Visar inlägg med etikett debatt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett debatt. Visa alla inlägg
onsdag 16 september 2015
Vilket öra håller SUS telefonen mot?
En häpnadsväckande upptäckt gjordes mitt under andra halvlek av söndagens match mot SP. Det var rätt lugnt på bakplan där ett tag, så jag passade på att fråga det jag alltid undrat om Johan, vår kapten, vilket öra han brukar hålla telefon mot när han pratar i telefon. Hans svar, som fick mig ur balans så att jag slog bollen rakt på en storkyrkopojke i momentet efteråt, var höger!! Själv är jag vänster så klart. Johan är ju högerfot, precis som jag. Vem gör fel? Hur ser det ut i truppen egentligen?
Tweet
Etiketter:
debatt
tisdag 10 februari 2015
Ny spännande undersökning ->
Här till höger startas nu en ny spännande undersökning. Det är bara att klicka iväg. Det handlar om att få en överblick över hur SUS-truppen förbereder sig inför utomhussäsongen.
Tweet
torsdag 3 december 2009
Omstruktureringar i truppen? Del 1
I SUS har vi förvisso ett väldigt öppet spelsystem där alla under eget ansvar förväntas tillföra sin kompetens såväl offensivt som defensivt. En slags totalfotboll. Något som vi dock ofta håller fast på är spelarnas utgångspositioner. Är du mittfältare så förblir du mittfältare. Visst finns det undantag som exempelviss Håkan som ju började som formidabel mittback för att sedan gå upp på topp och vara minst lika dominant där. Att byta mellan ytterback och yttermittfältare sker ju också titt som tätt.
Under säsong är Fyrklöverns strategi att inte ändra allt för mycket i spelarpositionerna. Under vinterhalvåret har vi dock ögonen med oss och analyserar varje träning som en del i att optimera truppens slagkraft inför kommande säsong. Detta kommer framöver öppet ventileras här på STJD.
På senaste träningen uppmärksammades exempelvis vilket otroligt tungt anfallspar Davas och Chrille utgjorde då Blandat på ett smått chockartat sätt tog hem finalen efter att ha blivit utspelade större delan av träningen. I en något mer defensiv strategi gjorde deras slit, stenhårda skott och idogt kämpande på topp att Blandat tog över sakta men säkert. Något att komma ihåg de där matcherna då allt kanske inte flyter på som det brukar och det helt enkelt krävs lite andra metoder för att nå 3p..?
Tweet
Under säsong är Fyrklöverns strategi att inte ändra allt för mycket i spelarpositionerna. Under vinterhalvåret har vi dock ögonen med oss och analyserar varje träning som en del i att optimera truppens slagkraft inför kommande säsong. Detta kommer framöver öppet ventileras här på STJD.
På senaste träningen uppmärksammades exempelvis vilket otroligt tungt anfallspar Davas och Chrille utgjorde då Blandat på ett smått chockartat sätt tog hem finalen efter att ha blivit utspelade större delan av träningen. I en något mer defensiv strategi gjorde deras slit, stenhårda skott och idogt kämpande på topp att Blandat tog över sakta men säkert. Något att komma ihåg de där matcherna då allt kanske inte flyter på som det brukar och det helt enkelt krävs lite andra metoder för att nå 3p..?
Etiketter:
debatt
tisdag 13 oktober 2009
SUS:are fortsätter utmärka sig
Gamle högeryttern Tobbe pratar ekonomi.Den senaste av alla SUS:are som citeras i pressen är vårat gamla rivjärn på högerkanten Torbjörn Becker. Tobbe var en evighetsmaskin som både störtade framåt och jobbade hem under ett par säsonger. Värvades, som alla på den tiden, av Professor Persson och var förutom en duktig bollspelare även en utmärkt ekonom.
Det som gör honom aktuell denna gång är att han som chef för östekonomiska institutet på Handelshögskolan i Stockholm uttalar sig i DI beträffande Lettlands ekonomi, devalvering eller ej samt spelet mellan dess och vår regering. Tydligt och nyktert ger han oss svaren på alla våra frågor. Tack Tobbe!
Etiketter:
debatt,
stjd scoop
onsdag 30 september 2009
Uppflyttningsspöket
Vill vi verkligen vinna på lördag?
En seger innebär att vi vinner serien men samtidigt division 6 spel nästa säsong. En serieseger skulle vara något att berätta för barnbarnen på ålderns höst, men erfarenheterna från förra året talar samtidigt för att vi i så fall kommer att göra färre mål, släppa in fler, och vinna färre matcher nästa år. Och hur kul är egentligen det?
Tidigare år har vi haft som målsättning att komma två i serien. Man kan lugnt konstatera att vi har goda möjligheter att nå denna målsättning i år, men då får vi inte vinna på lördag.
Ett lagomsvenskt alternativ som lyfts fram är att det optimala resultatet vore oavgjort. Då har vi plusstatistik på samtliga lag i serien i år och är moraliska segrare (samtidigt som vi undviker div 6).
Vad tycker Fyrklövern? Redan i slutet av april efter segern mot SP konstaterade AH att ” ..stark insats av SUS som i och med segern går upp på andra plats i tabellen. Där ska vi ligga nu resten av säsongen”. Är detta fortfarande Fyrklöverns inställning?
Tweet
En seger innebär att vi vinner serien men samtidigt division 6 spel nästa säsong. En serieseger skulle vara något att berätta för barnbarnen på ålderns höst, men erfarenheterna från förra året talar samtidigt för att vi i så fall kommer att göra färre mål, släppa in fler, och vinna färre matcher nästa år. Och hur kul är egentligen det?
Tidigare år har vi haft som målsättning att komma två i serien. Man kan lugnt konstatera att vi har goda möjligheter att nå denna målsättning i år, men då får vi inte vinna på lördag.
Ett lagomsvenskt alternativ som lyfts fram är att det optimala resultatet vore oavgjort. Då har vi plusstatistik på samtliga lag i serien i år och är moraliska segrare (samtidigt som vi undviker div 6).
Vad tycker Fyrklövern? Redan i slutet av april efter segern mot SP konstaterade AH att ” ..stark insats av SUS som i och med segern går upp på andra plats i tabellen. Där ska vi ligga nu resten av säsongen”. Är detta fortfarande Fyrklöverns inställning?
Etiketter:
debatt,
Division 6A,
stjd klargör,
Uppflyttningsspöket
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)