande till idrott i allmänhet och fotboll i synnerhet. Alla SUSare ska i sommar fördjupa det här intresset genom att antingen se på fotboll live eller på tv, eller genom att läsa böcker eller tidskrifter som handlar om fotboll. Vid förhör ska de här aktiviteterna kunna redovisas (spara matchbiljetter och bokkvitton).
§7 Skaffa dig motion. Ja, fysisk motion är bra för den mentala hälsan ,så ja, det är obligatoriskt med god motion om man spelar i SUS.
§8 Skaffa dig positiva mentala bilder. Det kallas mental träning och det är obligatoriskt i SUS. Gör så här: Leta upp en spelsekvens i minnet där du gjorde något bra i SUS-tröjan, t ex ett snyggt mål eller en perfekt tackling. Tänk på den här sekvensen löjligt ofta, typ varenda kväll innan du somnar och varje gång du är på väg till en SUS-match. Har du svårt att komma ihåg något du själv gjort går det bra att tänka på Aarons stänkare i krysset för några år sen.
§9 Se på brister som förbättringsmöjligheter. Istället för att knalla runt och klaga och hitta fel och brister så skall man som SUSare alltid tänka ett steg till - vad kan jag bidra med för att förbättra för SUS? Sen gör man just det och inget annat.
Detta är alltså Fyrklöverns krav på spelarna i SUS. De som ertappas med att inte efterleva ovanstående drabbas av konsekvenser.
Tweet
§1 Sov minst 8 timmar varje natt. Om det är svårt att få till det, hitta en annan klubb. I SUS sover vi minst 8 timmar varje natt. Vi kräver att du som SUS-spelare är utsövd, inte bara på matchdagen, utan varje dag.
§2 Ät regelbundna måltider. Alla SUSare skall äta vällagad och näringsrik mat var fjärde timme alla dagar förutom matchdag då tiden ibland måste bli kortare för att inte måltiden ska infalla kortare än 2 timmar innan matchstart.
§3 Undvik stress. Stress kan indelas i positiv och negativ stress. Fuck that! I SUS stressar vi ändå aldrig. Ingenting kan jaga upp en SUSare. Vi har alltid någonting som är viktigare att tänka på; nämligen SUS.
§4 Vistas i naturen. Det är viktigt i vårt tidevarv att vi inte förlorar kontakten med vårt ursprung. Alla SUSare måste vårda den här sidan. I sommar gäller följande: ALLA SUSare befalls att gå ut i Naturen och reflektera över sin egen litenhet i universum.
§5 Vårda vänskapsband. I SUS är det här inte valfritt. Som SUSare förväntas man i varje givet läge uppträda på ett oklanderligt sätt mot sina vänner och sina vänners vänner. I sommar måste alla SUSare göra något extra för sina vänner. Det kan röra sig om att bjuda på middag, spontant ge en komplimang eller bara att finnas där.
§6 Skaffa dig aktiviteter i linje med djupt kända intressen. Som SUSare förväntas du ha ett passionerat förhållande till idrott i allmänhet och fotboll i synnerhet. Alla SUSare ska i sommar fördjupa det här intresset genom att antingen se på fotboll live eller på tv, eller genom att läsa böcker eller tidskrifter som handlar om fotboll. Vid förhör ska de här aktiviteterna kunna redovisas (spara matchbiljetter och bokkvitton).
§7 Skaffa dig motion. Ja, fysisk motion är bra för den mentala hälsan ,så ja, det är obligatoriskt med god motion om man spelar i SUS.
§8 Skaffa dig positiva mentala bilder. Det kallas mental träning och det är obligatoriskt i SUS. Gör så här: Leta upp en spelsekvens i minnet där du gjorde något bra i SUS-tröjan, t ex ett snyggt mål eller en perfekt tackling. Tänk på den här sekvensen löjligt ofta, typ varenda kväll innan du somnar och varje gång du är på väg till en SUS-match. Har du svårt att komma ihåg något du själv gjort går det bra att tänka på Aarons stänkare i krysset för några år sen.
§9 Se på brister som förbättringsmöjligheter. Istället för att knalla runt och klaga och hitta fel och brister så skall man som SUSare alltid tänka ett steg till - vad kan jag bidra med för att förbättra för SUS? Sen gör man just det och inget annat.
Detta är alltså Fyrklöverns krav på spelarna i SUS. De som ertappas med att inte efterleva ovanstående drabbas av konsekvenser.
onsdag 22 juni 2011
Fyrklövern formar framtiden
I folkmun har SUS allt oftare börjat jämföras med KFK. Det är inget annat än beklämmande. Även Kantarell har nämnts i något sammanhang. Det gör naturligtvis saken ännu värre.
