Visar inlägg med etikett Dagens Spelare. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Dagens Spelare. Visa alla inlägg

fredag 22 november 2013

SUS lagkapten: "Jag tycker om att vinna"

Lyssna på Kommunikationsklubben, tidningen Resumés podcast. Klicka på länken.

Resumé: "Det är för lätt att be om ursäkt och gå vidare"


Fredrik Thambert, Digge Zetterberg Odh och Johan Seidefors.
Detta är nästan för bra för att vara sant. SUS lagledare Axels sanslöst grymma kusin Digge, i samspråk med SUS lagkapten. Åsså är han till vänster med också. Och dom pratar om röda kort tydligen. Blev så upphetsad att jag var tvungen att blogga om det innan jag hunnit lyssna, men det måste bara vara briljant.

Ses på söndag SUS.

/A

måndag 29 juli 2013

Du ser rätt, RZL är en legend i NYC


Sexual Napalm FC. Ja, så heter tydligen ett fotbollslag i New York som är så pass besatta av SUS IFs egen Kristian Russell att de låtit hans fagra nuna pryda deras tröjor. 

lördag 18 maj 2013

Dagens Selfie


I STJDs ständiga nyhetsflöde flyger det ibland förbi bilder som fastnar lite extra. Här ovan ser vi SUS egen RZL som lite lagom nonchalant avbildar sig själv. RZL vibrerar nästan av Slow Football på det här fotot.

torsdag 7 maj 2009

DAGENS SPELARE SUS IF 2009: DAVID SKÖLD

type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340">

STJD kommentar från läktaren: Well Im just outa school - Like Im real real cool - Gotta dance like a fool - Got the message that I gotta be - A wild one - Ooh yeah Im a wild one


Därför spelar jag i SUS:
Danne erbjöd mig en plats i laget omkring 1998. Vi pluggade tillsammans, och hade pratat en del fotboll under några års tid -- och av någon anledning även en hel del stretching. I något märkligt samförstånd brukade vi påtala att man måste vara väldigt nog med stretchingen så fort vi sågs på någon föreläsning i mekanik eller ekonomi. Och så brukade vi försöka dra oss till minnes grusdrabbningarna mellan Väsby IK och Reymers i Sankt Erikscupen 1992, och sedan U19-mötena på Vilundavallen och Zinken året därpå. Med tanke på att Danne var offensiv och jag defensiv borde vi nästan ha känt igen varandra där vi gick tillsammans på KTH. Men så tydliga minnen lyckades vi aldrig riktigt frammana. Antagligen för att Thomas, som spelade i Reymers 76-lag med en Just Do It-keps på huvudet med avklippt skärm, helt brukade dominera minnesbilderna. Vi i Väsby tyckte att han var helt oanständig.

Vill även minnas att Danne släpade med sig Linus till en studentvecka i Åre på vintern 97 eller 98. Vi delade stuga. Linus och Danne lagade After Eight-marinerade ostbågar till efterrätt. Och vi skojade hejdlöst om en av Dannes och mina kurskamrater som åberopat att hans pappa minsann var revisor på en av våra ekonomiövningar på KTH, och han -- som son i familjen -- därför minsann hade koll på kontoplanen och skattesatserna. Han var trätråkig, och jag är rädd att vi ibland skojade lite väl högljutt om det hela.

Under de där åren hade jag alltså etablerat ganska god kontakt med några av de som jobbade hårt på återväxten i SUS. Och det banade vägen för debut mot Drina, på en grusplan i Spångatrakten. Kan det ha varit på hösten 98?

Nu har jag precis börjat jobba en del i Lund. Och den vanligaste frågan mina kollegor ställer, är huruvida jag nu ska ta mitt pick och pack och flytta ner till Skåne på riktigt. Jag bortförklarar mig alltid med samma harang. -- Nej förstår du, jag har visserligen inga barn eller ens ett stadigt förhållande. Men jag har ett fotbollslag. Det kan tyckas futtigt. Men då har man liksom inte fattat vad som gör tillvaron meningsfull. -- Hitta ett nytt fotbollslag i Skåne? Det är inte så det funkar, säger jag.

Målsättning 2009
       • Personlig målsättning, säsongen 09: Jag tror jag ska ta fasta på Dannes och min gamla käpphäst om noggrannare stretching. Undrar just om lite ökad smidighet inte kunde vara en god väg framåt. Bli lite mer avslappnad i axlar underben.
       • I år ska jag göra mål, minst: Gärna sju.
       • Antal assist: Mer än tio.
       • Antal gula/röda kort: Fem gula, åtminstone.

En titt i kristallkulan
       • Årets genombrott: Jag ser framför mig att Anders plötsligt vinner skytteligan. Han kanske iofs redan har brutit igenom...
       • Årets glädjespridare: Tobbe. Han plockar ju fram så oerhört märkliga finter emellanåt. Mot Westis i årets första träningsmatch drog han sex-sju man helt på egen hand med början strax utanför straffområdet, och skickade sedan bollen i Stolpen. Matchens prestation, utan jämförelse.
       • Årets skyttekung: Anders, alltså.
       • Årets assistkung: Emil, från sin nya mittfältsposition.
       • Årets buse: Om Målis-Jonas spelar ute saknar han helt konkurrens.
       • Gör Håkan comeback: Är Jimmy Åkesson rasist?

