Visar inlägg med etikett Spelarpresentation 2022. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Spelarpresentation 2022. Visa alla inlägg

onsdag 20 april 2022

Spelarpresentation: Eddie Kyeremeh

Det är dags att presentera ännu ett nyförvärv som kommer att göra tävlingsdebut i seriepremiären nu på söndag. Det är chefsscout Henrik Hallberg som har identifierat ännu en förmåga. Eddie gjorde, liksom många andra gjort genom åren, ett så pass stort intryck när A mötte B i höstas att han nu signat för att representera A under säsongen 2022.



Vi vill ju alla veta lite mer om Eddie, så han har fått möjlighet att berätta lite om sig själv och sina tankar inför säsongen.

När spelade du fotboll senast?

Jag spelade fotboll senast hösten 2021. Jag var faktiskt med och lirade på SUS interna avslutningsmatch. Där fick grabbarna lite smakprov på mina kvicka fötter.

Har du någon favoritposition?

Hmm jag skulle nog säga vänsterytter.

Beskriv dig själv som spelare med tre ord

Explosiv, lugn och sten (stark).

Du kommer till SuS genom Henrik Hallberg. Berätta lite om er relation.

Jag lärde känna Henrik genom jobbet på adidas då jag praktiserade i hans team hösten 2021. Henrik är en häftig man med många dolda talanger har jag märkt. Trodde exempelvis inte att han var så duktig på fotboll tills jag såg honom på avslutningsmatchen. Han är en svensk Kevin De Bruyne. Det ska bli kul att fortsätta lira med honom.

Många i SuS har studerat alldeles för länge. Hur ser din akademiska bakgrund ut?

Jag är i grunden Business Developer som jag studerat på Hyper Island men idag jobbar jag som Project Manager på byrån Make Your Mark.

Några snabba:

Pep eller Mourinho?

Pep

Grus eller konstgräs?

Konstgräs

Nationalekonomi eller företagsekonomi?

Företagsekonomi

Mål eller assist?

Mål + målgest

Linda Bengtzing eller Carola?

Carola alla dagar i veckan

Solsemester eller skidsemester?

Solsemester

Cristiano eller Messi?

Messi

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?

Bra jävla fråga men en semester i Ghana hade varit klockrent.

torsdag 14 april 2022

Spelarpresentation: Marcus Koch

Det är dags att presentera nästa nyförvärv inför säsongen 2022. Marcus Koch ansluter på free transfer. Marcus har erfarenhet både från korpen och andra sammanhang som hoppas vi att han kan bidra med nu när seriepremiären bara är en dryg vecka bort.


Vi vill ju ge Marcus möjligheten att själv få uttala sig om transfersagan och chansen att få representera Stadshagens stolthet, så vi satte oss ner och tog ett surr.

Hej och välkommen till SuS! Väldigt kul att du vill vara med och lira med oss 2022. Det ska bli kul att höra dina tankar om den kommande säsongen!

När spelade du fotboll senast? 

Spelade lite korpen i höstas, men senast jag spelade ”på riktigt” var för många år sedan.

Har du någon favoritposition? 

Innermittfältare

Beskriv dig själv som spelare med tre ord

Stel, teknisk och målofarlig!

En tillgång med andra ord. Om du skulle beskriva dig själv med ett ord

Normallång

De flesta i SuS har börjat för att de känner någon i laget, gäller det även dig?

Ja! Viktor Lignell peppade mig att gå med i laget.

Kul! Staben älskar när ett nyförvärv värvar nya spelare innan han hunnit slå bort sin första bredsida. 

Många i SuS har studerat alldeles för länge. Hur ser din akademiska bakgrund ut?

Jag med! Har pluggat statskunskap m.m. alldeles för länge på både Uppsala och Stockholms universitet.

Efter att SuS ännu en gång har kjossat Kjonis (krossat Kronobergs BK) på hagen (Stadshagens IP) så anordnas en självbekostad segerbankett på Löwet. På menyn står antingen raggmunk eller gräddstuvad pytt i panna. Vad väljer du?

Pytt!

Eftersom att du självklart svarade en gräddstuvad på föregående fråga så är nästa fråga givetvis - vad dricker du till den?

En liten öl kanske?

Har du några ambitioner för säsongen 2022?

Att få spela fotboll igen fy fan vad HÄRLIGT!

Kunde inte hålla med om något mer. Det blir otroligt kul att följa din framfart på Hagen 2022!


torsdag 7 april 2022

Spelarpresentation: Viktor Lignell

Calcion har ju länge surrat om att det finns ingen ickesäsong. Antingen är det säsong eller så är det silly säsong. SuS har ju i stor utsträckning vägrat ta del i det tänket. När det är inte är säsong har vi helt enkelt varit lediga. Men staben har insett att det fungerar inte. Vi måste fylla på i leden, och därför har vi i år varit ut på "marknaden". Det ska förtydligas att vi fortfarande inte lockar någon till oss genom att betala övergångssummor, hutlösa löner eller ens löften om några segrar. Vi kan på sin höjd lova en eftersläckare på Löwet ett par gånger i halvåret, och så ska det fortsätta att vara.

Med det sagt så är det dags att presentera det första nyförvärvet säsongen 2022 - Viktor Lignell. En allsidig spelare som kan spela både yttermittfältare och mittback.



Hej och välkommen till SuS! Väldigt kul att du vill vara med och lira med oss 2022. Vi tänkte att vi kör en kort sittning så att vårt fan kan få lära känna dig lite närmare.

När spelade du fotboll senast?

Jag har spelat korpfotboll sedan jag flyttade till Stockholm för cirka 5 år sedan. Spelade innan dess i Real Örebro där jag studerade.

De flesta i SuS har börjat för att de känner någon i laget, gäller det även dig?

Min sambo gick på samma skola som Daniel (Båten) i USA så på den vägen är det.

Många i SuS har studerat alldeles för länge. Hur ser din akademiska bakgrund ut?

Jag har studerat nästan 5 år med inriktning företagsekonomi samt en del spretiga kurser.

Efter att SuS ännu en gång har kjossat Kjonis på Hagen så anordnas en självbekostad segerbankett på Löwet. På menyn står antingen raggmunk eller gräddstuvad pytt i panna. Vad väljer du?

Gräddstuvad pytt i panna.

Eftersom att du självklart svarade en gräddstuvad på föregående fråga så är nästa fråga givetvis - vad dricker du till den?

Ljus lager.

Har du några ambitioner för säsongen 2022?

Få upp kondition, träffa nya människor och förhoppningsvis få vara med och vinna några tighta matcher.

Några snabba:

Pep eller Mourinho?

Mourinho

Hegel eller Nietzsche?

Hegel

Gräs eller konstgräs?

Gräs

Nationalekonomi eller företagsekonomi?

Företagsekonomi

Mål eller assist?

Mål

Linda Bengtzing eller Carola?

Carola

Solsemester eller skidsemester?

Solsemester  

Cristiano eller Messi?

Christiano

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?

Att det blir en riktigt fin sommar och att någon knäpper Putin.