De senaste dygnens snackis har varit hur många SUSare som är optimalt att ha i truppen till match. Ur ett organisatoriskt perspektiv finns det fördelar att vara många, då blir man mindre sårbar för sena avhopp, skador, nedsatt kondition och att Kapten tappar humöret och går hem. Samtidigt har vi sett att SUS många gånger presterar som bäst när vi är få. Senast vi spelade en hel match mot Oranje räckte det gott med 10 man t ex. Det är heller ingen ovanlig egenskap bland SUSare att man inte är särskilt förtjust i att byta. "Den som är satt på bänken är icke fri" som Göran Persson uttryckte det, och SUS är som bekant ett exceptionellt frihetstörstande lag.
SUS lagledning, som ju är oerhört känslig för opinionen, tänkte nu alltså ta hjälp av STJDs läsekrets för att avgöra den optimala storleken på en SUS-trupp. Klicka in ditt svar här till höger ->
/F
Visar inlägg med etikett Omröstningar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Omröstningar. Visa alla inlägg
torsdag 19 mars 2015
tisdag 10 februari 2015
Ny spännande undersökning ->
Här till höger startas nu en ny spännande undersökning. Det är bara att klicka iväg. Det handlar om att få en överblick över hur SUS-truppen förbereder sig inför utomhussäsongen.
Tweet
fredag 23 maj 2014
RÖSTA IDAG!
Ett klassiskt getingbo har utvecklats i tabellen kring den åtråvärda tredjeplatsen i H7F. Oroliga läsare av STJD har sedan ett par dagar hört av sig till redaktionen för att försäkra sig om att SUS kommer att göra sitt yttersta på söndag, för att nå ett oavgjort resultat. SUS ska inte vara med och riva ned något så vackert som ett getingbo, tycker många. Andra är lite mer positiva till en eventuell SUS-vinst. Det vore kul, lyder det mest framträdande argumentet.
Vad tycker ni? En annan klassiker - omröstningen - gör comeback för att reda ut var SUS-familjen står i frågan. Så - tyck till, och gör det till här till höger -->

Tweet
Etiketter:
Om SUS motståndare,
Omröstningar,
rösta
fredag 5 september 2008
En formalitet
SUS TILLS JAG DÖR kan stolt presentera resultatet av den senaste omröstningen, där vi frågade om SUS svit på en match i rad utan förlust kan förlängas. Svaret från läsarna: Ja!
24 av 31 röster, dvs 77%, menar att SUS kommer att förlänga sviten.
Endast 2 röster menar att SUS inte kommer att kunna klara av att ta poäng av Tudor Arms. Resten verkar mer tveksamma.
Redaktionens meddelade till spelarna som är med ikväll: Gör oss stolta
Tweet
24 av 31 röster, dvs 77%, menar att SUS kommer att förlänga sviten.
Endast 2 röster menar att SUS inte kommer att kunna klara av att ta poäng av Tudor Arms. Resten verkar mer tveksamma.
Redaktionens meddelade till spelarna som är med ikväll: Gör oss stolta
Etiketter:
Omröstningar
fredag 29 augusti 2008
Smörblomma (Ranunculus acris)

Ranunculus acris - vad häftigt! Det låter ju nästan precis som Rancor, det hemskaste monstret som Luke tvingas fightas mot i Return of the Jedi. Kanske är SUS en mix av smörblomma och monster. Av trivsam fryntlighet och aggressiv attack. Tål att tänkas på.

Hur som helst. Av de 22 rösterna var det hela 45 % som tyckte att SUS var mest lik en smörblomma – dvs. lite tjocka men färggranna. Några tyckte Gullviva eller Ros, ingen tyckte Tulpan.
Imorgon har vi säsongen första måstematch. Låt oss minnas hur ädelt Rancor slogs mot Luke, innan han till sist krossades.
Etiketter:
Omröstningar
fredag 15 augusti 2008
JA! SUS har chansen mot Sollentuna.
Frågan om SUS IF har en chans att rubba favoriterna från Sollentuna ställdes bara timmarna efter 2-2 matchen mot Westis... och STJD misstänker att det inledningsvis var en del alkohol inblandat i glädjesiffrorna. Ett tag var ja-sidan uppe på över 85%, men till sist fördelades de 29 (!) rösterna på följande vis:
Ja: 79%
Nej: 20%
Hmm: borttappade 1%
Visserligen ett rungande JA på frågan, men också ett varningstecken. Hela 6 personer tror inte alls att SUS kan ta poäng mot Sollentuna.
Mer om hur SUS ska bära sig åt för att vinna ikväll dyker upp på STJD inom kort.
Tweet
Ja: 79%
Nej: 20%
Hmm: borttappade 1%
Visserligen ett rungande JA på frågan, men också ett varningstecken. Hela 6 personer tror inte alls att SUS kan ta poäng mot Sollentuna.
Mer om hur SUS ska bära sig åt för att vinna ikväll dyker upp på STJD inom kort.
Etiketter:
Omröstningar
onsdag 13 augusti 2008
Who do you love?
SUS IF har haft många hatlag genom tiderna (that's right - vi pratar bland annat om er Kronoberg!), men däremot inte speciellt många favoritlag. Märkligt, kan tyckas. Eller? Fan vi vet inte. Hur som helst. En ny undersökning har lagts upp på SUS TILLS JAG DÖR, i syfte att ta reda på vilka motståndare SUS-spelarna gillar bäst bland lagen i H6A.
Samtliga spelare (och publik för den delen) uppmanas att tycka till. Som vanligt gör ni det här till höger---------
Tweet
Samtliga spelare (och publik för den delen) uppmanas att tycka till. Som vanligt gör ni det här till höger---------
Etiketter:
Omröstningar
söndag 10 augusti 2008
Just what the doctor ordered