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
       • Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Jag har börjat gå på Tranan igen, men öl på Söder är ju väldigt kul det med.
       • Pizza, Kebab eller Hamburgare: Malmö-falafel.
       • Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Dubbel Espresso
       • Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Frukostmackan har vaknat till nytt liv i min tillvaro, mycket tack var en vansinnigt god smörgås jag åt upprepade gånger på en resa till Tyskland härförleden. Undrar just om tysken kokar sin skinka. Tjock är den i alla fall. På ett bra sätt.

Diverse
       • Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Alltid cykel.
       • Min relation till Tanto: Med Väsbys 76-lag besökte vi Tanto emellanåt. Vi tyckte att planen var förbannat liten, och var alltid rörande överens om att Reymers aldrig skulle ha en chans mot oss på fullvuxen plan ute i Väsby. Att vi trodde att Reymers var så dåliga kanske hade att göra med att de jublade så högljutt i omklädningsrummet efter att vi spelat oavgjort, 1 - 1. Det fick matchen att verkligen kännas som ett nederlag. Dessutom var det ju det här med Thomas och hans huvudbonad. Hela hans stil, och framförallt den där larviga mössan, retade gallfeber på hela vårt lag. Så mitt tydligaste minne är att vi var ganska glada att äntligen åka därifrån. Jävla skitplan. Jävla pajas.
       • Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Lätt något för SUS supporterförening att ta tag i!
       • Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Ja, när andan faller på.


Speak Your Mind, ordet är fritt: 
Håkans comeback i säsongspremiären var helt enastående. Hoppas att vi får se mer av den varan under resten av säsongen. Det kan bli ett oerhört värdefullt komplement till vår målvaktstrojka, och dessutom höja kvaliteten på oss som spelar ute. Ingen är så bra på att säga vad han tycker om medspelarnas insatser som Håkan. Man får helt enkelt veta när man kan göra bättre ifrån sig, sälja sig lite mindre lätt, gå in med kroppen och inte bara dutta med ena foten. Han har öga för sådant, och vet att tala sin tankar

lördag 25 april 2009

Dagens spelare SUS IF 2009: Jonas Lundberg, PhD



STJD kommentar från läktaren: Åren går, Mål-Jonas består. Vi tycker att han adderar kvalitet till klubben på så många sätt att ord inte räcker till. Välkommen tillbaka till Stockholm, vi har saknat dig.

Därför spelar jag i SUS: Därför att jag får. Och för att Jonte inte har möjlighet att vara med varje gång.

Målsättning 2009

  • Personlig målsättning, säsongen 09: Att spela minst hälften av matcherna
  • I år ska jag göra mål, minst: 1
  • Antal assist: 2
  • Antal gula/röda kort: 2 gula
En titt i kristalkulan
  • Årets genombrott: Linus
  • Årets glädjespridare: Div 6 spöket
  • Årets skyttekung: Emil
  • Årets assistkung: Davas
  • Årets buse:  Lyckstedt
  • Gör Håkan comeback: Don't call it come back. He's been here for years
Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
  • Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma
  • Pizza, Kebab eller Hamburgare: Pizza
  • Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Macchiato
  • Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Yoghurt
Diverse
  • Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Bilen
  • Min relation till Tanto: Tyvärr begränsad till Lundell och Winnerbäck
  • Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Absolut!
  • Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Vill men vågar inte. Kanske vänder det snart.

Ordet är fritt (speak your mind):

Har spenderat stora delar av vintern framför STJD. Kunnat se SWLC, SVASS, osv osv. Abstinensen är svår - men det är mindre än två månader kvar tills jag dyker upp på Hagen . *längtar*

lördag 21 mars 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: AXEL HAGLUND




Därför spelar jag i SUS: ...

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Kvalitet i varje moment. Som coach vill jag få spelarna att lyfta och få dom att tro att dom gjorde det av egen styrka. På plan vill jag bli mer kreativ, utnyttja ytor och utveckla passningsspelet. Jag tror att SUS som lag kommer göra en mycket stark säsong.
I år ska jag göra mål, minst: 5st
Antal assist: minst 5st
Antal gula/röda kort: 0

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Eric
Årets glädjespridare: Janne
Årets skyttekung: Ettan
Årets assistkung: Danne
Årets buse: Johan
Gör Håkan comeback: Jag slutar aldrig att hoppas.

Uppladdningsinfo – egna val
24 timmar innan match: Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Whiskey hemma
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Jag är förtjust i hamburgare från MAX
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Espresso
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Ingen frukost

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Bil
Min relation till Tanto: Min första hemmaplan. Spelade där med SPs p-76 lag. Det tog två år innan vi gjorde vårt första mål, och tre år innan vi vann en match. Jag var mestadels målvakt dom åren. Det har nog format mig som spelare endel.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Ja
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Ja, det är det bästa som finns.

Ordet är fritt (speak your mind): SUS är så jäkla grymt asså! Man har kul hela tiden på träningar, matcher och andra SUS-event. Jag tycker stämningen i truppen är rolig, lite loj men ändå överlägsen. Det är tacksamt att coacha ett lag där spelarna har så mycket "boll" i sig.

torsdag 19 mars 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009, MAX ANSBRO


STJD kommentar från läktaren: Max. En av de spelare i SUS som kan irritera motståndarna på ett sätt som är direkt hälsovådligt. Som medspelare älskar man det!  

Därför spelar jag i SUS:

För att det är fotboll när den är som bäst. Spelet, tradtionen, laget, helheten, känslan för "spelet" utanför planen är kanske den viktigaste anledningen.

