Visar inlägg med etikett Kaos.. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Kaos.. Visa alla inlägg

torsdag 4 september 2014

History in the making?



I de divisioner som SUS huserat i genom tiderna så har det hört till ovanligheterna att ena laget håller nollan i en match. Även under SUS allra mest segerrika perioder så har siffrorna ofta hamnat på 6-1, 7-2, 5-1 osv. Dessutom har SUS ofta haft omsättning på målvaktssidan så att samma målvakt inte brukar stå så många matcher i rad. Följaktligen började det talas om en historisk svit när Axel häromåret höll nollan i två matcher i följd, 2-0 mot SP och 6-0 mot Gärdet. Rekordet stannade dock på lite drygt 180 minuter eftersom Yardies gjorde mål direkt på avspark i matchen därefter (som slutade 3-3).

Ingen trodde att rekordet någonsin skulle hotas. Fram tills nu. Chrille har dykt upp från ingenstans och nollat i två konsekutiva matcher (1-0 mot SPIK och 1-0 mot Azzurri). Om han kommer loss igen till matchen mot Tolkarna nu på söndag har han alltså chansen att bli historisk. Står SUS emot de första minutrarna så är rekordet Chrilles. Detta kan bli något att berätta för barnbarnen så ALLA SUSare uppmanas gå man ur huse och komma ner till Hagen på söndag kl 14.00 för att ge Chrille sitt stöd och för att förhoppningsvis få bevittna när historia skrivs.

Chrille är bra på att fånga saker. Barracudor eller bollar, det kvittar för Chrille, han bara fångar dom.

söndag 31 juli 2011

Är det någon som vet var man köper sk "bangers"?

En kompis till mig undrar, inför derbyt...