Visar inlägg med etikett H7F 2012. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett H7F 2012. Visa alla inlägg

torsdag 24 maj 2012

Matchrapport Yardies – SUS 0-1 (0-0)


Björn till vänster verkar ha svårt att glädjas över SUS-segern, oklart varför. Notera även likheten mellan lagens tröjfärger, i verkligheten var deras mycket mera rosa än de ser ut på bild.

Som någon sa efteråt. Det är roligare att vinna en skitmatch med 0-1 i matchens sista sekunder, än att promenadsegra med 6-1. Det är självklart en smaksak, med det hördes utan tvekan ett rop från Östermalms IP när Danne Lepp oväntat dök upp vid den bortre stolpen och knoppade in segermålet. SUS hade gjort mål igen.

Det var också roligt att se så många konkurrenter på plats. STJD noterade (dvs. läste i en kommentar här nedanför någonstans) att hela tre lag hade representanter på plats för att specialstudera de bägge lagen (läs SUS). Edit: Just det! Glömde det där med tröjorna. Det visade sig att Backyardigans spelade i någon slags rosa nyans som var rätt lik SUS klarröda matchställ, vilket fick domaren att gå i spinn. Endast med hjälp Axels tysta diplomati lyckades domaren till sist bevekas, dvs. böter och 0-3 torsk undveks och matchen kunde spelas. Puh!

Att vi först nu kommer in på själva matchen beror på att den var rätt trist. Både att spela och återuppleva i text. Efter en rätt trevande och jämn första 15-20 fick Yardies plötsligt en spelare utvisad när domaren bestämde sig för att återinföra nolltolerans gällande verbala utbrott. Således ledde en spontan svordom riktad mot ingen alls till omedelbart rött kort. Vi måste ändå säga att Yardies gjorde det bra. Det är sannerligen inget charmigt lag, men när de svämmar över på mittfältet är de rätt svårstoppade och de har ett par spelare som kan lira boll. Med det sagt så hade SUS överlägset flest chanser och borde i vanlig ordning gjort ett antal mål. Johan Tamm hade ett par bra lägen och Björn var också framme vid ett par tillfällen. Men – att bara ta sig fram till de chanser vi bränner i år är ett enormt steg framåt. Trist nog så skadade sig Amir igen. Olycksplanen Östermalms IP med sitt sträva konstgräs passar illa.

 0-0 i halvtid och lite tafatt snack. Sjut mer! Typ. SUS malde på utan att få ordentligen grepp om matchen och känslan var väl att det hela skulle sluta 0-0… tills det kom ett långt klassiskt Max-inlägg som Hallberg nickade fram till Dan som nickade i mål.

Ja, det var väl det? Någon som har några frågor eller något att tillägga? Vi jobbar som sagt transparant här – så släng in detaljer om ni har dem. Några fler gula kort?

Mål:
D. Lepp (H. Hallberg)

Gult:
A. Norifard (för snack)

måndag 7 maj 2012

SUS - SP 1-1 (1-1) Katastrofen på Stadshagen

Låt oss bara konstatera att detta var årets första och största plump i protokollet. 1-1 var väl kanske inte orättvist, men det var total dominans första 20 och sett till antalet vidöppna målchanser/frilägen borde SUS (dvs. SUS 2012) gjort minst fyra-fem mål till. Å andra sidan kunde SP fått en straff vid ställningen 1-1, så vad fan. Kanske skulle SUS ha haft ett rött kort också, men det var i matchens slutskede så det gills inte. SP hade spelare i asfalten vid ett par tillfällen, och det känns så här i efterhand inte så bra. Måste ta det lite försiktigare där.


Många haltade runt på slutet också, vilket eventuellt är ett resultat av den totala hybris som manifesteras genom att laget dyker upp ca fem minuter innan matchstart. Uppvärmningen kanske inte behövs för att starta matchen på ett bra sätt, vilket SUS gjorde, men i förebyggande syfte? Bara en tanke. 


Varför har SUS svårt för SP? De har ett rakt spel, samma som varje år, och backlinjen är hyfsat stabil. Det räcker tydligen. En aggressiv SUS-anstormning i andra halvlek, med fler öppna chanser som följd, borde ha resulterat - men inte. 


