Visar inlägg med etikett Linje 17. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Linje 17. Visa alla inlägg

tisdag 17 mars 2015

Spela för SUS på söndag - För Sjutton!



På söndag tar SUS IF Linje 17 till Kärrtorp (alltså bildligt, många tar väl bilen, men jag har hört att det kan vara svårt med parkeringar runt IP, när det är mycket folk där). Delar av redaktionen (vem är undertecknad att tala för massan?) känner iaf ett släktskap med Nätverket Linje 17. Eureka! Slow Football är en reaktion mot förtryck! Våra motståndare Oranjes besatthet av träning, disciplin, resultat och avancemang är lite skrämmande och måste stoppas innan det drabbar allmänheten. Ska inte SUS istället verka för ett tolerant samhälle, med frihet för alla, där gemenskap värdesätts och originalitet uppmuntras? Det har börjat bra på bokat.se, redan 11 anmälda SUSare, men nu spänner vi bågen högre - det vore symboliskt vackert om vi blev 17 på söndag.