Visar inlägg med etikett Fyrklövern informerar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Fyrklövern informerar. Visa alla inlägg

söndag 6 mars 2016

Träningsmatcher 2016

SUS lägger snabbt den något tråkiga avslutningen på SWSLC till handlingarna och blickar istället framåt - utåt. Vi snackar träningsmatcher. Vi snackar 11-manna. Vi snackar grönt gräs.

Boka in följande datum - NU!

Söndag 13 mars kl 14 mot Snipers på Enskede IP (OBS Ändrad plan)
Söndag 20 mars kl 19 mot KFK på Stora Mossen
Söndag 3 april kl 14 mot Trinacria Calcio på Kärrtorps IP
Söndag 10 april kl 12 (prel.) mot Azzurri på Kaknäs

fredag 1 januari 2016

Gott Nytt 2016!

Nu drar vi igång SUS 2016! Vi rivstartar med inomhusturneringen GAZ-cup på Lidingö 10 januari

SUS har via det organisatoriska geniet Simons försorg lyckats lägga beslag på ett antal tider för inomhusfotboll i Frescatihallen. Sen avrundas inomhusspelet den 6 mars i Sjöstadshallen. Därefter hoppas vi att hinna med ett antal träningsmatcher innan serien drar igång.

Boka in följande tider i kalendern:

Söndagen den 10 januari - GAZ-Cup, återkommer med exakta speltider
Söndagen den 24 januari - 18.45-20.00 Frescatihallen, E-hallen
Söndagen den 31 januari - 18.45-20.00 Frescatihallen, E-hallen
Söndagen den 7 februari - 18.45-20.00 Frescatihallen, E-hallen
Söndagen den 14 februari - 18.45-20.00 Frescatihallen, E-hallen
Söndagen den 21 februari - 18.45-20.00 Frescatihallen, E-hallen
Söndagen den 28 februari - 19.45-21.00 Sjöstadshallen
Söndagen den 6 mars - 19.30-21.00 Sjöstadshallen

/F


måndag 14 december 2015

SLUTET ÄR NÄRA: SUS STÅR INFÖR SANNINGENS MINUT



SUS IFs kassör har såhär mot årets slut kastat ett öga på klubbens ekonomi och det han såg var en mardröm, klubben hotas faktiskt av omedelbar konkurs. Här på STJD brukar texterna innehålla en underhållande undertext men så är inte fallet denna gång. Situationen är bister. Klubben behöver ca 25 000 kr till lagkassan till slutet av januari. Hur ska vi lyckas med detta? Lagledningen kommer kontakta alla mejlledes:
1) De som spelat matcher för SUS i år men inte betalat medlemsavgiften på 1200kr (det rör sig om drygt halva truppen...),
2) De som betalat men som kanske känner att de vill bidra ytterligare eller kanske kan värva en passiv medlem eller en sponsor.
3) Personer som tidigare varit SUS vänner och som vi hoppas ska vilja hjälpa klubben i denna svåra stund.

Pengarna betalas som alltid in till PG 686970-5

Klubben kan räddas men det förutsätter att de som inte betalat för 2015 genast betalar och att så många som möjligt betalar sin medlemsavgift för 2016 redan tidigt i januari. Desto fler passiva medlemmar vi får desto större är också chansen att klubben överlever. Det vore sorgligt om klubben fick läggas ner ett år innan den fyller 50 år. Tanken är också att 2016 ska bli en av klubbens roligaste och bästa säsonger, men det förutsätter alltså en kraftig uppryckning vad gäller betalningsviljan. OM vi inte får in pengar så att det täcker klubbens förluster så läggs SUS IF ned i slutet av januari. Nu hoppas vi i lagledningen att det inte blir så, men mer än så kan vi inte göra. Visa även gärna ditt stöd i kommentarsfältet men action speaks louder than words just nu.



tisdag 24 november 2015

S:t Lucia

Det har varit lite slitsamt att leta tider för inomhusspel men nu har vi plötsligen snubblat över en enstaka tid i Brännkyrkahallen (lilla hallen) på Lucia, dvs söndagen den 13e december, kl 19.30-21.00! En riktig höjdartid om ni frågar mig! Värm upp genom att se om filmen Svart Lucia med bl a Figge Norling eller ratta in "Vi måste prata om Vaktis", ett tidigt SUSPOD-avsnitt som jag har för mig var skitbra.

Detta blir nog enda inomhusträningen innan nyår, som det nu ser ut i skrivande stund. Kanske är det klokt att vi vilar upp oss lite extra inför 2016, då ju SUS fyller 50 med allt vad det kommer innebära. Boka alltså in kvällen den 13e december. Stockholm stad uppger att det inte får vistas mer än 250 personer i Lilla hallen av brandsäkerhetsskäl, men med det sagt så vill jag ändå uppmana folk att plocka med sig prospekts och allmänt SUS-intresserade fotbollsvänner så vi får till en riktig höjdaromgång.

Go SUS!

måndag 16 november 2015

SUS tog det stora silvret trots allt!

