Visar inlägg med etikett H7F 2010. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett H7F 2010. Visa alla inlägg

torsdag 1 april 2010

Snart snart...




Efter den dramatiska avslutningen av SWSLC kände jag mig tom. För att skaka av mig känslan tog jag med mig dottern och begav mig till den plats som jag visste skulle få min puls att öka: Hagen!

Även om planen var inramad med snö, konstigt svart sådan, var nästan folktom och inte ett SUS-fan i sikte fick det mig på bättre humör. Efter inspektion av den märkligt mörka snön kom nästa fråga upp: Hur många svarta gummiplippar finns det egentligen på planen och kommer de nu, efter att ha plogat bort en massa, att fylla på med nytt? Detta är något någon kanske vill grotta i.

Hur som helst såg planen fin ut, inbjudande och redo för nya SUS-segrar. Det är nära nu!

tisdag 23 februari 2010

Spelprogram 2010

Precis en sån här present vill man få när det är två meter snö och -13 grader ute och det känns som att SUS aldrig kommer att få känna Stadshagens mjuka plastgräs under fötterna igen. Årets spelprogram! Enligt säkra källor än så länge preliminärt men jag har svårt att tro att man kommer peta alltför mycket i SUS matcher.

Precis som STJD tidigare konstaterat är 16 av matcherna på Stadshagen och två på Åkeshov. Muza fortsätter precis som STJD förutspådde på gruset och dessutom väljer Bolivia och Monteriva av någon outgrundlig anledning också att lägga sina hemmamatcher på gruset.

Klarar vi bara att ta Muza på premiärgruset (fredag kväll...) kommer vi ta en grym revansch på Kronis i andra matchen. Efter det känns fjärde matchen mot Tudor som en vattendelare för hela serien, klarar vi den är det raka spåret till 14 raka segrar innan Tudor väntar igen i 15:e matchen och en trolig oavgjord match. Ser lagom tufft ut och uppflyttningsspöket smyger redan runt kring Sprallenhallen på söndagkvällarna.

onsdag 23 december 2009

Tidig julklapp till SUS

Med hälsningar från Bengtsson på stff-kanslit kommer här 2010 års serie!


SUS IF redan i topp vilket känns helt rätt. Den djupare analysen får överlämnas till Fyrklövern som i vanlig ordning kommer att gå igenom varje motståndarlag med kuslig noggrannhet. Den omedelbara analysen visar på att SUS återigen prickat rätt serie, åtta av lagen har Stadshagen som hemmaplan. Azzuri och Karlbergare har Åkeshov = nästan inga grusmatcher! Muza kör troligen på grus även 2010...

Dessutom nästan bara gamla klassiska motståndare för SUS med endast tre nya motståndare i Azzuri, Monteriva och Gamla Karlbergare. Serien ser lite tuffare ut än förra årets och jag gissar på att SP, Tudor och Bolivia kommer ligga i toppen tillsammans med SUS.