Drygt 86% av de röstande tror att SUS reser sig och säkrar kontraktet under hösten. Vilket boost så här timmarna innan match! En vitamininjektion helt enkelt.
Ska vändningen komma redan mot Wesis? Mycket talar för det. Stay tuned and find out.
Etiketter:
Omröstningar
lördag 9 augusti 2008
Omröstningar
Det finns ett nytt smidigt omröstningsverktyg till bloggen, vilket innebär att SUS TILLS JAG DÖR tänker ägna en stor del av hösten till att ta reda på vad läsarna tycker om allt möjligt. Just nu pågår en "var slutar sus i serien-omröstning", men inom kort kan det tänkas att vi undrar till exempel hur många gånger ni sett Highlander, eller liknande. Tyck till - det är roligt.
Tweet
Etiketter:
Omröstningar
fredag 14 mars 2008
Vem vinner SWSLC? OMRÖSTNING
STJD-redaktionen tar pulsen på bloggens besökare och undersöker vem ni tror kommer att vinna SWSLC. Säg ditt hjärtas mening. Rösta här till höger.
Etiketter:
Omröstningar
fredag 9 mars 2007
OMRÖSTNINGEN AVSLUTAD: SEGER FÖR SKOTTLAND OCH ENGLAND
15 röster har kommit in och det får anses nog för att utse vinnaren, eller i det här fallet, vinnarna. Skottland 86 och England 66 finck fyra röster var. Som objektiv domare - jag röstade på Italien 70 - utser jag Skottlands tröja (+ shorts) till den skjukaste och Englands till den på riktigt snyggaste!


Tweet


Etiketter:
Omröstningar
onsdag 7 mars 2007
OMRÖSTNING: SNYGGASTE TRÖJAN
Ny aktuell omröstning som "lånats" från BBC Sports. Vilken landslagströja är den snyggaste? Observera att ett av bildalternativen inte går att rösta på, då det inte är en landslagströja.


Tweet


Etiketter:
Omröstningar
fredag 16 februari 2007
SUS BUS 2007 - Omröstningen avslutad!

(Anders Frisk ger omröstningen ett gult kort)
"Ett chockerande resultat"
Så kommenterar Johan Seidefors omröstningen där SUS mest regelvidrige spelare skulle utses. Av 19 registrerade röster föll 9 (dvs. 47%) på Johan. Resten av rösterna fördelades enligt följande:
Sköld: 3
Nick-Chrille: 3
Russel: 3
Max: 1
Håkan: 0
Linus: 0
Etiketter:
Omröstningar
fredag 2 februari 2007
Omröstningen avslutad!
Vem blir SUS IF MVP under den kommande säsongen? Det var frågan som skulle besvaras. Resultatet av de 23 avlagda rösterna blev att 17 olika (!) spelare nominerades... alltså ett kanske inte helt oväntat oavgjort. SUS TILLS JAG DÖR gör tolkningen att vi är ett lag i ordets rätta bemärkelse. Ingen spelare är speciellt mycket viktigare än någon annan och vi vinner och förlorar tillsammans. Det känns bra tycker jag.
Jojje - 2 röster
David Sköld - 2 röster
Linus - 2 röster
Max - 2 röster
Johan - 2 röster
Axel - 2 röster
Daniel Garmén - 1 röst
Daniel Lepp - 1 röst
David Sauter - 1 röst
David Domeij - 1 röst
Emil - 1 röst
Aaron - 1 röst
Nick-Chrille - 1 röst
Björn - 1 röst
Jonas - 1 röst
Anders Elghorn - 1 röst
Nico - 1 röst
Tweet
Jojje - 2 röster
David Sköld - 2 röster
Linus - 2 röster
Max - 2 röster
Johan - 2 röster
Axel - 2 röster
Daniel Garmén - 1 röst
Daniel Lepp - 1 röst
David Sauter - 1 röst
David Domeij - 1 röst
Emil - 1 röst
Aaron - 1 röst
Nick-Chrille - 1 röst
Björn - 1 röst
Jonas - 1 röst
Anders Elghorn - 1 röst
Nico - 1 röst
Etiketter:
Omröstningar
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





