Visar inlägg med etikett Metaperspektivet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Metaperspektivet. Visa alla inlägg
tisdag 10 februari 2015
Ny spännande undersökning ->
Här till höger startas nu en ny spännande undersökning. Det är bara att klicka iväg. Det handlar om att få en överblick över hur SUS-truppen förbereder sig inför utomhussäsongen.
Tweet
fredag 22 november 2013
SUS lagkapten: "Jag tycker om att vinna"
Lyssna på Kommunikationsklubben, tidningen Resumés podcast. Klicka på länken.
Resumé: "Det är för lätt att be om ursäkt och gå vidare"
Detta är nästan för bra för att vara sant. SUS lagledare Axels sanslöst grymma kusin Digge, i samspråk med SUS lagkapten. Åsså är han till vänster med också. Och dom pratar om röda kort tydligen. Blev så upphetsad att jag var tvungen att blogga om det innan jag hunnit lyssna, men det måste bara vara briljant.
Ses på söndag SUS.
/A
Tweet
Resumé: "Det är för lätt att be om ursäkt och gå vidare"
![]() |
| Fredrik Thambert, Digge Zetterberg Odh och Johan Seidefors. |
Ses på söndag SUS.
/A
torsdag 4 april 2013
Det mentala kriget är igång
Kronis tränare sir Niko Kronis satsar på samma ödmjuka strategi som Fyrklövern valde i annonseringen inför söndagens match. Han skriver på deras hemsida:
TRÄNINGSMATCH
Säsongen börjar med "derby"!!
För att göra det klart hur svårt det kommer att vara i år att spela i div6, bokade vi en tränings match med Kronis alla tiders svåraste motståndare!!
Träningsmatch mot SUS!! Hårdare än så det finns inte att börja en säsong!
Spänningen stiger inför söndag. Fortsätt anmäl er på bokat.se.
Tweet
TRÄNINGSMATCH
Säsongen börjar med "derby"!!
För att göra det klart hur svårt det kommer att vara i år att spela i div6, bokade vi en tränings match med Kronis alla tiders svåraste motståndare!!
Träningsmatch mot SUS!! Hårdare än så det finns inte att börja en säsong!
Spänningen stiger inför söndag. Fortsätt anmäl er på bokat.se.
Etiketter:
ANALYS,
Fyrklövern informerar,
Förnedring,
herregud,
kronis,
Krossa Kronis,
Medvind,
Metaperspektivet,
Nya SUS,
Pepping,
Uppflyttningsspöket
tisdag 11 december 2012
SUSPOD 6: Snacket efteråt
[10:53:01] Axel Haglund: tjenare
[10:53:18] Axel Haglund: det blev ett rätt bra mastodontavsnitt ändå tror jag
[10:53:40] David Sköld: Härligt!
[10:53:43] Axel Haglund: har inte hunnit höra mer än första kvarten
[10:53:43] David Sköld: Blev det sent?
[10:54:00] Axel Haglund: Jo, jag kom väl i säng kl 01.30
[10:54:03] David Sköld: Varför höll vi på så länge? I ren frustration, antagligen.
[10:54:23] Axel Haglund: Jo, det var märkligt
[10:55:18] Axel Haglund: Det var som att man ville frammana första omgångens flyt
[10:55:26] David Sköld: Det cirkulerade liksom änlöst kring det samtal som gick förlorat.
[10:55:35] David Sköld: Ändlöst.
[10:55:38] Axel Haglund: Ja exakt!
[10:56:30] Axel Haglund: Det ger kanske avsnittet en helt ny spännande dimension på nått sätt, om man gör en näranalys
[10:57:08] David Sköld: Vi kanske kan prata lite om fenomenet "ett förlorat samtal" nästa gång.
[10:57:21] Axel Haglund: Ja
[10:57:31] David Sköld: Det är ju märkligt, för samtal har ju sällan den karaktären, att man för dem för tredje part, så att säga.
[10:57:51] David Sköld: Vårt eget samtal var plötsligt inget värt.
[10:57:57] Axel Haglund: Ja, det är ju lite av poddens väsen
[10:58:03] David Sköld: Och hade inte satt några spår. Trots att vi trivts i det.
[10:58:45] Axel Haglund: Ja, det var svårt att i efterhand glädjas över den fina timme vi hade tillsammans
[10:59:50] David Sköld: Tur att det inträffade, ändå, så att vi fick den historien, och spänningen mellan tagning ett och två. Den kan nog ge oss syre ett bra tag framöver.
[11:01:51] Axel Haglund: Ja, och vår relation till rec-knappen har fördjupats
[11:02:26] David Sköld: Ja! Nu kan bara ne mjukvarukrasch, eller kanske ett hårdvarubrott, knäcka SUSPOD framgent.
[11:03:05] Axel Haglund: Så stark är kraften i detta mediafenomen
Tweet
[10:53:18] Axel Haglund: det blev ett rätt bra mastodontavsnitt ändå tror jag
[10:53:40] David Sköld: Härligt!
[10:53:43] Axel Haglund: har inte hunnit höra mer än första kvarten
[10:53:43] David Sköld: Blev det sent?
[10:54:00] Axel Haglund: Jo, jag kom väl i säng kl 01.30
[10:54:03] David Sköld: Varför höll vi på så länge? I ren frustration, antagligen.
[10:54:23] Axel Haglund: Jo, det var märkligt
[10:55:18] Axel Haglund: Det var som att man ville frammana första omgångens flyt
[10:55:26] David Sköld: Det cirkulerade liksom änlöst kring det samtal som gick förlorat.
[10:55:35] David Sköld: Ändlöst.
[10:55:38] Axel Haglund: Ja exakt!
[10:56:30] Axel Haglund: Det ger kanske avsnittet en helt ny spännande dimension på nått sätt, om man gör en näranalys
[10:57:08] David Sköld: Vi kanske kan prata lite om fenomenet "ett förlorat samtal" nästa gång.
[10:57:21] Axel Haglund: Ja
[10:57:31] David Sköld: Det är ju märkligt, för samtal har ju sällan den karaktären, att man för dem för tredje part, så att säga.
[10:57:51] David Sköld: Vårt eget samtal var plötsligt inget värt.
[10:57:57] Axel Haglund: Ja, det är ju lite av poddens väsen
[10:58:03] David Sköld: Och hade inte satt några spår. Trots att vi trivts i det.
[10:58:45] Axel Haglund: Ja, det var svårt att i efterhand glädjas över den fina timme vi hade tillsammans
[10:59:50] David Sköld: Tur att det inträffade, ändå, så att vi fick den historien, och spänningen mellan tagning ett och två. Den kan nog ge oss syre ett bra tag framöver.
[11:01:51] Axel Haglund: Ja, och vår relation till rec-knappen har fördjupats
[11:02:26] David Sköld: Ja! Nu kan bara ne mjukvarukrasch, eller kanske ett hårdvarubrott, knäcka SUSPOD framgent.
[11:03:05] Axel Haglund: Så stark är kraften i detta mediafenomen
Etiketter:
Metaperspektivet
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