Målsättning 2009

  • Personlig målsättning, säsongen 09: Att fortsätta vara arg om/när vi förlorar. Utan passion så är jag ingenting.
  • I år ska jag göra mål, minst: 1 
  • Antal assist: 2
  • Antal gula/röda kort: Hur många matcher är det? 0,5/match  

En titt i kristalkulan

  • Årets genombrott: Lill-Emil, killen har ju framtiden framför sig.
  • Årets glädjespridare: STJD, ett ljus i mörkret under vinterhalvåret och under säsong platsen att vara på. 
  • Årets skyttekung: Ettan, hans snabbhet kan ibland vara en nackdel då domarna tror att han är offside men han kommer ösa in mål i år.
  • Årets assistkung: Daniel Garmén, alltid med när det blir farligt.
  • Årets buse: Lagkapten Seidefors, han har det där lilla extra. Jag är nog tillsammans med Nick-Chrille utmanarna om denna titel. 
  • Gör Håkan comeback: Jag håller tummarna för det.

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:

  • Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma och då helst italienska viner.
  • Pizza, Kebab eller Hamburgare: Kebab alt Kebabpizza
  • Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Espresso dopio
  • Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Är dålig på frukost hemma så valet blir Ingen frukost. 

Diverse

  • Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Promenad från St:Eriksplan, över bron och upp för Fleminggatan och känslan att närma sig får pulsen att stiga och mig att öka steglängden för att snabbare komma fram.
  • Min relation till Tanto: Min första hemmaplan och där jag genom åren förlorat mer matcher än på någon annan plan. Min moderklubb SP förlorade i princip alla matcher och de gick nästan allihop på den lilla grusplanen som låg upphöjd jämte med elvamannaplanen. Nu har de vänt på planen och därmed även på trenden. 3 poäng på hagen är därmed rent logiskt.
  • Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Absolut. Jag hade 10 pers med mig till publikmatchen 2007, om alla har det så får vi ihop en publik på uppemot 200 personer. Mera merch till folket!
  • Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Ja, när andan faller på.  

Ordet är fritt (speak your mind): 

Så fort jag börjar skriva här så blir det bara en ren hyllningstext till hur fantastiskt kul och roligt det är att vara en del av SUS. Jag hyllar urskiljningslöst och helt onyanserat gång på gång och raderar sedan för att det blir så prentantiöst. Men när jag sedan börjar om och tror att jag hittat något bra som håller lite högre kvalitet så tar det inte lång tid innan jag faller in direkt i hyllningarna igen. Så mitt fria ord får nog handla om att jag villkorslöst älskar och hyllar mig själv och alla er andra som är del av underbara SUS.

onsdag 18 mars 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009, STEFAN BOHLIN


STJD kommentar från läktaren: Stefan är Stefan. Den ende i SUS som med bollen söker upp motståndaren för att få tackla. Det älskar vi! 

Därför spelar jag i SUS: Det har jag Skölden att tacka för. Han plockade upp en spillra till hockeyspelare i de norra förorterna. I SUS var lirarna sköna och fotboll som jag inte hade spelat på 10 år var så roligt att jag inte kunde komma ihåg varför jag slutat.

Målsättning 2009

  • Personlig målsättning, säsongen 09: Att försöka planera mitt liv så att jag inte är borta så många matcher och att inte falla ner så djupt i planen för att kunna vara med där framme där det händer.
  • I år ska jag göra mål, minst:4
  • Antal assist:7
  • Antal gula/röda kort: 2 gula

En titt i kristalkulan

  • Årets genombrott: Lepp
  • Årets glädjespridare: Linus  
  • Årets skyttekung: Ettan
  • Årets assistkung: Danne
  • Årets buse: Max 
  • Gör Håkan comeback: Absolut

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:

  • Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma
  • Pizza, Kebab eller Hamburgare: Allt
  • Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Espresso
  • Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Buffé med mycket bacon

Diverse

  • Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Vid fint väder gärna cykel, annars tunnelbana.
  • Min relation till Tanto: Farsan sparkade boll där som grabb. Min egen relation begränsas till att jag spelar hockeybockey på närliggande Zinken under vinterhalvåret.
  • Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Ja
  • Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Nja, jag är en teknisk idiot och imponeras stort över hur några i laget kan uppdatera bloggen så snabbt och otroligt fyndigt dessutom, men om någon bara visar hur man gör kanske även jag kan bidra.    

Ordet är fritt (speak your mind): Jag hoppas att vi med större framgång än förra säsongen kommer att kunna underskatta våra motståndare. GO SUS!

lördag 14 mars 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: CHRISTIAN BJÖRKLUND



STJD kommentar från läktaren: Vi gillar det vi läser nedan, men ännu mer det vi inte läser. Rakt på sak och 0% bullshit. Vissa frågor skiter han bara i - löjliga, tror vi att han tänker. Hårt!

Därför spelar jag i SUS: ... Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Även detta år focusera på mångfalden och försöka med en fyrling Målvakt, back(inner,ytter,mittfält(inner,ytter) anfallare.
I år ska jag göra mål, minst: 1- 7 st för det blev inget förra säsongen och det beror på var jag spelar.
Antal assist: 1-7 st Beror på var jag blir placerad.
Antal gula/röda kort: 0

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Eric
Årets glädjespridare: ...
Årets skyttekung: Danne eller Emil
Årets assistkung: Danne
Årets buse: Johan Seide
Gör Håkan comeback: Hoppas

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma
Pizza, Kebab eller Hamburgare: kebab från Valentina (Vallentuna ”Centrum”)
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Expresso
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Frukostmacka Bönor o Bakat

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Cykel/ Bil
Min relation till Tanto: Nada
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Ja
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Varför inte.

