Jag firar STJD 1 år ungefär som Jim Carrey firade milleniet:
Visar inlägg med etikett STJD 1 år. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett STJD 1 år. Visa alla inlägg
onsdag 9 januari 2008
tisdag 8 januari 2008
T-MINUS 24 TIMMAR. FÖDELSEDAGEN ÄR NÄSTAN HÄR.

EN dag kvar till födelsedagen för SUS TILLS JAG DÖR. Svaren idag kommer från undertecknad.

1. hur skulle du vilja beskriva STJD, med tre ord?
Ansvarsfull, känsloladdad och äkta.
2. vad tycker du är bäst resp. sämst med STJD?
Bäst är att klubben fått ännu ett forum att samlas kring. Sämst är att redaktionen tappade lite tempo i somras och i nu efter säsongen. STJD kräver lika mycket omvårdnad och kärlek som en tamagotchi. Annars dör den!
3. vad skulle du vilja se mer av på STJD under 2008?
Som någon svarade tidigare. Vi skulle vilja se fler skribenter, fler infallsvinklar och synpunkter. Fler kommer att bjudas in till redaktionen inom kort.
till sist: hur ska du fira 1-årsdagen?
Med massiva mängder champagne på Grammis Galan - Y'HEARD!!!
Etiketter:
STJD 1 år
måndag 7 januari 2008
TVÅ DAGAR KVAR, TVÅ DAGAR! NEDRÄKNINGEN FORTSÄTTER...

Två gånger Jonas står på tapeten idag, Dahlquist och Lundberg. Nu när det verkligen börjar hetta till känns det rätt att få perspektiv från både London och Göteborg. Oj vad spännande:

1. hur skulle du vilja beskriva STJD, med tre ord?
- Modernt, lättsamt, genialiskt.
2. vad tycker du är bäst resp. sämst med STJD?
- Bäst är den fantastiska uppdateringstakten och att det både finns plats för seriositet och humor, sämst är att ni skriver för lite om gamla anfallsstjärnor som hade problem med målskyttet.
3. vad skulle du vilja se mer av på STJD under 2008?
- Matchrapporter som avhandlar storsegrar för SUS! Får jag läsa 15-16 sådana under 2008 så blir jag nöjd.
till sist: hur ska du fira 1-årsdagen?
- Genom att titta igenom några gamla SUS-nytt för att konstatera att det faktiskt inte var bättre förr, bara annorlunda.

1. hur skulle du vilja beskriva STJD, med tre ord?
STor JDävla Succé
2. vad tycker du är bäst resp. sämst med STJD?
Bäst: Har gjort det möjligt för mig att under min mest passiva säsong i SUS ändå känna mig mer delaktig än någonsin Sämst: Att det inte varit en SUSare på stan sedan den 18 september (men det kanske inte enbart är STJD:s fel?)
3. vad skulle du vilja se mer av på STJD under 2008?
axelcam (med variationerna live! och redigerad)
till sist: hur ska du fira 1-årsdagen?
Självklart med träning i Brommahallen (Hall C)
Etiketter:
STJD 1 år
söndag 6 januari 2008
TRE DAGAR KVAR! NEDRÄKNINGEN FORTSÄTTER...

Redaktionen har förstått att det råder en viss förvirring rörande vilket datum SUS TILLS JAG DÖR egentligen öppnade (se bl.a. Björns svar nedan). Det, i kombination med att olika datum för 1-årsdagen kommunicerats ut, gör att vi tvingas börja med att reda ut begreppen.
Det första inlägget ("Nu kör vi") på STJD publicerades den 9 januari 2007. Bilden i inläget togs dock vid ett tidigare träningstillfälle... men det har ju ingen betydelse.
Så, med tre dagar kvar låter vi tre SUS'are komma till tals på följande sätt:

1. hur skulle du vilja beskriva STJD, med tre ord?
Fucking bloody amazing
2. vad tycker du är bäst resp. sämst med STJD?
Bäst är AxelCam ...sämst är att jag inte orkat registrera mig och skriver anonyma inlägg.
3. vad skulle du vilja se mer av på STJD under 2008?
Vad sägs om en supporterliga som ICF eller Black Army med nynasistiska sympatier?? ...nä mer statistik om spelade minuter, assist, antal felpass och räddningar etc. Jag gillar USA andan i allt det här.
till sist: hur ska du fira 1-årsdagen?
1-års dagen blir säkert en het date med en mediabrud på nåt flashigt hak på Stureplan.