Som en följd genomgår fyrklövern en tämligen omtumlande identitetskris. Plöjer Axel och Danne ned sin tid, sitt engagemang och sitt anletes svett i ett lag som jämförs med Stockholmsseriernas största förlorare genom tiderna? Spenderar Davas sina sista korvören på Grummes tvättsåpa, för att vaska upp skjortorna åt ett gäng blåbär så vilse i snårskogen att de snart gör bäst i att söka upp sina gula gamla kombattanter i korpserien? Riskerar Jujje sitt väl och ve, och inte minst sitt vänstra knä, för lagkamrater som helst väljer att vila på hälarna när motståndet väller mot honom? Och oroar sig Dan för matchdagen veckan igenom, bara för att bidra till en nederlagssvit som väl kan bli mer ihållande och generande än något Stockholmsfotbollen någonsin skådat?
KFK hade ju i alla fall vett att hålla käft när de låg och kravlade på rygg.
Ingenting synes vara omöjligt i dessa vimmelkantiga tider. Och det är hög tid att återta kommandot.
Det lär ha undgått få att fyrklövern inte är särskilt förtjust i det nyliberala tilltal som präglar maktutövning av idag; det som låter oss välja på egen hand hur vi ska hantera och attackera våra problem—såsom sviktande bollkänsla, bristande kondition, och tilltagande viktökning. Fyrklövern tror inte på den typen av lömsk valfrihet. Fyrklövern tror på vinst helt utan uppoffring, och helt utan vånda inför vad vi ska välja för att komma i form till hösten.
Således kommer fyrklövern att helt obarmhärtigt lansera fyra obevekliga vinnarstrategier som varje sann SUS-are har att förhålla sig till under sommaren. Dessa kan kanske uppfattas som lätt fascistiska. Men tänk inte mer på det. Fyrklövern känner nämligen ditt bästa, och vill bara väl. Följ dem, och fyrklövern kommer att återfå sin självbild, sin tro på SUS som en av Stockholms allra stoltaste klubbar. Följ dem inte, och fyrklövern kommer att vika ner sig på samma sätt. Sluta tvätta din tröja. Sluta boka din träningstid. Sluta fingera din namnteckning var eviga gång ditt spelarleg ska förnyas. Sluta bry sig om dig och ditt fotbollsliv.
Tweet
Som en följd genomgår fyrklövern en tämligen omtumlande identitetskris. Plöjer Axel och Danne ned sin tid, sitt engagemang och sitt anletes svett i ett lag som jämförs med Stockholmsseriernas största förlorare genom tiderna? Spenderar Davas sina sista korvören på Grummes tvättsåpa, för att vaska upp skjortorna åt ett gäng blåbär så vilse i snårskogen att de snart gör bäst i att söka upp sina gula gamla kombattanter i korpserien? Riskerar Jujje sitt väl och ve, och inte minst sitt vänstra knä, för lagkamrater som helst väljer att vila på hälarna när motståndet väller mot honom? Och oroar sig Dan för matchdagen veckan igenom, bara för att bidra till en nederlagssvit som väl kan bli mer ihållande och generande än något Stockholmsfotbollen någonsin skådat?
KFK hade ju i alla fall vett att hålla käft när de låg och kravlade på rygg.
Ingenting synes vara omöjligt i dessa vimmelkantiga tider. Och det är hög tid att återta kommandot.
Det lär ha undgått få att fyrklövern inte är särskilt förtjust i det nyliberala tilltal som präglar maktutövning av idag; det som låter oss välja på egen hand hur vi ska hantera och attackera våra problem—såsom sviktande bollkänsla, bristande kondition, och tilltagande viktökning. Fyrklövern tror inte på den typen av lömsk valfrihet. Fyrklövern tror på vinst helt utan uppoffring, och helt utan vånda inför vad vi ska välja för att komma i form till hösten.
Således kommer fyrklövern att helt obarmhärtigt lansera fyra obevekliga vinnarstrategier som varje sann SUS-are har att förhålla sig till under sommaren. Dessa kan kanske uppfattas som lätt fascistiska. Men tänk inte mer på det. Fyrklövern känner nämligen ditt bästa, och vill bara väl. Följ dem, och fyrklövern kommer att återfå sin självbild, sin tro på SUS som en av Stockholms allra stoltaste klubbar. Följ dem inte, och fyrklövern kommer att vika ner sig på samma sätt. Sluta tvätta din tröja. Sluta boka din träningstid. Sluta fingera din namnteckning var eviga gång ditt spelarleg ska förnyas. Sluta bry sig om dig och ditt fotbollsliv.
Etiketter:
Fyrklövern hotar
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