Ordet är fritt (speak your mind): Det skall bli kul att vinna på Hagen i år, laget känns stärkt av 1 års erfarenhet av högre tempo och vi kommer komma in i 7:an med ett högt tempo, högt deltagande, stort engagemang o stor glädje.

fredag 13 mars 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: Pär "Ettan" Ringström



STJD kommentar från läktaren: Alltså, jag vet inte vem som sköt det här klippet... men det är verkligen inte representativt. Herregud, vi har alla sett det nu i vinter: steget, skottet och viljan. Stackars division 7.

Därför spelar jag i SUS:
För att det är så skönt att slippa en styrelse som letar fel i matchprotokollen i ett desperat försök att vinna en redan förlorad match. För alla sköna lirare i laget. För att det är idrott för nöjes skull. För att det är SUS. SUS till jag dör!

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Vinna skytteligan efter ett pinsamt målsumpande 2008
I år ska jag göra mål, minst: Ja, minst 15
Antal assist: 10
Antal gula/röda kort: 2/0

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: David Sauter i typ 10 minuter, efter det Eric
Årets glädjespridare: Janne
Årets skyttekung: Jag
Årets assistkung: Emil
Årets buse: Davas
Gör Håkan comeback: Självklart

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Öl på Söder
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Hamburgare
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Bryggkaffe
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Frukostbuffén

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Oftast bilen
Min relation till Tanto: Backträning på vinterunderlag när jag lirade i Älvsjö AIK. Några sköna vinster har det också blivit på grusplanen.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Låter som en rolig grej. Min tjej och hennes kompis var två av få på 2008 års Publikmatch. De gick i halvtid så vi har en del kvar att bevisa där.
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Kan jag bidra en eller två gånger per år så visst!

måndag 23 februari 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: JONTE HALLDÈN



STJD kommentar från läktaren: Tänk "the original six" i NHL-hockeyn, så förstår ni vad Jonte betyder för SUS. Vi menar, ja, vi kan titta på sekvensen ovan och konstatera att Jonte gör sinnessjuka räddningar på löpande band, men vi menar att det aldrig handlar om matchen eller insatsen. Det vore att förringa värdet av Jonte. Jonte är SUS och så är det med det.

Därför spelar jag i SUS: Vad ska jag annars göra? Det är ett kall, en personlig angelägenhet som går tillbaka i familjeleden. Jag hade, som bekant, en hägrande filmkarriär framför mig en gång i tiden. Det var lockande, men omöjligt att kombinera inspelningsdagarna med spelprogrammet så valet var egentligen aldrig svårt.

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09:
Förra året försökte jag mig på lite Mike Tyson-attityd på den här frågan, nu blir det mer subtilt: Jag vill vara nöjd med min säsong när vi avrundar på Hangchow, något jag inte varit de senaste tre åren. Ska dock inte sticka under stol med att jag drömmer om att ta hem en trofé för första gången. Det har jag ju trots allt drömt om sedan 1978.
I år ska jag göra mål, minst: Blir nog inget. Är dålig på att gå upp på hörnor mot slutet. Om Björne passat mig i SVASS förra året hade jag satt den och vi gått vidare.
Antal assist: Siktar på minst en.
Antal gula/röda kort: Har hittills bara fått ett i karriären men det var en miss på papperet.

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Förutsätter ny spelare, så jag säger Erik.
Årets glädjespridare: Axel såklart!
Årets skyttekung: Emil
Årets assistkung: Danne
Årets buse: Johan vinner nog kort-ligan, men RZL är busigare.
Gör Håkan comeback: Tyvärr, men han siktar på en och vi kommer snacka om det varje match.

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Hamburgare
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Espresso
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Buffé

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Lovar mig själv att cykla oftare, men det det blir alltsom oftast bilen.
Min relation till Tanto: Extremt stark! Det var här det började. Mitt första förköpshäfte inhandlades enkom för färden med 43:an från Åsögatan och hit. Min karriärs andra mål, 1-0 mål på Gustavsberg, 19/9 1982 bör finnas förevigat på ett videoband någonstans hos Seidefors Sr. Här tog jag emot guldmedalj av Billy Ohlsson efter seger i Södercupen 1985 och förmodligen har jag även kräkts här ett antal gånger.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Det skulle vara skitkul!
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Ja, kanske det kanske...

Ordet är fritt (speak your mind):
It's the little things in life....

Det är tufft att leva ibland. Problem, bekymmer, stress och press ockuperar alldeles för stor del av våra liv såväl på våra jobb som privat. Till råga på allt håller jorden dessutom på att gå under av diverse olika anledningar, vilket vi ska bära på våra samveten.
Tänk hur livet är för dom som inte har SUS...
På Hagen finns inga bekymmer. Här är vår oas av lycka och vi delar den.
De som står utanför fattar inte.
Men det skiter vi i.
"He ä int lönt å förklar för en som int begrip."

söndag 15 februari 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: DANIEL GARMÉN



STJD kommentar från läktaren: Se själva vad som utspelar sig ovan. Stök stök, buffel buffel, hugg hugg. Mål. Byte. Det stavas L e d a r e!