När dammet har lagt sig efter säsongen 2015 och vi börjar kolla in de riktigt viktiga aspekterna så står det klart att SUS återigen bärgade den stora silvret, denna gång i Publikligan i H7E:



SUS 4-ever

/A

fredag 18 september 2015

Bra tryck inför söndag

Redan 13 anmälda till på söndag! Otroligt kul men senast vi hade full trupp på en match så spelade SUS sämre än någonsin. Av det skälet så har jag fattat en strategiskt viktigt beslut och det är att begränsa truppen till max 15 spelare istället för 16. Det betyder att det bara finns två platser kvar i truppen i nuläget. Så den som inte har anmält sig och vill vara med - skynda att gå in på bokat och klicka i Ja! Vi kör först till kvarn. När femton JA trillat in hamnar man på reservlista.

Go SUS!

måndag 3 augusti 2015

Match på fredag! kl 20 på Hagen!

Efter en underbar sommarledighet drar vi igång höstsäsongen nu på fredag. Det är Tolkarna som vill ha revansch för senast, nu på fredag kl 20.00. Lämpligt nog spelas matchen på den lilla Stadshagenplanen (Stadshagen 2) så det gör inget o man kommit ur form under sommaren. Men vi behöver förstås få ihop lag! Bokat-påminnelse skickas inom kort, klicka genast ja!

/F

måndag 2 mars 2015

Finalen i SWSLC 14/15 spelas redan nu på söndag!

SUS IF har landat en deal med ett nystartat lag som vill spela sin första match någonsin mot just SUS IF. Denna redan historiska match mot Trinacria Calcio FF kommer att spelas söndagen den 15e mars kl 12.00 på Blackebergs BP. Det är den gamle SUS-bekantingen Stefano som är polare med RZL och som tidigare spelat i Azzurri som startat nytt lag. Detta för det goda med sig att den sista omgången av SWSLC kommer spelas redan nu på söndag kl 21! Vi hoppas på fullt hus när Anton och Axel gör upp om guldet. Om de får förhinder så kan även Davas och Erik lägga sig i.

Go SUS!!

måndag 1 december 2014

Fyrklövern reser sig och visar prov på exceptionell handlingsförmåga i en krissituation

Det är grå söndagskväll den sista november och Fyrklövern tvingas ställa in träningen i SUS-hallen pga dålig uppslutning. Ridå - mörker. Men vad gör Fyrklövern? Lägger sig ner och dör? - Nej, tvärtom. Fyrklövern värvar! Så idag på morgonen kan vi stolt presentera klubbens senaste nyförvärv: Anton Rådh. Många minns honom säkert från A-B-matchen. En mycket skicklig innermittfältare i B-laget, värvad av Elo. Anton kommer senast från Unnaryds GOIF, men har även erfarenhet av spel i bl a Bagarmossen och Tyresö FF.


/Fyrklövern

måndag 17 november 2014

Äntligen Sköna Söndag



Nu på söndag är det säsongspremiär för SUS IF Winter Season League Challenge 2014/2015 eller Sköna Söndag som det också kan kallas i folkmun. Kl 21.00 drar vi igång i Skanstullshallen. Det är fortfarande Gean Olsson som sköter spakarna i vaktmästeriet vilket borgar för kvalitet i varje del.

Klicka Ja på bokat och lämna en entusiastisk kommentar i kommentarsfältet här nedan så ses vi på söndag.

/F

fredag 14 november 2014

SUS IF WINTER SEASON LEAGUE CHALLENGE 2014/2015 blir av!

Många har tvivlat men nu är det klart! Fyrklövern har fixat inomhustider till den nya säsongen av SWSLC 14/15. Det blir söndagskvällar i Skanstullshallen (SUS-hallen) i år igen. Kl 21.00-22.30, helt perfekt, då är det ju aldrig nått annat inplanerat eller hur. Start nästa helg! Vi hoppas på god uppslutning. Ta med alla eventuella nyförvärv också.

Vi kör som vanligt: 1p till den som kommer, 2p till de som spelar i vinnande laget. Flest poäng efter finalomgången den 22 mars koras till vinnare av SWSLC14/15.

21.00-22.30 Söndagen den 23/11 Skanstullshallen
21.00-22.30 Söndagen den 30/11 Skanstullshallen
21.00-22.30 Söndagen den 7/12 Skanstullshallen
21.00-22.30 Söndagen den 14/12 Skanstullshallen
Jul/nyårsuppehåll
18.30-20.00 Söndagen den 18/1 Brännkyrkahallen (lilla)
21.00-22.30 Söndagen den 25/1 Skanstullshallen
21.00-22.30 Söndagen den 1/2 Skanstullshallen
21.00-22.30 Söndagen den 8/2 Skanstullshallen
21.00-22.30 Söndagen den 15/2 Skanstullshallen
21.00-22.30 Söndagen den 22/2 Skanstullshallen
21.00-22.30 Söndagen den 1/3 Skanstullshallen
21.00-22.30 Söndagen den 8/3 Skanstullshallen
21.00-22.30 Söndagen den 15/3 Skanstullshallen
21.00-22.30 Söndagen den 22/3 Skanstullshallen


/Fyrklövern

onsdag 29 oktober 2014

When SUS Say Yes!