1. hur skulle du vilja beskriva STJD, med tre ord?
informativ, beroendeframkallande, underbar
2. vad tycker du är bäst resp. sämst med STJD?
hmm finns hur mycket som helst som är bäst...plockar ut några godbitar.. bäst-JS resereportage i lätt surrealistisk ton, att redan samma kväll kunna läsa en matchrapport (minst div6-klass på det...), axel-cam, sämst-??
3. vad skulle du vilja se mer av på STJD under 2008?
mer video/bilder, motståndarreportage och statistik
till sist: hur ska du fira 1-årsdagen?
som tur är den 19:e en lördag, jag kommer troligen att sitta framför datorn frenetisk klickande på "refresh"-knappen...

1. hur skulle du vilja beskriva STJD, med tre ord?
Allomfattande, engagerad och SUS-lik
2. vad tycker du är bäst resp. sämst med STJD?
Bäst: krönikorna, Sämst: Att jag inte hinner läsa den så ofta som jag skulle vilja
3. vad skulle du vilja se mer av på STJD under 2008?
Mer intervjuer under och efter match.
till sist: hur ska du fira 1-årsdagen?
På årsdagen ska jag fira genom att läsa allt som skrivits på STJD en gång till samtidigt som jag kalasar på en egen princesstårta.
Etiketter:
STJD 1 år
lördag 5 januari 2008
FYRA DAGAR KVAR! FÖLJ NEDRÄKNINGEN TILL 1-ÅRSDAGEN
Med fyra dagar kvar till 1-årsdagen är det dags att lyssna på hur "allmänheten" upplevt det första året med STJD. Så här säger Thomas Seidefors:

1. hur skulle du vilja beskriva STJD, med tre ord?
Ofta, mycket, kul
2. vad tycker du är bäst resp. sämst med STJD?
Gästkrönikor från legendarer
3. vad skulle du vilja se mer av på STJD under 2008?
Gästkrönikor från legendarer
till sist: hur ska du fira 1-årsdagen?
Jordgubbar och Champagne
Etiketter:
STJD 1 år
fredag 4 januari 2008
FEM DAGAR KVAR - NEDRÄKINGEN MOT 1-ÅRSDAGEN FORTSÄTTER HÄR PÅ SUS TILLS JAG DÖR.

Bara fem dagar kvar till 1-årsdagen! VIlken spänning. Idag har vi med oss två medlemmar ur Fyrklövern, som under sin första säsong gav klubben en ordentlig injektion. Resultat: en solid trupp, ny utrustning och uppflyttning. Snyggt. Så här svarar Daniel och Axel på frågorna från STJD:

1. hur skulle du vilja beskriva STJD, med tre ord?
Mångsidig, engagerande, nyskapande
2. vad tycker du är bäst resp. sämst med STJD?
Det bästa är att man alltid har något intressant att prata om. Det sämsta är när när man upptäcker att den man pratar med inte läst det senaste på bloggen. Då känner jag mig lurad.
3. vad skulle du vilja se mer av på STJD under 2008?
Fler skribenter.
till sist: hur ska du fira 1-årsdagen?
Skumpa känns helt på sin plats.
1. hur skulle du vilja beskriva STJD, med tre ord?
SE, UPPLEV, ÄLSKA
2. vad tycker du är bäst resp. sämst med STJD?
För mig är det bästa med STJD det som står mellan raderna. Jag gillar tonen, tilltalet. Det finns en skärpa och spänst i språket som man inte möter någon annanstans.
3. vad skulle du vilja se mer av på STJD under 2008?
Jag skulle vilja se mer "SUS på stan". Det hör till mina favoritinlägg. Sen är alla fylliga intervjuer roliga att läsa.
till sist: hur ska du fira 1-årsdagen?
19 december är väl allmän flaggdag fr o m nu. Jag kommer äta hawaii-pizza antagligen och uppdatera STJD en gång i minuten.
Etiketter:
STJD 1 år
torsdag 3 januari 2008
SEX DAGAR KVAR - NEDRÄKNINGEN MOT 1-ÅRSDAGEN FORTSÄTTER

Snön lägger sig nu äntligen mjukt över Stadshagens gröna matta. Planen, liksom SUS, vilar sig i form inför vad som kan komma att bli en klassisk säsong i division 6. 6 är förövrigt dagens siffra då nedräkningen fortsätter. Det är dags att låta ytterligare ett par SUS-spelare komma till tals.
Dagens kommentarer hämtas från två målfarliga herrar; en återvändare, Ettan, och en ärrad veteran/legend, Linus.