Därför spelar jag i SUS: Efter ett kortare avbrott från fotbollen bjöd Linus in mig att spela med SUS, kan det ha varit -96? Väl inne i SUS-gemenskapen har jag aldrig tänkt på att sluta. Detta trots att jag redan de första matcherna fick vara med om att tappa 4-1 i halvtid till slutresultatet 4-5 samt bli utbytt direkt efter att ha gjort två snabba mål.

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Spela alla matcher och bidra till den härliga stämningen i laget. Klippa mig.
I år ska jag göra mål, minst: 10
Antal assist: 18 - en per match
Antal gula/röda kort: 1 gult blir det nog - under en säsong brukar det alltid vara någon man irriterar sig lite extra på...

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Efter ett målmässigt tungt 2008 tror jag Ettan och Emil gör över 40 mål gemensamt.
Årets glädjespridare: I SUS bidrar alla till den goda stämningen men den som påverkar flest är Axel.
Årets skyttekung: Ettan
Årets assistkung: Björn
Årets buse: Johan, fast jag hoppas Max utmanar
Gör Håkan comeback: Jag hoppas verkligen det. Vore UNDERBART!

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma
Pizza, Kebab eller Hamburgare: I och med att jag numera bojkottar Hawaii så blir det kebab
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Espresso
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Buffé (morgon, middag, kväll)

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Det blir cykeln med bollnätet på barnsadeln.
Min relation till Tanto: Mellan 1983 och 1993 cyklade jag nog dit i snitt minst två gånger i veckan för match och träning. Gamla 7-manna var stans minsta och lutade betänkligt. Träffade Linus och KP när våra lag (Reymers P-76) slogs ihop. Vid sidan av fotbollsplanen har jag nog pallat plommon från de flesta kolonilotterna och jag och Linus avslutade studentnatten där (KP försvann).
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: SUS picnic!!!
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Jag vill skriva mer på STJD. Som det är nu blir det många rena informationsinlägg från min sida. Jag måste framför allt bli bättre på SUS på stan, missar nästan alltid att ta fram mobilkameran. Där har jag nog tyvärr redan missat det största scoopet i STJDs historia. Grämer mig fortfarande... Dessutom gillade jag "Material-hörnan" så den ska jag försöka återuppliva.

Ordet är fritt (speak your mind):
Att man en gång i veckan får spela rolig fotboll med sina bästa vänner är helt otroligt och något jag inte kan tänka mig vara utan. Tack alla för det!

torsdag 12 februari 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: KRISTIAN RUSSELL



STJD kommentar från läktaren: Läs bara svaren så fattar ni...

Därför spelar jag i SUS: Från första samtalet med Linus per telefon så kändes det som mitt gäng - jag hade pratat med Westermalm innan (!!) som var lite väl otrevliga. Bra humor, kamratlig inställning och stundvis bländande fotboll

Målsättning 2009:
Personlig målsättning, säsongen 09: Ska ner till match vikt på 85kg om inte en tight 80 kg... Undvika skador som tidigare fått en att missa viktiga matcher.
I år ska jag göra mål, minst: Dubbelsiffrigt är alltid ett mål. minst 10st
Antal assist: Dubbelsiffriga assist vore int eså illa heller, så säg 10st
Antal gula/röda kort: Ett rött kort för en Julian Dicks tackling i 10.e min lär det bli haha

En titt i kristalkulan:
Årets genombrott: Tror Erik kommer att ta ligan med storm, frågan är håller hans knä säsongen ut ??
Årets glädjespridare: Linus
Årets skyttekung: Ettan kommer få till det i år, Danne in i toppen också.
Årets assistkung: Seidefors kommer vara in the zone 2009 men bara om MAts Olsson inte super ner han för regelbundet nere på Vassa Eggen. Risken fins.
Årets buse: Nick Chrille är lagets Vidic om inte Gentile...
Gör Håkan comeback: Håkan dyker upp som tränare hos Solna Basket och tar SM-guld med Lesli Myrthil i spetsen

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Alla vet i SUS hur RZL samlar på dom viktiga kalorierna inför match ; Riche, Spy Bar och nån hipp modefest med HM brudarna.... Total ; 32,000 kcals
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Tight skink-mozzarella omelette för morgon matcherna. Ännu tightare sushi för eftermiddag/kväll + Cola Light.
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Alltid dubbel macciato - förmodligen i Vasastan framöver
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Se ovan (omelette)

Diverse:
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Cykel
Min relation till Tanto: Bott i Hornstull sedan 1992 så Zinken är inga konstigheter, tyvärr så har misslyckats totalt där i företagsligan med H&M men det var platsen jag 2004 kollade Reymersholme och kände att ett 11-mannalag på konstgräs fattades i mitt liv efter alla lermatcher i Södra trash London. Så inspirerande ...nästa 'spirituell' fotbollsplats !!
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Låter mycket bra, frågan är kan RZL få ner sina tjejer till matchdagarna??? Aldrig lyckats tidigare...tragiskt. Sara Goldensohn och Mika från Mikas modellagentur har svurit att komma ner och titta på RZL in action..kan bli överhettat på Stadshagen '09
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Tycker mina RZL-tipsar (ofta från exotiska platser som Shoreditch, Tokyo, Istanbul) har blivit lite min style på SUS TILL JAG DÖR.

