onsdag 23 januari 2008

BMI etc.



Viktökningen har inte tagit den fart vi hoppats och vi ska INTE skämma ut oss när sexan drar igång. Redaktören fattade ett nödvändigt beslut och befinner sig just nu i New York... på Fat Camp. Målet är att under en vecka äta jättamånga hamburgare. Det går superbra hittills. Tillbaka på söndag hoppas vi på en viktökning på minst fyra kilo.

MENU

Hamburger
Cheeseburger
w/lettuce
tomato
onion
sliced pickles
mustard
ketchup
mayo
Grilled Cheese
French Fries
Whole Pickle

14 kommentarer:

SirMoose sa...

Den där burgaren ser sjukt god ut! Jämför med en platt Big Mac som lite svettig lutar som ett ihoptryckt tornet i Pisa. Hade burgarna i Sverige varit lika aptitliga som Kaptenens hade det inte varit några problem att uppnå önskad viktökning.

Daniel sa...

Om kapten går upp 4 kilo den här veckan ligger vi ändå på plus minus noll i truppen sedan nyår. Med sällan skådad träningsdisciplin och sunda matvanor har nämligen Fyrklöverns tyngsta kort gått ner dryga 4 kg på bara ett par veckor. Starkt!

Fast sprickan mellan lagledning och lagkapten har väl aldrig varit större än nu. Känns som vi drar åt helt olika håll.

Axel sa...

Jo, när jag ställde mig på vågen igår visade den -5kg sedan nyårsafton. Det är så jag tolkar uppdraget som lagledare, att man ska täcka upp för andra. För varje kilo som en SUSare lägger på sig lovar jag att gå ner ett kilo som kompensation.

Anonym sa...

Låter br axel du kommer vara snabb som vinden då har jag en känsla av
nick - chrille

Axel sa...

Jo, men det är tur att jag har en del att ta av. Jag har så det räcker till 1 kg var.

Björn sa...

jag tror även jag kommer kapa ett par kilo till säsongsstarten om försäsongsträningen fortsätter på samma nivå som hittills.

Håller annars med chrille om att Axel borde bli rätt snabb!

Anonym sa...

Jag kan f ö rekommendera PT Cirkel på SATS....Fortfarande träningsvärk efter måndagspasset. F**k*ng blows your brains out med en timmes hårdträning och t.om flirt med medtränande tjejer !!! :D

Såg ingen Axel på Butt-Blastern heller vid ingången, mycket besviken

RZL

Anonym sa...

Dans + veg mat i Afrika har kapat tre kilon hos mig. Bristen på protein var stoor, så det kanske enbart var muskler som försvann.

Daniel sa...

Har sneglat på den där PT-cirkeln ett tag. Efter rekommendationen ska jag nu verkligen försöka planera in det.

Axel sa...

hehe, jag kör inte butt-blaster, trodde det var för brudar. PT Cirkel blir man ju nyfiken på iofs.

Johan seidefors sa...

men vad är det ni pratar om egentligen? sluta!!!

Daniel sa...

Det inlägget fick visst lite motsatt effekt...

Anonym sa...

Kom igen nu Johan var inte bly, du behöver lite butt blasting hahahaha ...jag körde SATS BOX igår. Det var inte så dåligt det heller - PT Cirkel rules !
RZL

Anonym sa...

Jag tror det börjar bli splittring i SUS. En högröstad falang som talar sig varm för viktuppgång och ett stort mörkertal av smygtränande SUS:are.

Jag sympatiserar med båda grupperna. Själv tycker jag att det finaste som finns är att vinna med minsta möjliga marginal/ansträning. För att klara detta ska man "egentligen" vara överlägsen sin motståndare men hushålla med krafterna precis lagom för att ändå gå vinnande ur striden. Nu när det är en ny serie vet man inte var den där nivån kommer ligga och man vill helt enkelt försäkra sig om att man även fortsättningsvis ska vara överlägsen så att man inte ska bli tvungen att "ge allt".

Risken med det här är att vi har mer att förlora eller att vi blir för överlägsna. Det är m a o ett vågspel.