Resumé: "Det är för lätt att be om ursäkt och gå vidare"
![]() |
| Fredrik Thambert, Digge Zetterberg Odh och Johan Seidefors. |
Ses på söndag SUS.
/A
![]() |
| Fredrik Thambert, Digge Zetterberg Odh och Johan Seidefors. |
Därför spelar jag i SUS: Därför att jag får. Och för att Jonte inte har möjlighet att vara med varje gång.
Målsättning 2009
Har spenderat stora delar av vintern framför STJD. Kunnat se SWLC, SVASS, osv osv. Abstinensen är svår - men det är mindre än två månader kvar tills jag dyker upp på Hagen . *längtar*
Därför spelar jag i SUS: ...
Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Kvalitet i varje moment. Som coach vill jag få spelarna att lyfta och få dom att tro att dom gjorde det av egen styrka. På plan vill jag bli mer kreativ, utnyttja ytor och utveckla passningsspelet. Jag tror att SUS som lag kommer göra en mycket stark säsong.
I år ska jag göra mål, minst: 5st
Antal assist: minst 5st
Antal gula/röda kort: 0
En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Eric
Årets glädjespridare: Janne
Årets skyttekung: Ettan
Årets assistkung: Danne
Årets buse: Johan
Gör Håkan comeback: Jag slutar aldrig att hoppas.
Uppladdningsinfo – egna val
24 timmar innan match: Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Whiskey hemma
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Jag är förtjust i hamburgare från MAX
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Espresso
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Ingen frukost
Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Bil
Min relation till Tanto: Min första hemmaplan. Spelade där med SPs p-76 lag. Det tog två år innan vi gjorde vårt första mål, och tre år innan vi vann en match. Jag var mestadels målvakt dom åren. Det har nog format mig som spelare endel.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Ja
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Ja, det är det bästa som finns.
Ordet är fritt (speak your mind): SUS är så jäkla grymt asså! Man har kul hela tiden på träningar, matcher och andra SUS-event. Jag tycker stämningen i truppen är rolig, lite loj men ändå överlägsen. Det är tacksamt att coacha ett lag där spelarna har så mycket "boll" i sig.
STJD kommentar från läktaren: Max. En av de spelare i SUS som kan irritera motståndarna på ett sätt som är direkt hälsovådligt. Som medspelare älskar man det!
Därför spelar jag i SUS:
För att det är fotboll när den är som bäst. Spelet, tradtionen, laget, helheten, känslan för "spelet" utanför planen är kanske den viktigaste anledningen.
Målsättning 2009
En titt i kristalkulan
Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Diverse
Ordet är fritt (speak your mind):
Så fort jag börjar skriva här så blir det bara en ren hyllningstext till hur fantastiskt kul och roligt det är att vara en del av SUS. Jag hyllar urskiljningslöst och helt onyanserat gång på gång och raderar sedan för att det blir så prentantiöst. Men när jag sedan börjar om och tror att jag hittat något bra som håller lite högre kvalitet så tar det inte lång tid innan jag faller in direkt i hyllningarna igen. Så mitt fria ord får nog handla om att jag villkorslöst älskar och hyllar mig själv och alla er andra som är del av underbara SUS.
STJD kommentar från läktaren: Stefan är Stefan. Den ende i SUS som med bollen söker upp motståndaren för att få tackla. Det älskar vi!
Därför spelar jag i SUS: Det har jag Skölden att tacka för. Han plockade upp en spillra till hockeyspelare i de norra förorterna. I SUS var lirarna sköna och fotboll som jag inte hade spelat på 10 år var så roligt att jag inte kunde komma ihåg varför jag slutat.
Målsättning 2009
En titt i kristalkulan
Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Diverse
Ordet är fritt (speak your mind): Jag hoppas att vi med större framgång än förra säsongen kommer att kunna underskatta våra motståndare. GO SUS!
STJD kommentar från läktaren: Se själva vad som utspelar sig ovan. Stök stök, buffel buffel, hugg hugg. Mål. Byte. Det stavas L e d a r e!
