Visar inlägg med etikett årsmöte. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett årsmöte. Visa alla inlägg

onsdag 4 maj 2016

SUS IFs årsmöte 2016

SUS IFs årsmöte 2016 blir nästa vecka, tisdagen den 10 maj kl 18.00, och hålls i ett chambre separée på restaurang Moldau vid Hornstull. Vi behöver veta på ett ungefär hur många som tänker komma. Skriv gärna en kommentar här i så fall.

Med vänlig hälsning,
SUS IFs styrelse

måndag 4 maj 2015

SUS årsmöte hålls i år på restaurang Tennstopet, torsdag 7 maj klockan 18.00



Som en nyordning för i år tänkte Styrelsen för SUS IF hålla årsmötet på Restaurang Tennstopet. Alla SUSare är varmt välkomna på torsdag kl 18.00. Det blir snack om SUS för hela slanten. Skriv gärna i kommentarsfältet om ni tänker komma!

söndag 4 september 2011

Årsmöte tisdag kl 18.30

Glöm inte årsmötet på tisdag kl 18.30 hemma hos ordförande Ingemar på Kungsholmen. Efter mötet och lite käk kollar de som vill Sverige - San Marino. Max ska visst starta som vänsterback... Anmäl gärna närvaro till Fyrklövern eller svara på Anders mailkallelse som gick ut förra veckan.

onsdag 13 oktober 2010

SUS IF Årsmöte - kallelse


***OBS INSTÄLLT OBS INSTÄLLT OBS INSTÄLLT***
SUS IFs årsmöte går av stapeln fredag den 22/10, kl 20.30 på restaurang Hang Chow Drottningholmsvägen 21.

torsdag 15 oktober 2009

Säsongsavslutning 2009

Matchen mellan A-laget och Stigges Dream Team börjar, uppvärmda och klara, 18.15 på Stadshagens konstgräs.

Trupperna (17 man i varje trupp):
A-laget
1. Jonte
2. Dan
3. Janne
4. DD
5. Nico
6. Chrille
7. Daniel
8. Aaron
9. Axel
10. Jojje
11. Max
12. Linus
13. Stefan
14. Björn
15. DVZ
16. KP
17. Sauter

Dream Team
Jonatan
Hasse + ev 2
Fabian
Thomas Seidefors + 2
Tomas Hansson
Uffe
Micke Seidefors
Erik (Linus)
Simon (Linus)
Viktor (Jonte)
Jocce (M. Seidefors)
Kaj Halldén
Patrik (Max)

Domare:
Håkan Folin, Bromma

Tyvärr har alltså lill-Emil tvingats tacka nej pga skada men Dream Team ser onekligen ruggigt starka ut.

Efter några öl i omklädningsrummet är bord bokat på restaurang Hang Chow vid Fridhemsplan. Under 3-rättersmiddagen bestående av pekingsoppa, 4 små rätter, friterade bananer med glass (kyckling med ananas har utgått ur menyn) kommer årsmöte hållas och därefter även prisutdelning. Kommitéen för detta låter meddela att det i år kommer delas ut pris till:
- Årets rookie
- Årets mål
- Årets skyttekung
- Björn Halldéns guld-dojja
- Fyrklöverns specialpris
- Årets spelare

Efter detta är allt öppet men då traditioner väger tungt i detta sammanhang ligger väl Rival nära till hands.

Med andra ord en kväll ingen SUSare vill missa!

måndag 13 oktober 2008

Hear ye Hear ye. SUS Ifs årsmöte 10 oktober 2008 på ”Kinesen” på Fridhemsplan.



SUS Ifs årsmöte 10 oktober 2008 på ”Kinesen” på Fridhemsplan.

1. Att mötet var utlyst på behörigt sätt bekräftades av att ett 20-tal medlemmar, samt ett antal SUS-wannabes hade letat sig till möteslokalen. Kanske bidrog också valet av dag till folkvandringen; SUS A-lag hade strax innan spöat Stigges Dream Team med 6-2.

2. Ordförande Ingemar Ederström valdes till mötesordförande och klubbens sekreterare Anders Elghorn till mötessekreterare.

3. Pär ”Ettan” Ringström och Johan Seidefors valdes till justeringsmän och rösträknare.

4. Föredragningslistan godkändes.

5. a) Axel Haglund, i den fyrklöver som leder laget, drog verksamhetsberättelsen. En positiv sådan eftersom SUS kom tvåa 2007 och tog klivet upp i division sex, trots olyckskorpars kraxande. 27 aktiva och 12 passiva medlemmar borgade för fullt lag i matcherna.

b) Bokslutet för 2007 visar ett underskott på 5 117 kronor p g a nytt matchställ och SUS 40-årsfest som sponsrades med 5 000 kronor.

Total omsättning 2007 var 37 575 kronor. SUS tär på kapitalet meddelade kassören David Domeij. 14 252 kronor återstår från 2007.

Budgeten inför 2008 pekar mot en förlust på 2 000 kronor. Tränings- och svettjugor är viktigare än någonsin att betala. Samt, naturligtvis, medlemsavgiften. I tid.

c) Revisor David Sköld meddelade att allt är gott i klubben.

6. Styrelsen gavs ansvarsfrihet för 2007.

7. Därmed valdes styrelsen om mangrant. Valberedningens representant Rolf Porseryd läste dock upp en reservation från beredningen, signerad dess ordförande Tommy Seidefors: ”I ett år med sportslig kris för representationslaget vore det förödande att bryta kontinuiteten i ansvaret. Vi förordar att sittande styrelse reparerar sina misstag under kommande mandatperiod.”

Styrelsen: ordförande Ingemar Ederström, kassör David Domeij, sekreterare Anders Elghorn. Ledamöter: Linus Elghorn, Daniel Garmén, Axel Hagberg, Jan Johansson, Karl Petter Sjösvärd.

8. Även revisorerna David Sköld och David Sauter fick nytt förtroende.

9. Valberedningen valdes också om. Tommy Seidefors, Rolf Porseryd, Björn Halldén, med Tommy som sammankallande.

10. Medlemsavgiften blir oförändrad under 2009, 850 kronor om året för aktiva och 200 för passiva. En högljudd klick ville höja avgiften till 1 000 kronor. Efter omröstning, där justeringsmännen sattes i arbete, vann traditionalisterna över upprorsmännen med röstsiffrorna 11 mot 10.

11. I den allmänna diskussionen om SUS IFs verksamhet, som kraftigt beskars av att maten bars in, enades alla om att söka nya spelare till klubben.

12. Inga frågor som hade med klubben att göra väcktes under mötet.

13. Styrelsen tackades av och Ingemar läste några rader ur årsmötesprotokollet från 1970. Då drev klubben A- och B-lag i fotboll, ishockey, bandy, samt volleybollag och damlag. Pengabidrag från universitetet och kommunen gjorde att SUS hade råd att betala sina funktionärer, som idag samtliga arbetar ideellt. Slut.

Vid protokollet justeringsmän
Anders Elghorn Pär Ringström Johan Seidefors