Michelle Williams och hennes vänninor har ett budskap inför att vinterns bokat-mejl skickas ut till alla SUSare:

Say YES!

PS. Vi letar tider DS.

/A

torsdag 2 oktober 2014

SUS trupp i avslutningen mot KFK

Fyrklövern presenterar stolt följande trupp inför fredagskvällens match mot KFK kl 18.00 på Stadshagen 1:

1. Chrille
2. Elo
3. Simon
4. Öster
5. Puskas
6. RZL
7. Erik
8. Hallberg
9. Haglund
10. Jojje
11. Max
13. Stefan
18. JS (K)

14. Björn?
15. Davas?

Vid seger så hamnar SUS med största sannolikhet på andra plats i serien och uppnår därmed klubbens stående målsättning; att komma på andra plats i serien. Blir det så lovar Fyrklövern att det faller ut en bonus som serveras i omklädningsrummet efteråt. Chug-a-lug

/F

Nu är det färdigdeppat: Camelen kom till undsättning igårkväll


Det var nog inte så många som hade trott det, men Camelen snodde poäng från Azzurri igårkväll så SUS ligger fortfarande på andraplatsen och har allt i egna händer inför den sista omgången. Det var Camelens målvakt som stegade fram och satte en frispark direkt i mål i den nittionde minuten. Inför den 18e omgången är det fyra lag som slåss om den åtråvärda andraplatsen. Härliga tider. Nu kör vi över KFK!


/F

fredag 26 september 2014

Gör inga dumheter när jag är död*

*Ja, nu är jag kanske inte död, utan bara bortrest, men jag missar iallafall ödesmatchen mot Makkabi. Det ser faktiskt ut som att knappt någon ur lagledningen kommer närvara. Det praktiska ansvaret har därför lagts över på SUS fixstjärna RZL som har bollar, tröjor och spelarleg. Som vanligt leder Seidefors mannarna på planen. Chrille dirigerar backlinjen, Jojje visar vägen, Stefan vänder bort motståndarna och Björn avgör när det behövs. I skrivande stund omfattar truppen följande spelare:

Chrille
Jojje
Puskas
Elo
Dani
RZL
JS
Stefan
Erik
Simon
Björn
Öster

Matchstart klockan 16:00 Stadshagen 1.

Vive La SUS!

onsdag 24 september 2014

onsdag 20 augusti 2014

Inget mer SUS-strul


Lagledningen har varit lite lat och strulat en del med spelarlegen i år vilket vissa domare varit gnälliga över. Men nu är allt fixat och klart! En fet bunt med sprillans nya leg för alla nyförvärv och andra. Nu har vi så vi klarar oss till 2016.

Glöm inte att anmäla er till matchen på lördag, den lär blir grymt kul.

Go SUS!

/F

torsdag 14 augusti 2014

SUS - The Magnificent

På söndag lirar SUS klassiskt derby mot Storkyrko-pojkarna på Stadshagen. SP har säkert tänkt sig revansch för 2-0 förlusten senast. MEN, det ser så absurt bra ut för SUS inför matchen att man börjar sittdansa och garva okontrollerat när man kollar igenom underlaget till truppen: några av SUS främsta spelare genom tiderna blandas med unga, fullkomligt livsfarliga nyförvärv. Full trupp, klass rakt igenom. Jag tror jag svimmar!!! Man kommer alltså helt osökt att tänka på I'm the magnificent med Special Ed från plattan Youngest in Charge från 1989:



Vi hoppas på storpublik också! Ryktet går om att stödet för SUS kommer bli stort från läktarplats så alla gamla SUSare gör nog klokt i att komma ner till Hagen, den här vill man liksom bara inte missa. Samtidigt är det ju möjligt att laget som spelar på söndag inte är så samspelt ännu, det kanske kommer ta några omgångar innan spelkvalitén når dom där allra högsta nivåerna, men vi ska heller inte utesluta tvåsiffrigt.

 (Skulle det gå åt h-e så vill vi också påminna om att vi faktiskt saknar några av våra allra bästa spelare också. #danne2014...)

Vi ses på Stadshagen minst en halvtimme innan matchstart dvs 13.30, så kan vi ju snacka ihop oss och sådär.

/F

lördag 9 augusti 2014

SUS trupp idag!


Alla spelare ombeds ta med eget leg till matchen, om möjligt!

Ses 15.30 för uppladdning innan matchstart kl 16.00!

Go SUS!

/A

onsdag 30 juli 2014

Nu är det klart: SUS har precis fått klart med en 90-talist från Bagis, div 4

Som vi flaggade för häromdagen så har Fyrklövern jobbat med en ytterligare övergång inför höstsäsongen och nu är allt klart. Karl-Johan E har vilat sig i form några säsonger men har senast spelat i division 4 för Bagarmossen. Han har mest spelat mittback och hävdar själv ödmjukt att han inte är så teknisk. Associationerna går här förstås till Magnus Lefvert, så förhoppningarna är högt ställda!

Vi ses nästa lördag kl 15.30 (matchstart 16) på Stadshagen! Klicka Ja på bokat nu allihop!

/F