Visar inlägg med etikett Svensk Klassiker. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Svensk Klassiker. Visa alla inlägg

lördag 21 maj 2011

This just in:

Hej. Eftersom jag missade träningen i måndags körde jag extrapass idag så eventuellt är jag trött i benen imorgon.

/DD (51950 alias Jonny Sander) som startade 15:30, 5km 0:22:50, 10km 0:45:44, 15km 1:09:03, mål 1:37:14, Tid per km: 04:37 /GöteborgsVarvet och EST.

STJD kommenterar; Grym tid! särskilt med tanke på att DD säkert gick på sparlåga. Vi är inte oroliga inför imorrn. DD är en evighetsmaskin.

tisdag 30 juni 2009

Fuck Vansbro!

Det finns viktigare saker i livet än Vansbrosimmet, det har jag lyckligtvis fått erfara den senaste veckan. Det här betyder att min satsning på En Svensk Klassiker läggs i malpåse, förhoppningsvis för gott. Idén var dum från början och så här efter att man "vaknat upp" framstår ju hela konceptet bara som genuint osuskt.

tisdag 23 juni 2009

Våtdräkten funka inte!


Efter ett träningspass på trehundra meter bröstsim i sjuttongradigt vatten är det bara att konstatera -våtdräkten funkar inte! Man blev kall och trött på en gång.

söndag 21 juni 2009

torsdag 18 juni 2009

Vansbrosimmet


Det här är bland det dummaste jag gjort på länge. Jag var ute och drack öl med en kollega i förrgår och efter fyra-fem öl (på Debasers uteservering) föreslog han att jag skulle haka på och simma Vansbrosimmet. Det hela framställdes i princip som en barnlek. Och jag min dumma fan tyckte det lät som en god idé och hoppa på det hela. Så nu vore det ju bra om man började träna inför detta evenemang den 12e Juli. Men det har jag ingen större lust till. Det enda eventuellt positiva med det här är att jag har något att kontinuerligt rapportera om här på STJD. Allt som har att göra med mina förberedelser inför 'simmet' kommer redovisas. Är det förresten nån annan SUSare som är sugen? Eller kanske nån som gjort det förr?