Här är äntligen hela straffdramat som avgjorde SWSLC 09/10: Chrille mot Danne i en nervkittlande psykologisk thriller:
Foto: D. Lepp
Visar inlägg med etikett SWSLC 09/10. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett SWSLC 09/10. Visa alla inlägg
måndag 5 april 2010
fredag 26 mars 2010
Finallagen
Lag Sauter -vita
Sauter
Linus
DD
Davas
Axel
Nico
Lag Chrillniel -svarta
Chrille
Daniel
Dan
RZL
Aaron
Björn
(Ta med egen tröja av rätt färg.)
Tweet
Sauter
Linus
DD
Davas
Axel
Nico
Lag Chrillniel -svarta
Chrille
Daniel
Dan
RZL
Aaron
Björn
(Ta med egen tröja av rätt färg.)
Etiketter:
Pepping,
SWSLC 09/10
tisdag 23 mars 2010
Så avgörs SWSLC 09/10

Sjöstadshallen - finalarenan i SWSLC 09/10
På Lördag spelas den sista och helt avgörande omgången av SUS IF Winter Season League Challenge 2009/2010. Inför finalen har tävlingsledningen fattat beslut om nya regler jämfört med tidigare säsonger. Det som i år premieras är segrar och endast segrar (närvarodatan är för bristfällig i år). Flest segrar inför finalen har David Sauter med nio, tätt skuggad av Chrille och Daniel på åtta. Det är mellan dessa tre spelare som kampen står på lördag, om inte Sauter oväntat lämnar Walk-Over. Vid ett sådant scenario kan tre ytterligare spelare blanda sig i striden, nämligen DD, Eric och Linus som alla har sju segrar. Om jag var David Sauter skulle jag ha skottsäker väst, hålla mig inomhus, inte öppna post, koka dricksvattnet och endast äta mat ur obrutna förpackningar fram till finalen. Närvaro krävs naturligtvis för att vara aktuell för slutsegern och en seger i finalen väger tyngre än övriga segrar under säsongen. Om flera spelare i samma finalsegrarlag hamnat på lika många segrar avgörs guldkampen dom emellan med en straffläggning. Finallagen delas på så sätt att maximal spänning uppstår. Gå in och anmäl er på bokat.se så fort som möjligt så kan lagindelningen presenteras i god tid innan finaldagen.
Ses på Lördag. Det blir suskt spännande.
Etiketter:
SWSLC 09/10
söndag 15 november 2009
Vita vann omgång 3

Säsongsrekord med 15 deltagare vilket innebar tre lag och intensivt spel. Intressant att det efter tre omgångar inte finns någon på maxpoäng 6. Däremot har vi ett helt gäng på 5 poäng, mycket imponerande! Här är dom (i bokstavsordning):
Anders
Dan
DD
Sauter
Eric
jojje
Anders
Dan
DD
Sauter
Eric
jojje
Etiketter:
SWSLC 09/10
fredag 30 oktober 2009
SUS–backens attack på Daniel Garmén
”Han ska få flyga”
Fyrklöverns Axel Haglund menar att Daniel Garmén utgör halva SUS IF.
Men en annan lagkamrat vet hur skyttekungen ska stoppas.
– Jag ska spela riktigt hårt. Han ska få flyga, säger SUS IF:s mittback Nick-Chrille.
Daniel Garmén vann årets skytteliga på 18 mål och visade därmed att han är stekhet när det nu gäller som mest inför årets SWSLC. De andra SUS-spelarna har stor respekt för "Danne" inför SWSLC-premiären på söndag.
– En fantastiskt bra spelare som måste knacka på dörren till att bli en ordinarie ingenjörs-landslagsspelare, säger Fyrklöverns David Sköld.
– Han är 50 procent av SUS IF. Det är inte bara alla mål han har gjort utan också allt annat han bidrar med: spetskompetensen, snabbheten, tajmingen, avsluten, säger Axel Haglund.
"Ska isolera Daniel"
– Han är svårstoppad i den form han är i, säger "Jojje" Sagrera.
Men han är inte ostoppbar och Nick-Chrille tror sig veta hur Danne ska bli mållös.
– Det blir ingen specialbevakning på honom. Först och främst ska vi se till att han inte får några bollar att jobba på. Får man press på honom är mycket vunnet
– Han behöver bli matad med bollar. Man såg hur isolerad han blev mot Oranje i andra halvlek.
Och skulle bollarna ändå nå Danne vet Nick-Chrille hur han ska stoppas.
Och då kommer det att smälla.
– Jag ska spela riktigt hårt. Riktigt hårt.
Man måste det?
– Ja, självklart. Han ska flyga.
Flyga?!
– Ja, jag ska låta honom flyga några gånger.
Tweet
Fyrklöverns Axel Haglund menar att Daniel Garmén utgör halva SUS IF.
Men en annan lagkamrat vet hur skyttekungen ska stoppas.
– Jag ska spela riktigt hårt. Han ska få flyga, säger SUS IF:s mittback Nick-Chrille.
Daniel Garmén vann årets skytteliga på 18 mål och visade därmed att han är stekhet när det nu gäller som mest inför årets SWSLC. De andra SUS-spelarna har stor respekt för "Danne" inför SWSLC-premiären på söndag.
– En fantastiskt bra spelare som måste knacka på dörren till att bli en ordinarie ingenjörs-landslagsspelare, säger Fyrklöverns David Sköld.
– Han är 50 procent av SUS IF. Det är inte bara alla mål han har gjort utan också allt annat han bidrar med: spetskompetensen, snabbheten, tajmingen, avsluten, säger Axel Haglund.
"Ska isolera Daniel"
– Han är svårstoppad i den form han är i, säger "Jojje" Sagrera.
Men han är inte ostoppbar och Nick-Chrille tror sig veta hur Danne ska bli mållös.
– Det blir ingen specialbevakning på honom. Först och främst ska vi se till att han inte får några bollar att jobba på. Får man press på honom är mycket vunnet
– Han behöver bli matad med bollar. Man såg hur isolerad han blev mot Oranje i andra halvlek.
Och skulle bollarna ändå nå Danne vet Nick-Chrille hur han ska stoppas.
Och då kommer det att smälla.
– Jag ska spela riktigt hårt. Riktigt hårt.
Man måste det?
– Ja, självklart. Han ska flyga.
Flyga?!
– Ja, jag ska låta honom flyga några gånger.
Etiketter:
SWSLC 09/10
Super Sunday!
Hör upp, alla SUS:are!
Jag antar att ni ska ner till Brännkyrkahallen på söndag.
Kan ni inte berätta ert upplägg i kommentarsfältet? När åker ni? hur åker ni? Vad gör ni sen?
Hur ser söndagen ut?
Tweet
Jag antar att ni ska ner till Brännkyrkahallen på söndag.
Kan ni inte berätta ert upplägg i kommentarsfältet? När åker ni? hur åker ni? Vad gör ni sen?
Hur ser söndagen ut?
Etiketter:
SWSLC 09/10
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)