Ordet är fritt (speak your mind): Kanske nåt sccchhhhtekskvaller om TV-brudarna på Gubbrummet Spy Bar kan förgylla 2009's upplaga ??

tisdag 10 februari 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: EMIL BERNTLING



STJD kommentar från läktaren: Det vi gilar mest med klippet är blicken efter att DD gjort mål. SVART! 2009 är annars året då Lill-Emil blir EMIL. Bara så att alla fattar - han ÄR Shevchenko! Skyttekung H7E? Odds 1.05

Därför spelar jag i SUS:
Jag spelar i SUS Tack vare Jojje och Nick-Chrille som lyckades övertala mig att genomföra en provträning för ett antal år sedan.
När kroppen och lite annat sa stopp för Div.2 fotboll kom SUS som en räddande ängel och ger mig idag en bra dos av fotboll samt förmånen att umgås med fantastiska personer.

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Vinna skytteligan samt ta ett större ansvar på planen (katastrof under 08)
I år ska jag göra mål, minst: 15
Antal assist: 8
Antal gula/röda kort: 4 gula

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Tobbe Trollkarl
Årets glädjespridare: Leppen
Årets skyttekung: Ettan (trots min egna målsättning)
Årets assistkung: Danne
Årets buse: Jojje
Gör Håkan comeback: Hoppas

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Öl hemma
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Kebab
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Bryggkaffe
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Amerikanska pannkakor med lönnsirap.

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Till Hagen blir det allt som oftast bilen med tanke på ett visst avstånd från Vallentuna.
Min relation till Tanto: Har idagens läge, konstigt nog, ingen relation alls till Tanto. Har väl spelat på typ alla andra planer i landet.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Absolut
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Självklart vill jag det.

Ordet är fritt (speak your mind):
Helt underbart att se så många på träningarna redan nu. Vårt "tvånuddspel" måste vara unikt för ett Div 7 lag. Hoppas att det inte dröjer 3 matcher in på säsongen innan vi fattar att vi spelar utomhus och att man kan slå en passning på mer än 4 meter. Gör vi det kommer detta bli ett riktigt bra år för SUS.

fredag 6 februari 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: DAVID DOMEIJ



STJD kommentar från läktaren: David är Full Fart Framåt - Håll Tätt Bakåt. Alltså, det GÅR inte att ta sig förbi honom. Så är det bara. Kolla! Han är alltid på rätt plats. Och fanns det någon rättvisa så skulle SUS har flera lagkaptener, som i NFL

Därför spelar jag i SUS: Skön fotboll och ett härligt gäng. Vad mer kan man begära?

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Bli tuffare i eget straffområde och delta mer i offensiven.
I år ska jag göra mål, minst: 4
Antal assist: 1
Antal gula/röda kort: Kort är inte min starka sida, så jag avstår.

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Dan Lepp som kommer stå för sju assist som högerback
Årets glädjespridare: Axel och Danne. Tack.
Årets skyttekung: Danne
Årets assistkung: Emil
Årets buse: Russel som tar några strategiska gula kort. (I år blir det inga röda kort)
Gör Håkan comeback: Man kan alltid hoppas.

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma
Pizza, Kebab eller Hamburgare: En blodig biff
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Bryggkaffe
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Yoghurt med müsli.

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Bil
Min relation till Tanto: Vet inte riktigt vad Tanto är men ser fram emot nya erfarenheter.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Självklart!
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR:

Ordet är fritt (speak your mind):
Häromkvällen stod jag och tittade på min dotters fotbollsträning. Kallt, minusgrader och snö på planen. Och jag kände mig avundsjuk. Tänk om man hade tid att spela fotboll flera gånger i veckan. Kanske när man går i pension. Tur att man har vinterserien. Intensivt, fartfyllt, kämpaglöd och mycket glädje. Kan vi behålla den känslan under utesäsongen tror jag på serieseger.

torsdag 5 februari 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: DAN LEPP



STJD kommentar från läktaren: Han är här, han är där, han är Danne Lepp. Ett ord: Följsamhet. Så rätt hela tiden. Titta så han rör sig! SUS!

Därför spelar jag i SUS: Min tid i Reymers juniorlag, typ 1994-1997, gav mig den stora äran att lära känna några sköna lirare från västra sidan av Södermalm.När tiden var mogen att återvända till fullformatsfotboll, efter några år på korpscenen, tänkte jag direkt på Linus och Danne. Jag inbjöds till vinterträning och våren 2005 fick jag för första gången den stora äran att dra på mig en SUS-tröja.

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Spela alla matcher och vara ordinarie som ytterback. Jobba med självförtroendet.
I år ska jag göra mål, minst: Mitt all time high i SUS ligger på 2 baljor och 2 assist, säsongen 2007. Bättre än så kan jag, siktar på tre mål.
Antal assist: Tre
Antal gula/röda kort: Inga.

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Erik och Ettan
Årets glädjespridare: Chrille
Årets skyttekung: Danne
Årets assistkung: Johan
Årets buse: Johan
Gör Håkan comeback: Håkan

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma.
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Hemgjord hamburgare.
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Dubbel espresso på 100% arabica.
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Frukostmackan med ägg och örtsalt.

