tisdag 15 december 2015

HJÄLP TILL SJÄLVHJÄLP


Som nytillträdd CTO i SUS IF (tillsätter mig själv pga uppenbar anledning) är the first order of business att snabbt investera i den inte längre så nya mobila betallösningen Swish. Många pensionärer har redan tagit klivet bort från bankbesök, postgirobetalningar och checkblock för att njuta frukterna av den portabla app-baserade mobilbanken. Det är sant! SUS ligger som 49-åring sas rätt långt bak på den sk. adaptionskurvan i det här specifika fallet - vilket alla som följt utvecklingen de senaste åren vet är djupt osuskt och därmed inte kan anses vara sant eller på riktigt.    

Så - förslaget till styrelsen är att SUS med omedelbar verkan publicerar David Domeijs privata nummer, alt. skaffar ett officiellt insamlingsnummer: https://www.getswish.se/foretag så att alla SUS aktiva och passiva medlemmar födda efter 1960 kan börja betala sin medlemsavgift (och generösa gåvor) i tid. Som Swish själva säger nedan, så blir det mer tid över för ALLT som är roligt. 

JS 

   

5 kommentarer:

Axel sa...

Det är en bra idé att fixa ett Swish-nr som går direkt till SUS-kontot. Senaste säsongen har många spelare swishat både svettjugor och i vissa fall även medlemsavgiften till mig. I väntan på att vi fixar SUS eget swishnr går det förstås bra att skicka via mig också.

Axel sa...

Det skulle kosta 500kr/år med Swish direkt till föreningens konto och det har vi tyvärr inte råd med så den som inte har möjlighet att betala in sin avgift till PG 686970-5 kan Swisha beloppet till min mobil 0739-461354 så ser jag till att det hamnar i föreningskassan.

Björn sa...

undrar om inte jag är en av syndarna... kollar de och svishar dig i så fall Axel!

Axel sa...

Jo, så är det Björn, pröjsa så vänder vi blad! Du kan trösta dig med att du är i gott sällskap. Ingen (hittills) nämnd (förut Björn dårå), ingen glömd.

Björn sa...

SWISCH!