SUS IFs 49e år som förening har inletts på ett övertygande sätt genom en god insats i Gaz-cup som gav mersmak inför resten av året. Den ekonomiska krisen som uppdagades i december hotar inte längre klubbens existens på det där akuta sättet så vi laddar för ett SUSskt 2016!
Med detta inlägg tänkte vi påminna om att det fortfarande är av stor vikt att så många som möjligt betalar in sin medlemsavgift för 2016 redan nu: 1200kr för aktiv medlem och 200kr eller valfritt högre belopp för passiva medlemmar, insättes på PG 686970-5 eller swishas till Axel 0739-461354.
Tack på förhand!
/A
Visar inlägg med etikett #KämpaSUS. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett #KämpaSUS. Visa alla inlägg
onsdag 13 januari 2016
måndag 14 december 2015
SLUTET ÄR NÄRA: SUS STÅR INFÖR SANNINGENS MINUT
SUS IFs kassör har såhär mot årets slut kastat ett öga på klubbens ekonomi och det han såg var en mardröm, klubben hotas faktiskt av omedelbar konkurs. Här på STJD brukar texterna innehålla en underhållande undertext men så är inte fallet denna gång. Situationen är bister. Klubben behöver ca 25 000 kr till lagkassan till slutet av januari. Hur ska vi lyckas med detta? Lagledningen kommer kontakta alla mejlledes:
1) De som spelat matcher för SUS i år men inte betalat medlemsavgiften på 1200kr (det rör sig om drygt halva truppen...),
2) De som betalat men som kanske känner att de vill bidra ytterligare eller kanske kan värva en passiv medlem eller en sponsor.
3) Personer som tidigare varit SUS vänner och som vi hoppas ska vilja hjälpa klubben i denna svåra stund.
Pengarna betalas som alltid in till PG 686970-5
Klubben kan räddas men det förutsätter att de som inte betalat för 2015 genast betalar och att så många som möjligt betalar sin medlemsavgift för 2016 redan tidigt i januari. Desto fler passiva medlemmar vi får desto större är också chansen att klubben överlever. Det vore sorgligt om klubben fick läggas ner ett år innan den fyller 50 år. Tanken är också att 2016 ska bli en av klubbens roligaste och bästa säsonger, men det förutsätter alltså en kraftig uppryckning vad gäller betalningsviljan. OM vi inte får in pengar så att det täcker klubbens förluster så läggs SUS IF ned i slutet av januari. Nu hoppas vi i lagledningen att det inte blir så, men mer än så kan vi inte göra. Visa även gärna ditt stöd i kommentarsfältet men action speaks louder than words just nu.
Etiketter:
#KämpaSUS,
Fyrklövern hotar,
Fyrklövern informerar,
SLUTET
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