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Cyklar!
Min relation till Tanto: Ödmjuk. Tränade och spelade mina första hemmamatcher där med Hammarby P-76 1984. Återkom senare med Reymers under vinterträningen 1996. Gillar inte ombyggnaden, det var grymt att kunna tackla in motspelare i berget. Måste även nämna mitt första mål i seriesammanhang. En pojklagsklassiker, en lång höjdare som studsade en gång innan den singlade i en fin båge över den knappt meterhöga keepern.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Ja.
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Ja

Ordet är fritt (speak your mind): SUS är mer än ett lag, det är en livsstil och en familjemedlem i en perfekt kombination som ger mig exakt den dos fotboll som jag behöver för att överleva.


EDIT: Klassik Dan Lepp i okänd europeisk huvudstad!

fredag 30 januari 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: BJÖRN STÅL



STJD:s kommentar från läktaren: Björn. Ja, ni ser ju själva. Jobbet utan boll, spelsinnet och löpningarna. Nyckelspelare.

Därför spelar jag i SUS: Det är kul att spela fotboll, och fantastiskt kul att göra det i ett underbart lag med underbara medspelare på en underbar hemmaplan.

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Till att börja med att ta några löprundor innan första seriematchen, jag siktar på minst tre stycken. Under säsongen hoppas jag spela alla matcher och få kramp i minst en match. Slutligen ska jag inte bli sjuk och missa årets avslutning, 2009 ska inte bli ett år utan kyckling med ananas.

I år ska jag göra mål, minst: som mittfältare - 10, i anfallet - 15
Antal assist: 7
Antal gula/röda kort: 1 (den svåraste målsättningen med tanke på att jag fått 4 gula kort i karriären varav två i SUS)

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Emil - minst 20 mål i år
Årets glädjespridare: STJD och alla spelare i SUS
Årets skyttekung: Emil
Årets assistkung: Danne
Årets buse: Johan åker säkert på en obligatorisk utvisning men jag tror Jojje kommer samla på sig en del gula kort.
Gör Håkan comeback: Som matchvärd definitivt, men tyvärr tveksamt som spelare.

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: I början av SUS-karriären, dvs för 10 år sen, alltid öl på söder. Nuförtiden vin hemma...
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Ja
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Bryggkaffe
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Frukostbuffén

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Bil
Min relation till Tanto: Rätt så nollställd faktiskt men jag har förstått att den för många SUS:are är vad Björkliden är för mig, dvs fotbollsnostalgi på högsta nivå.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Absolut
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Det gör jag redan idag nån gång ibland, men jag måste bli bättre på att dokumentera SUS på stan...

Ordet är fritt (speak your mind):
Årets SUS känns (som alltid) bättre och mer trevligt än någonsin. Ska bli väldigt kul att lira div 7 igen och förhoppningsvis vinna lite fler matcher i år...

tisdag 27 januari 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: LINUS ELGHORN



STJD:s kommentar från läktaren: Linus = ledarskap. Se hur han inte ger upp trots ett nesligt baklängsemål. Istället manar han på styrkorna och driver framåt. Linus är inte rädd för en och annan djupledslöpning och tar gärna på sig rollen som framspelare. En klassig kille helt enkelt.

Därför spelar jag i SUS: För att jag får. Jag tror att alla vill spela i SUS, men bara ett fåtal av oss är så priviligierade.

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Att spela minst sju matcher, att göra minst ett mål samt bli en bra pappa.
I år ska jag göra mål, minst: 1
Antal assist: 2, om jag fortfarande får slå några hörnor
Antal gula/röda kort: 2 gula

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: En Mange utan skadeproblem, eller Nick-Chrille om han får spela på topp.
Årets glädjespridare: Jojje, den mannen kan inte vara på dåligt humör. Jonas Lundberg som startar Exil-SUS:are och blir nominerade till Årets-Bloggare.
Årets skyttekung: Emil, först att göra mer än 20 mål sedan Elgen.
Årets assistkung: Danne delar med Emil
Årets buse: Johan, om inte Max hinner komma tillbaka i bra form
Gör Håkan comeback: Ja, om inte annat som matchvärd. Kanske som coach som kan tjaffsa med Essinges trevliga dam.

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Svårt, det finns ju pizza från La Casa och kebab från Palmyra.
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Varm choklad, gärna med marsmallows
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Frukostbuffén

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Går eller tar cykeln och värmer upp med den underbara Stockholmsutsikten från Västerbron.
Min relation till Tanto: Underbar. Jag spelade mitt livs första match där, med Reymers P74 som hade tunt med folk. Kan ha varit fem bast. Sen hade jag arenan som hemmaplan fram till sexton års ålder då vi flyttade till Zinken. Lärde känna Danne på grusplanen och bara det gör Tanto till något att minnas.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Ja, alla till Tanto och säkra SUS framtid!
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Ja och det gör jag med jämna mellanrum. Längtar till nästa gång jag träffar en SUS:are på stan så att jag kan lägga upp det på STJD.

Ordet är fritt (speak your mind):
När jag började spela i SUS, 1995, var det en klubb på väg utför. 1997 var jag, Max och Danne med på 30-års festen som skulle bli SUS avsked till fotbollen. Men vi ungtuppar tog klubben vidare och vid 40-års jubiléet här om året var klubben lika stor som någonsin. Mest anmärkningsvärt med detta är att tre av oss idag aktiva kom i kontakt med SUS redan på 70-talet då våra pappor spelade i laget. Vi latjade boll bredvid plan, drack Loranga i paus och hängde med de stora grabbarna i omklädningsrummet där de baddade sina blödande knän med aceton, utan att visa en min av hur satans ont det gjorde. Det var där och då jag gjorde valet som för alltid skulle förändra mitt liv. Jag skulle bli SUS:are!

