Visar inlägg med etikett avgå. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett avgå. Visa alla inlägg
lördag 25 april 2015
tisdag 16 juli 2013
Avgå Snipers!
Själv sitter man bakis på en veranda i Donau-deltat och blickar ut över Ukraina. Vi befinner oss i mitten av juli. Idrott känns som ett avlägset minne. Man skrollar slött igenom instaflödet när plötsligen den välbekanta bokstavskombinationen SuS IF dyker upp, och i ett trollslag framkallas vackra bilder. Men vad är det egentligen frågan om? Snipers tränar! Mitt i sommarn !? Hallå? Get a life! Insatserna är härmed höjda, SuS får nog slå Snipers även i returen för att allt ska kännas bra igen.
/A
Etiketter:
avgå
tisdag 21 maj 2013
Sparven pt.2
På förekommen anledning berättas här del två i historien om Sparven.
Efter "Avgå Tåååny, Prestera PRESTERA-Gate" utanför Söderstadion var det relativt tyst om Sparven. Möjligen skulle han till och med glömts bort, om inte ett inlägg på Hammarbys svenska fans-forum i februari 2012 plötsligt gjorde gällande att denne Sparv JUST NU deltar i den lättsamma frågesporten Vem Vet Mest. Sparven heter då plötsligt Erik Edman och presenteras i programmet som en vanlig person. Det roligaste var att supporters från massor av olika lag omedelbart hängde på och tillsammans följde Sparvens framfart i sändningen. När han tills sist åkte ut i finalen så var alla överens om att Richard Sjöberg inte presterat och därför genast borde avgå.

Tweet
Efter "Avgå Tåååny, Prestera PRESTERA-Gate" utanför Söderstadion var det relativt tyst om Sparven. Möjligen skulle han till och med glömts bort, om inte ett inlägg på Hammarbys svenska fans-forum i februari 2012 plötsligt gjorde gällande att denne Sparv JUST NU deltar i den lättsamma frågesporten Vem Vet Mest. Sparven heter då plötsligt Erik Edman och presenteras i programmet som en vanlig person. Det roligaste var att supporters från massor av olika lag omedelbart hängde på och tillsammans följde Sparvens framfart i sändningen. När han tills sist åkte ut i finalen så var alla överens om att Richard Sjöberg inte presterat och därför genast borde avgå.

Etiketter:
avgå
tisdag 24 maj 2011
Slutet är nära

Att fanskap väntar runt hörnet har blivit alltmer uppenbart för oss SUSare. Alla tecknen finns ju där. De naturkrafter som alltid varit på lagets sida har plötsligen börjat bete sig annorlunda:
* Vi vinner inte
* Vi spelar dåligt
* Vi gör inga mål
Hur ska man tolka dessa järtecken? Jo, undergången är nära förstås. Det tidigare budet om att jorden skulle gå under i lördags har av bibeltolkarna reviderats (tyvärr, det hade varit skönt att slippa Makkabimatchen). Nu verkar det vara den 21 oktober som gäller istället, dvs samma dag som SUS planerar att avrunda säsongen med "A mot B"-match och traditionsenlig bankett på Hang-Chow. Det här är ingen tillfällighet förstås. Gud har en plan för SUS. När vi i oktober summerar säsongen över våra fyra små rätter (och Björns biff med ananas), kommer det här med apokalyps förmodligen kännas som ett välkommet alternativ. Mitt i en skål så bara PANG! POFF! ridå, over and out. bye bye grymma liv.
Etiketter:
A-laget - Dream Team,
avgå,
föreläsning,
SLUTET
onsdag 30 mars 2011
Ovärdigt
Någon borde avgå. Förmodligen lagkaptenen i Oranje, men kanske även någon mer.
För en klubb som spenderat ca 30 år i division 7 (vem vet mer exakt?) känns världens samlade kunskap på ämnet, något knapphändig. För att inte säga patetisk.
Tweet
För en klubb som spenderat ca 30 år i division 7 (vem vet mer exakt?) känns världens samlade kunskap på ämnet, något knapphändig. För att inte säga patetisk.
Gör något! Någon! Och sno ihop en sida på STJD när du ändå håller på. Gud vet att vi förtjänar det!
Etiketter:
avgå
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




