Visar inlägg med etikett stjd klargör. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett stjd klargör. Visa alla inlägg

onsdag 18 maj 2011

Vilka är Makkabi?

Vi vet att det är ett av tre fotbollslag som tillhör Svenska Makkabiförbundet. Vi har också förstått att de bildades 1933 och att de föll ur sexan tillsammans med NSK förra året. De hade sin första träningsmatch tidigt i februari i år och hittills har de två segrar och två oavgjorda i div7F 2011.

SUS och Makkabi har legat i samma div 7-serie fyra säsonger under 2000-talet. Under samma tidsperiod har Makkabi varit uppe i 6an och hälsat på 3 gånger, SUS 1 gång. Maratontabell mot Makkabi på 2000-talet:

2 2 4 13-23 8p

Intressant dock att SUS säsongerna 2002-2004, trots halvdana resultat mot just Makkabi ändå hamnade före i tabellen. Det här är också en känsla jag haft, att vi i SUS spelmässigt underpresterat mot Makkabi. Men ingenting av detta besvarar frågan vilka är Makkabi? Av kommentarerna på STJD de senaste dygnen verkar dom vara lite mer Nortull/Kronis-aktiga än, tja, låt säga FKNS/Oranje. På söndag får vi svaret. Vilka ÄR Makkabi?

fredag 31 december 2010

torsdag 17 juni 2010

SPs bröllopsrelaterade matchflytt sätter käppar i hjulet

KONSPIRATION!

Pga av matchflyttten hindras undertecknad att medverka i säsongens sista drabbning. Känslan är att de har en person på "insidan" som hjälper deras matchdelegater med känslig och skyddad information. Att skylla på bröllopet är helt enkelt ett för sinnessjukt skäl till att flytta matchen, andra motiv måste ligga bakom. Så MÅSTE det vara. Kanske, bara kanske, vill de hindra vissa spelare att delta?

Men nu visar unik statistik att den smutsiga konspiratoriska bröllopstaktiken slår tillbaka på SP!!! Undertecknad har nämligen inte varit med om att spela in en ändå poäng den här säsongen och inte ens varit i närheten av att göra en godkänd insats hittills - så DÄR FICK NI!

Ha!

måndag 4 januari 2010

Rekordåret 2009

onsdag 30 september 2009

Uppflyttningsspöket

Vill vi verkligen vinna på lördag?

En seger innebär att vi vinner serien men samtidigt division 6 spel nästa säsong. En serieseger skulle vara något att berätta för barnbarnen på ålderns höst, men erfarenheterna från förra året talar samtidigt för att vi i så fall kommer att göra färre mål, släppa in fler, och vinna färre matcher nästa år. Och hur kul är egentligen det?

Tidigare år har vi haft som målsättning att komma två i serien. Man kan lugnt konstatera att vi har goda möjligheter att nå denna målsättning i år, men då får vi inte vinna på lördag.
Ett lagomsvenskt alternativ som lyfts fram är att det optimala resultatet vore oavgjort. Då har vi plusstatistik på samtliga lag i serien i år och är moraliska segrare (samtidigt som vi undviker div 6).

Vad tycker Fyrklövern? Redan i slutet av april efter segern mot SP konstaterade AH att ” ..stark insats av SUS som i och med segern går upp på andra plats i tabellen. Där ska vi ligga nu resten av säsongen”. Är detta fortfarande Fyrklöverns inställning?

måndag 27 april 2009

Men för helvete!!!


Här har man suttit i timmar och uppdaterat STFF.se för att få se SUS härliga seger i skrift. Och så kommer DETTA upp! Men va´ i helvete!

Jag kontaktar jurist som får ta fram skadeståndsanspråken direkt. För närmre förtal än detta är svårt att komma som jag ser det. Jag tror det kommer bli Obducentens gamla ombud som tar sig an målet, kanske kontaktar jag även Joy Rahman.

Usch, så illa tycker jag om detta.

fredag 9 januari 2009

Admin vad, Admin vem

STJD har idag ca 10 administratörer, dvs. personer med rätt att publicera direkt på bloggen. En av dem är Sauter. (Alla spelare, nuvarande och fd, är välkomna att skicka in en intresseanmälan btw). Vår tanke... stryk det, uppmaning, är att Sauter, i stället för att kommunicera via Fyrklövern, från och med nu nyttjar den rätten.

Vi vill också klargöra att det avhopp som årslistan hänvisade till enbart hade med chefsredaktörsskapet för pappertidningen SUS IF NYTT att göra - inte själva utövandet i klubbens representationslag. Vi anser alltså inte att Sauter har slutat i SUS... till skillnad från exempelvis Elgen, Ove och Linus.