Visar inlägg med etikett Uppflyttningsspöket. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Uppflyttningsspöket. Visa alla inlägg

torsdag 7 maj 2015

Uppflyttningsspöket

Efter senaste segern kan det vara på sin plats med en varning. 


tisdag 17 mars 2015

Uppflyttningsspöket hälsar från Austin, TX.

Uppflyttningsspöket passar på att önska SUS en god St Patricks Day.

tisdag 10 februari 2015

Ny spännande undersökning ->

Här till höger startas nu en ny spännande undersökning. Det är bara att klicka iväg. Det handlar om att få en överblick över hur SUS-truppen förbereder sig inför utomhussäsongen.

onsdag 24 september 2014

torsdag 4 april 2013

Det mentala kriget är igång

Kronis tränare sir Niko Kronis satsar på samma ödmjuka strategi som Fyrklövern valde i annonseringen inför söndagens match. Han skriver på deras hemsida:

TRÄNINGSMATCH
Säsongen börjar med "derby"!!
För att göra det klart hur svårt det kommer att vara i år att spela i div6, bokade vi en tränings match med Kronis alla tiders svåraste motståndare!!
Träningsmatch mot SUS!! Hårdare än så det finns inte att börja en säsong!




Spänningen stiger inför söndag. Fortsätt anmäl er på bokat.se.

torsdag 1 april 2010

Snart snart...




Efter den dramatiska avslutningen av SWSLC kände jag mig tom. För att skaka av mig känslan tog jag med mig dottern och begav mig till den plats som jag visste skulle få min puls att öka: Hagen!

Även om planen var inramad med snö, konstigt svart sådan, var nästan folktom och inte ett SUS-fan i sikte fick det mig på bättre humör. Efter inspektion av den märkligt mörka snön kom nästa fråga upp: Hur många svarta gummiplippar finns det egentligen på planen och kommer de nu, efter att ha plogat bort en massa, att fylla på med nytt? Detta är något någon kanske vill grotta i.

Hur som helst såg planen fin ut, inbjudande och redo för nya SUS-segrar. Det är nära nu!

tisdag 23 februari 2010

Spelprogram 2010

Precis en sån här present vill man få när det är två meter snö och -13 grader ute och det känns som att SUS aldrig kommer att få känna Stadshagens mjuka plastgräs under fötterna igen. Årets spelprogram! Enligt säkra källor än så länge preliminärt men jag har svårt att tro att man kommer peta alltför mycket i SUS matcher.

Precis som STJD tidigare konstaterat är 16 av matcherna på Stadshagen och två på Åkeshov. Muza fortsätter precis som STJD förutspådde på gruset och dessutom väljer Bolivia och Monteriva av någon outgrundlig anledning också att lägga sina hemmamatcher på gruset.

Klarar vi bara att ta Muza på premiärgruset (fredag kväll...) kommer vi ta en grym revansch på Kronis i andra matchen. Efter det känns fjärde matchen mot Tudor som en vattendelare för hela serien, klarar vi den är det raka spåret till 14 raka segrar innan Tudor väntar igen i 15:e matchen och en trolig oavgjord match. Ser lagom tufft ut och uppflyttningsspöket smyger redan runt kring Sprallenhallen på söndagkvällarna.

onsdag 30 september 2009

Uppflyttningsspöket

Vill vi verkligen vinna på lördag?

En seger innebär att vi vinner serien men samtidigt division 6 spel nästa säsong. En serieseger skulle vara något att berätta för barnbarnen på ålderns höst, men erfarenheterna från förra året talar samtidigt för att vi i så fall kommer att göra färre mål, släppa in fler, och vinna färre matcher nästa år. Och hur kul är egentligen det?

Tidigare år har vi haft som målsättning att komma två i serien. Man kan lugnt konstatera att vi har goda möjligheter att nå denna målsättning i år, men då får vi inte vinna på lördag.
Ett lagomsvenskt alternativ som lyfts fram är att det optimala resultatet vore oavgjort. Då har vi plusstatistik på samtliga lag i serien i år och är moraliska segrare (samtidigt som vi undviker div 6).

Vad tycker Fyrklövern? Redan i slutet av april efter segern mot SP konstaterade AH att ” ..stark insats av SUS som i och med segern går upp på andra plats i tabellen. Där ska vi ligga nu resten av säsongen”. Är detta fortfarande Fyrklöverns inställning?