1. hur skulle du vilja beskriva STJD, med tre ord?
Helt sanslöst bra
2. vad tycker du är bäst resp. sämst med STJD?
Bäst är hur snabbt den uppdateras. Överlägset snabbast av alla bloggar
på nätet. Sämst är den stämning och drag den skapat kring SUS. Utan bloggen hade vi
legat kvar i sjuan.
3. vad skulle du vilja se mer av på STJD under 2008?
Spelarintervjuer! Silly-rykten! Regelgenomgångar, jag har lite svårt att
förstå varför målisen alltid är så himla fredad i alla situationer. Och så
vill jag att du ger oss en kurs i självbehärskning på planen.
Ettan har avböjt att svara på hur han ska fira ettårsdagen

1. hur skulle du vilja beskriva STJD, med tre ord?
Professionell, nyskapande, domierande.
2. vad tycker du är bäst resp. sämst med STJD?
Bäst: Att det skapats ett naturligt forum för SUS och alla våra fans. Sämst? Jag förstår inte frågan.
3. vad skulle du vilja se mer av på STJD under 2008?
Reportage om gamla SUS:are. Flera röster som gör sig hörda, nu är det bara en handfull som skriver. Det kan aldrig bli för mycket film och bilder.
till sist: hur ska du fira 1-årsdagen?
Jag hoppas med någon utnämning på banketten där vi firar STJD 1-år.
Etiketter:
STJD 1 år
onsdag 2 januari 2008
SJU DAGAR KVAR. FÖLJ NEDRÄKNINGEN TILL 1-ÅRSDAGEN, BARA HÄR PÅ SUS TILLS JAG DÖR
SUS TILLS JAG DÖR fyller alltså 1 år den 9/1 2008, om en vecka, och det ska uppmärksammas med ett par inlägg per dag, en nedräkning om ni vill, där kända SUS'are får chansen att säga ett par korta ord om bloggen. Som vanligt ställer SUS TILLS JAG DÖR frågorna.
(Ok, för att nedräkningen ska fungera som det är tänkt, dvs. från 7 till 1, så måste ni klicka fram till ca 8.36).
Först ut är ett par målvakter: David Sauter och Jonte Halldén.

1. hur skulle du vilja beskriva STJD, med tre ord?
Nyhetsfokuserad, susisk, magisk
2. vad tycker du är bäst resp. sämst med STJD?
De snabba och många uppdateringarna är det bästa.
De lite större och tyngre sakerna försvinner snabbt från förstasidan eftersom det är så mycket nyheter. Kanske skulle man ha två spalter?
3. vad skulle du vilja se mer av på STJD under 2008?
Mer MÅL från AxelCam, mer intervjuer i båda kortare och längre format, både skrivet och axelcam.
till sist: hur ska du fira 1-årsdagen?
Genom att ladda upp för den gemensamma träningen på söndagen, förhoppningsvis genom att titta på några av de greatest hits-liknande inslag som säkert kommer att läggas ut på sidan

1. hur skulle du vilja beskriva STJD, med tre ord?
Beroendeframkallande, Underhållande, Interaktiv
2. vad tycker du är bäst resp. sämst med STJD?
Bäst är mångsidigheten, sport som blandas med kultur och reflektioner från världen omkring oss, inte bara resultatrapportering. Sämst är ärligt talat svårt att komma på. Jag säger uppdateringen, men det känns lite dumt med tanke på att den är riktigt bra i relation till liknande sidor. Jag är nog inne i snitt mer än en gång per dag i hopp om att läsa något nytt.
3. vad skulle du vilja se mer av på STJD under 2008?
Jag gillar listor och omröstningar.
till sist: hur ska du fira 1-årsdagen?
Med att lira innefotbolli Bromma, Hall C
Etiketter:
STJD 1 år
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

