Visar inlägg med etikett ingen kondis. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett ingen kondis. Visa alla inlägg

fredag 26 juni 2015

Le Soleil et la SUS

För tredje året i följd tog sig SUS lagledning Fyrklövern en matbit på restaurang Pastis i Gamla Stan för att samtidigt diskutera SUS och därtill associerade ämnen. Tyvärr hade det läckt ut på förhand var vi skulle ses så sannolikt var vi omringade av spioner precis hela tiden. Särskilt en riktigt skum snubbe noterades som ganska säkert kom från Kronis. Hursomhelst, så här års brukar den här gränden dränkas i sol mellan ca 17.45 och 18.15, det är sånt som bara Fyrklövern vet, och i år var inget undantag som ni kan se:





Samtalen böljade mellan fenomenet assortive mating (Davas lanserade tanken att fenomenet avtar med stigande ålder), Syrio Forel (Danne dömde ut Hallbergs analys fullständigt, Max är mer som The Hound), Falun (som ska överta vårdnaden av vår kära Björn), Eurogames (SUSimons storslagna sommarevent. Gör som SUS IFs twitterkonto: gå in och ge moraliskt stöd via länken) och SUS IFs representation i BPs F05 och Söderkamraternas P06. Över en riktigt mör och fin oxrygg utformades också en sorts samsyn kring hur SUS fortsatta dominans i 7an ska upprätthållas.

Sen gled vi ner på Reisen och där gick vi in i Linus och Mattias Näslund med respektive, vilken jäkla slump! Bildmaterial från detta oväntade möte finns dock inte så STJDs läsekrets får helt enkelt ta mig på orden. Näslund påminde om att han faktiskt spelat EN match med SUS och att den vanns med 4-1. Det var nog mer än tio år sen.

Sammanfattningsvis blev detta en mycket lyckad kväll.






onsdag 10 juni 2015

SUS

Dom sa de kommer vara match på Stadshagen
det räcker för mig



tisdag 10 februari 2015

Ny spännande undersökning ->

Här till höger startas nu en ny spännande undersökning. Det är bara att klicka iväg. Det handlar om att få en överblick över hur SUS-truppen förbereder sig inför utomhussäsongen.

tisdag 13 januari 2015

Fyrklövern i blåsväder

Fotbollsåret 2015 har knappt kommit igång men årets första skandal är redan ett faktum. Det är SUS lagledning som gjort sig skyldiga till en rejäl tabbe när man gått ut med minst sagt motsägelsefulla besked om tiden för söndagens träning i Brännkyrkahallen. Nu ska det vara korrigerat till den korrekta tiden, nämligen 18.30-20.00 på de flesta ställen.

Vi ses i Brännkyrkahallen kl 18.30 på söndag!

/F


söndag 7 december 2014

STJD: Videoanalys


Som vanligt spenderar STJD söndagskvällarna med att videoanalysera de senaste 7-8 åren för att försöka hitta nycklarna till fortsatt framgång för SUS. En grej vi noterat är ett lägre bmi. Alla är sjukt vältränade. (obs: håller tummarna för vinterkräksjukan! #vägrarspringa). En annan är Tobbe Trollkarl. Se hur han först enkelt bryter ett anfall, för att några sekunder senare retfullt peta in kvitteringen. Saknar honom. Är han i Kalmar eller har han bara bytt mailadress? Och en annan grej - skulle inte Lill-Emil komma tillbaka?