Visar inlägg med etikett Medvind. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Medvind. Visa alla inlägg

fredag 26 juni 2015

Le Soleil et la SUS

För tredje året i följd tog sig SUS lagledning Fyrklövern en matbit på restaurang Pastis i Gamla Stan för att samtidigt diskutera SUS och därtill associerade ämnen. Tyvärr hade det läckt ut på förhand var vi skulle ses så sannolikt var vi omringade av spioner precis hela tiden. Särskilt en riktigt skum snubbe noterades som ganska säkert kom från Kronis. Hursomhelst, så här års brukar den här gränden dränkas i sol mellan ca 17.45 och 18.15, det är sånt som bara Fyrklövern vet, och i år var inget undantag som ni kan se:





Samtalen böljade mellan fenomenet assortive mating (Davas lanserade tanken att fenomenet avtar med stigande ålder), Syrio Forel (Danne dömde ut Hallbergs analys fullständigt, Max är mer som The Hound), Falun (som ska överta vårdnaden av vår kära Björn), Eurogames (SUSimons storslagna sommarevent. Gör som SUS IFs twitterkonto: gå in och ge moraliskt stöd via länken) och SUS IFs representation i BPs F05 och Söderkamraternas P06. Över en riktigt mör och fin oxrygg utformades också en sorts samsyn kring hur SUS fortsatta dominans i 7an ska upprätthållas.

Sen gled vi ner på Reisen och där gick vi in i Linus och Mattias Näslund med respektive, vilken jäkla slump! Bildmaterial från detta oväntade möte finns dock inte så STJDs läsekrets får helt enkelt ta mig på orden. Näslund påminde om att han faktiskt spelat EN match med SUS och att den vanns med 4-1. Det var nog mer än tio år sen.

Sammanfattningsvis blev detta en mycket lyckad kväll.






tisdag 16 juni 2015

Nick-Chrille AKA The Reaper AKA The Tapout King

På STJD älskar vi förbehållningslöst att ta del av alla SUSares liv vid sidan av SUS. Eller "vid sidan av" känns fel. ALLT som händer är förstås en del av SUS. Vad man än hittar på så representerar man ju i nån bemärkelse klubben. En som representerat klubben på föredömligt vis i helgen är senaste årets succémålvakt och tidigare års mittfälts- och backdynamo Chrille. Som utespelare kallad Nick-Chrille, som målvakt mer känd som "Nollan" eller det lite mer passande och skräckinjagande "The Reaper". Nu i lördags gick han helt enkelt och vann en Tapout-tävling (jag tror det är nån variant av Jiu-jitsu men jag kan ha fel).


Det här förvånar ju ingen SUSare som sett Chrille in action på en fotbollsplan. Den mannen kan närkampspel. I en serie youtube-klipp kan vi här se hur han likt en boa constrictor kopplar grepp och dominerar sina byten. Jag tror dessutom att det är Jujjes röst vi hör när nån från sidlinjen står och ropar uppmuntrande ord till vår hjälte.


Grattis Chrille till segern - SUS vare med dig!

/A


fredag 22 november 2013

SUS lagkapten: "Jag tycker om att vinna"

Lyssna på Kommunikationsklubben, tidningen Resumés podcast. Klicka på länken.

Resumé: "Det är för lätt att be om ursäkt och gå vidare"


Fredrik Thambert, Digge Zetterberg Odh och Johan Seidefors.
Detta är nästan för bra för att vara sant. SUS lagledare Axels sanslöst grymma kusin Digge, i samspråk med SUS lagkapten. Åsså är han till vänster med också. Och dom pratar om röda kort tydligen. Blev så upphetsad att jag var tvungen att blogga om det innan jag hunnit lyssna, men det måste bara vara briljant.

Ses på söndag SUS.

/A

måndag 29 juli 2013

Du ser rätt, RZL är en legend i NYC


Sexual Napalm FC. Ja, så heter tydligen ett fotbollslag i New York som är så pass besatta av SUS IFs egen Kristian Russell att de låtit hans fagra nuna pryda deras tröjor. 

måndag 24 juni 2013

Sus i Offside

SUS skadade kapten citeras i senaste Offside. Nästan ett scoop. 



Från Spanien med kärlek.
MVH, Linus


torsdag 4 april 2013

Det mentala kriget är igång

Kronis tränare sir Niko Kronis satsar på samma ödmjuka strategi som Fyrklövern valde i annonseringen inför söndagens match. Han skriver på deras hemsida:

TRÄNINGSMATCH
Säsongen börjar med "derby"!!
För att göra det klart hur svårt det kommer att vara i år att spela i div6, bokade vi en tränings match med Kronis alla tiders svåraste motståndare!!
Träningsmatch mot SUS!! Hårdare än så det finns inte att börja en säsong!




Spänningen stiger inför söndag. Fortsätt anmäl er på bokat.se.

tisdag 2 augusti 2011

Det är inte kappans fel vart vinden blåser


Så att eventuella kappvändare som tänkt att besöka El Derbi Kungsholmo ska veta vart vinden blåser...