Därför spelar jag i SUS: Efter ett kortare avbrott från fotbollen bjöd Linus in mig att spela med SUS, kan det ha varit -96? Väl inne i SUS-gemenskapen har jag aldrig tänkt på att sluta. Detta trots att jag redan de första matcherna fick vara med om att tappa 4-1 i halvtid till slutresultatet 4-5 samt bli utbytt direkt efter att ha gjort två snabba mål.
Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Spela alla matcher och bidra till den härliga stämningen i laget. Klippa mig.
I år ska jag göra mål, minst: 10
Antal assist: 18 - en per match
Antal gula/röda kort: 1 gult blir det nog - under en säsong brukar det alltid vara någon man irriterar sig lite extra på...
En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Efter ett målmässigt tungt 2008 tror jag Ettan och Emil gör över 40 mål gemensamt.
Årets glädjespridare: I SUS bidrar alla till den goda stämningen men den som påverkar flest är Axel.
Årets skyttekung: Ettan
Årets assistkung: Björn
Årets buse: Johan, fast jag hoppas Max utmanar
Gör Håkan comeback: Jag hoppas verkligen det. Vore UNDERBART!
Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma
Pizza, Kebab eller Hamburgare: I och med att jag numera bojkottar Hawaii så blir det kebab
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Espresso
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Buffé (morgon, middag, kväll)
Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Det blir cykeln med bollnätet på barnsadeln.
Min relation till Tanto: Mellan 1983 och 1993 cyklade jag nog dit i snitt minst två gånger i veckan för match och träning. Gamla 7-manna var stans minsta och lutade betänkligt. Träffade Linus och KP när våra lag (Reymers P-76) slogs ihop. Vid sidan av fotbollsplanen har jag nog pallat plommon från de flesta kolonilotterna och jag och Linus avslutade studentnatten där (KP försvann).
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: SUS picnic!!!
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Jag vill skriva mer på STJD. Som det är nu blir det många rena informationsinlägg från min sida. Jag måste framför allt bli bättre på SUS på stan, missar nästan alltid att ta fram mobilkameran. Där har jag nog tyvärr redan missat det största scoopet i STJDs historia. Grämer mig fortfarande... Dessutom gillade jag "Material-hörnan" så den ska jag försöka återuppliva.
Ordet är fritt (speak your mind):
Att man en gång i veckan får spela rolig fotboll med sina bästa vänner är helt otroligt och något jag inte kan tänka mig vara utan. Tack alla för det!
STJD kommentar från läktaren: David är Full Fart Framåt - Håll Tätt Bakåt. Alltså, det GÅR inte att ta sig förbi honom. Så är det bara. Kolla! Han är alltid på rätt plats. Och fanns det någon rättvisa så skulle SUS har flera lagkaptener, som i NFL
Därför spelar jag i SUS: Skön fotboll och ett härligt gäng. Vad mer kan man begära?
Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Bli tuffare i eget straffområde och delta mer i offensiven.
I år ska jag göra mål, minst: 4
Antal assist: 1
Antal gula/röda kort: Kort är inte min starka sida, så jag avstår.
En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Dan Lepp som kommer stå för sju assist som högerback
Årets glädjespridare: Axel och Danne. Tack.
Årets skyttekung: Danne
Årets assistkung: Emil
Årets buse: Russel som tar några strategiska gula kort. (I år blir det inga röda kort)
Gör Håkan comeback: Man kan alltid hoppas.
Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma
Pizza, Kebab eller Hamburgare: En blodig biff
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Bryggkaffe
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Yoghurt med müsli.
Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Bil
Min relation till Tanto: Vet inte riktigt vad Tanto är men ser fram emot nya erfarenheter.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Självklart!
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR:
Ordet är fritt (speak your mind):
Häromkvällen stod jag och tittade på min dotters fotbollsträning. Kallt, minusgrader och snö på planen. Och jag kände mig avundsjuk. Tänk om man hade tid att spela fotboll flera gånger i veckan. Kanske när man går i pension. Tur att man har vinterserien. Intensivt, fartfyllt, kämpaglöd och mycket glädje. Kan vi behålla den känslan under utesäsongen tror jag på serieseger.