 1-1 innebär att SUS fortfarande är obesegrade. Men inte så mycket mer än så. 


 /STJD



tisdag 1 maj 2012

SUS TOPPAR TABELLEN


måndag 23 april 2012

BK Lugnet - Scouting

Ta del av BK Lugnets uttömmande matchrapport från fajten med Storkyrkopojkarna, för en inblick i hur klubben fungerar och vad som väntar på onsdag. Ovärderligt.


Storkyrkopojkarna - BK Lugnet (obs samling 13:00) (15019005)
3 - 2
Matchreferat


Bra styrka att trycka in två mål sista tio minuterna men tyvärr räckte det inte ända fram.
LasseW





EDIT: SVARET SOM GÄCKAT FLERA STJD-LÄSARE ÄR AVSLÖJAT. STJD PRESENTERAR LASSEW. HAN MÅ SAKNA FAVORITFILM ETC. MEN HAN ÄR VECKANS SPELARE PÅ LUGNETS SAJT! 


EDIT 2: STJDs researchavdelning har återigen krävt fram en ovärderlig skatt, den här gången i form av ett matchklipp från Lugnets match mot Gärdets FF (också i SUS serie i år) från 2009. Förutsatt att inget har hänt sedan dess lär SUS vinna med minst 4-5 bollar.

Tennissiffror när SUS segrade i premiären! Matchrapport SUS - Spotlight Akademiska 6-2 (4-1)



Med sedvanlig högfärdighet ställde SUS IF in skorna och besegrade komfortabelt laget med det märkliga namnet – Akademiska Spotlight – med 6-2. 

SUS representationslag mönstrade i premiären en mycket bra uppställning, en kombination av tyngd och snabbhet (!) som från matchens första minuter tog kommando och styrde spelet.

Att siffrorna stannade vid 6-2 beror mest på att målramen i Sverige är ca 7 cm. mindre än i Norge. Ett av årets mest intressanta nyförvärv, Kristoffer, höll sig framme och hade minst tre ordentliga träffar i virket. Där har vi en framtida skyttekung (när Danne slutar).


EDIT: Här följer nu den reviderade sus-sourcade matchrapporten:

Faktum är att SUS var ovanligt på tårna inledningsvis och dessutom reducerades SUS-kvarten till ca fem minuter slutet av första halvlek. Det var som många trodde på bloggen (två pers, möjligen bägge Axel själv) Axel som blev årets första målskytt, när han påpassligt bröt ett uppspel från målvakten – avancerade och stänkte in 1-0. Härligt! Några minuter senare fick Spotlight, mitt i SUS-dominansen, en orättvis frispark i bra läge och lyckades, trots Jontes superäddning via ribban, nicka in en reducering. 2-1 till SUS kom på straff - en synnerligen rättvis sådan. Davas kändes självklar när han hårt satte bollen otagbart för målvakten. Nu var SUS på gång igen. 3-1 kom till på ett efterlängtat långskott. Undertecknad fick bollen av Dan Lepp, och lyckades placera in den. Avgörande 4-1 är Schömers verk, assisterad av den nya superstjänan Johan Tamm (inte Thamm eller Nya Johan). Spotlight tog över spelet sista 5 och lyckades skapa visst tryck mot SUS, men egentligen utan farligheter.

I halvtid var snacket positivt, men ändå engagerat. SUS ville mer. Det hade snackats på bloggen om att SUS kunde vinna med allt från 3 till 8 mål, och varför nöja sig med 4-1 resonerades det.

Kom Spotlights andra reducering direkt? Det känns så. Vi kommer inte ihåg hur det gick till – men det fungerade som tändvätska. Vi minns hur någon (Hallberg?) vrålade något om att ”vi ska vinna den här halvleken också”! Och så blev det.

EDIT (via RZL): 5-2 var Björn som top-spinnade in via stolpen efter klapp klapp passningar från mittfält till norske Kristoffer som passade fram. 6-2 minns vi för att det återigen var undertecknad, som genom att skruva in en frispark två gånger (tankenöt!), hamnade i målprotokollet.