Det är detta som ger mig framtidstro. Många i laget ynglar av sig på ett imponerande sätt och om vi på samma sätt som våra pappor tar med våra barn till matcherna kommer SUS leva i ytterligare minst en generation. Närmst i tid är Jannes grabbar, därefter Ordförandens pöjk och så kommer Jontes gäng. Så boka upp "Friends och Family-dagen" på Tanto, eller Hagen för den delen, så kommer SUS även leva en bra bit in på nästa sekel.

onsdag 18 april 2007

DAGENS SPELARE: AARON MALTAIS

Aaron! En alternativ spelartyp som bryter konventionella mönster och beteenden. Med sina modiga, på gränsen till våghalsiga, uppspel skapar han ytor för våra forwards bakom backlinjen som ingen annan. Aaron är också tuff som spikar och kliver aldrig undan i en närkamp. Hans lynne är hetsigt och därmed passar han perfekt in i nya SUS.

Hans uppfinningsrikedom är lika imponerande på som utanför planen. Som bilden ovan visar är Aaron alltid förberedd, och redo att ta sig an vilka problem som än dyker upp.

Personliga fakta
Namn: Aaron Maltais
Ålder: 33
Födelsestad: Edmonton
Yrke: Philosopher/Researcher
Familj: Sambo/fästmö
Stadsdel: Hässelby Strand

Fotbollsrelaterat
Kom till SUS år: 2002
Värvad av: Stefan
Position i laget: Defence
(Favorit-)Nummer på tröjan: 13
Favoritlag i Sverige förutom SUS: Hmmm, not much of a hooligan off the field. Bromma Boys play in my backyard but någon jävla ordning får det vara. How about anybody besides AIK.
Favoritlag internationellt: No favourite. I like watching any quality game (so the 3 top teams in the Premiership and more in La Liga).
Favoritspelare i världen: Deco
Favoritspelare i SUS: Axel
- motivering: He is working up to a killer season.

Välj
Stan eller landet: Stan
Radiosporten eller TV-sporten: TV
Hemmakväll eller utekväll: Utekväll
Zlatan eller Henke: Henke
Kim eller Anders: Kim
Jonas Dahlqvist eller Lasse Granqvist: ?

Favoriter
Favoritartist/grupp: Won’t pick one
Bästa film: Goodfellas
Bästa TV-serie: That 70s Show
Bästa bok/tidning: Mercy among the children / David Adams Richards
Bästa sajt: The Daily Show http://www.comedycentral.com/shows/the_daily_show/index.jhtml
Bästa blogg: SUS Tills Jag Dör, crookedtimber.org

Jag rekommenderar: Ardbeg with a splash of water

tisdag 17 april 2007

DAGENS SPELARE: TOBIAS KUMMEL

Vem är Tobias Kummel? Det enda vi visste fram tills nu var att han var spelat som proffs (dvs. division 3... ja typ i Småland, men ändå) och att han äger ett par shorts med SvFFs emblem. I svaren nedan växer sakteliga bilden en mer komplett, om än komplex, människa fram. Jag menar, smaka på kombinationen Öster, Ben Mezrich och Incubus. Hur nystar man upp den trassliga trion? (på ett personligt plan kan jag också tycka att "Bringing down the house" är bättre än "Ugly Americans"... men det hör egentligen inte hit).


Tobias kom in i truppen ovanligt snabbt, mycket genom sin fina teknik inomhus men också - kanske mest - genom sin trevliga person. Om jag säger att Tobias är den typen av kille man vill passa bollen till, så förstår ni vad jag menar. SUS TILLS JAG DÖR är övertygad om att Tobias, när Fyrklövern ger honom förtroendet högre upp i banan, kommer att göra SUS till ett ännu bättre lag. Vi får inte glömma bort att han aldrig tidigare i hela sitt liv sett konstgräs, gud bevars, så vi får ge honom tid.

Personliga fakta
Namn: Tobias Kummel

Ålder: 30
Födelsestad: Karlskrona
Yrke: Konsult
Familj: Flickvän
Stadsdel: Vasastan.

Fotbollsrelaterat
Kom till SUS år: 2007
Värvad av: Emil Berntling
Position i laget: Back men ska ta mig fram till mittfältet inom kort ;)
(Favorit-)Nummer på tröjan: 2
Favoritlag i Sverige förutom SUS: Öster
Favoritlag internationellt: Försöker följa alla lag med svenska spelare
Favoritspelare i världen: Steve MacMannamon (spelar han fortfarande??)
Favoritspelare i SUS: Danne L
-motivering: Närkamperna.

Välj
Stan eller landet: Landet
Radiosporten eller TV-sporten: TV-sporten
Hemmakväll eller utekväll: Hemmakväll
Zlatan eller Henke: Zlatan
Kim eller Anders: Jag väljer att ha 5 man i backlinjen och ha båda på bänken
Jonas Dahlqvist eller Lasse Granqvist: Ingen uppfattning.

Favoriter
Favoritartist/grupp: Incubus
Bästa film: The Usual Suspects
Bästa TV-serie: Love Boat
Bästa bok/tidning: Ugly Americans av Ben Mezrich
Bästa sajt: www.ted.com
Bästa blogg: susfotboll

Jag rekommenderar: Ron Zacapa