Sammanfattningsvis så var hela laget bra! Otroligt fint spel stundtals och bra offensiv. SUS nyförvärv innebär ett omedelbart lyft i form av kraft och ork. Stort tack till Kristoffer, Henrik och Tamm. Ännu större tack till SUS backlinje, som med stabilt mittbacksspel och offensiva yttrar verkligen adderar till SUS frejdiga anfallsspel. Mittfältet är nästan FÖR starkt nu. Usch. Anfallet, där Danne nu äntligen får lite support igen (Håkan, we still miss you!), ser ut att bli seriens bästa!  

Bilder kommer att adderas, men hittas redan nu på SUS Instagram-feed (STJD). Ladda ned och följ.  


Målen: 
1-0 Axel 
2-1 Davas (straff)
3-1 JS (ass Dan Lepp)
4-1 Schömer (ass Tamm)
5-2 Björn (ass Kristoffer)
6-2 JS 


HJÄLP TILL MED DETALJER - KOMMENTERA NEDAN! 

Gulddojjan:

2. st. Kung JS, på allmän begäran. Kristoffer. Snart lossnar det!
1. st. Axel. Visar vägen som Viggo Mårtensen! Lagledare och produktionsansvarig för livesändningen.     

På onsdag smäller det igen! Forza SUS.

lördag 21 april 2012

COME ON YOU SUS

fredag 20 april 2012

2012 - Division H7F (stats + info)

Match 2012 
Matcher och resultat 2012 


Träningsmatcher 


Stockholm Snipers - SUS IF
Resultat: 0-4
Mål: Kristoffer, Björn, Schömer, RZL
Assist: Schömer, JS, Krisoffer
Gula:
Dojjan: 2 st Kristoffer, 1 st Schömer


KFK - SUS
Resultat: 3-2
Mål: Danne (2-1), Davas (3-2)
Assist: JS
Gula:
Dojjan: 1 st. Davas


Division H7F 


SUS - Akademiska Spotlight
Resultat: 6-2
Mål:
1-0 Axel
2-1 Davas (straff)
3-1 JS (ass Lepp)
4-1 Schömer (ass Tamm)
5-2 Björn (ass Kristoffer)
6-2 JS 


Gula: Max
Dojjan: JS (2); Kristoffer (2). Axel (1)

Lugnet BK - SUS
Resultat 1-6
Mål:

1-0 Kristoffer (Linus)
2-0 Sauter (Danne)
3-0 Davas str (Tamm ordnade straffen)
4-1 Björn (Amir)
5-1 Amir (Per)
6-1 Amir (Linus)

Gula: JS

Dojjorna:
2 st. till Amir
1. st. till Davas


SUS - SP
Resultat: 1-1 (1-1)

Mål:
1-0 Amir (?)

Gula:
JSx2
Max

Dojjor:
2st Amir
1st Henrik H


Gärdets FF - SUS 
Resultat: 6-3 (2-1)


Mål
2-1 Henrik H
5-2 Daniel G
5-3 Linus E (CJ Tamm)


Gula?


Dojjor:
2 Henrik H
1 Janne

BK Yardies - SUS
Resultat: 0-1 (0-0)

Mål:
0-1 D. Lepp (H. Hallberg)

Gult:
A. Norifard (för snack)

Dojjor:
2 Dan
1 Henke H

SUS - Stockholmsatleterna
Reslultat: 2-0 (1-0)

Mål:
1-0 Kristoffer (Björn)
2-0 Björn (Davas)

Gula:
?

Guld-dojjan:
Chrille 2
Johan 1

Azzurri-SUS
2-1 (1-0)

Mål:
Kristoffer
Gula:
JS

SUS - Kronobergs BK
Resultat 1-5 (1-2)

Mål:
1-2 Tamm (JS)


Gula: -

Dojjor: 
Danne 2 
Tamm 1

Maccabi - SUS
Resultat: 1-4 (0-3)

Mål:
1-0 Davas kanonskott
2-0 Björn (Kristoffer)
3-0 Davas KANONSKOTT (Johan)
4-1 Kristoffer (Max) 

Gula:
Johan
Daniel

Dojjor:
Davas 2
Jonas 1

tisdag 24 januari 2012

H7F 2012

I år har vi blivit indelad i en serie med lag från Östermalm (ingen ytterligare kommentar här).
För er som "saknar" t.ex. KFK, Oranje och Snipers så kommer de spela i 7E.