onsdag 2 december 2015

Blogginlägg #3753

Känns som att det är lite stiltje här så jag bränner väl av ett inlägg dårå. Jo jag var ju på 80årsfest i helgen (2x40år) och vem springer man in i där om inte Chrille "The Reaper". Lika oväntat som glädjande fick jag alltså lite lyxig SUS-samvaro mitt i det kompakta vintermörkret. Chrille berättade om sin nya karriär som tapout-kung (brasiliansk Jiu-jutsu) , en sport som intressant nog inte går med lika mycket skador som fotboll enligt Chrille. Jag undrar iofs hur the other guy ser ut när Chrille är klar med han. Man kan kanske säga att man i tapout har bättre inflytande över vem som får skadorna. På festen ingick att vi spelade boule och naturligtvis ställdes vi ju mot varandra. Chrille hade en väldigt skön och ledig stil med vänsterhanden i fickan och obesvärad handledsteknik. Chrille gick förstås vinnande ur striden. Han kunde också skvallra om att Jojje verkar vara på gång igen, och att han börjat köra lite judo igen men att knät kanske inte var helt hundra ännu. Ändå lovande tycker jag.

En annan grej är ju att jag personligen bestämt mig för att komma i absolut toppform till nästa säsong. Det är fråga om en stenhård satsning. Imorse (07.30) var jag för första gången på Fightbox, ett nyöppnat ställe vid Slussen, en s k Slagsmålsklubb. Ett 45-minuters cirkelpass ledde till en så fullkomlig utmattning som jag nog aldrig upplevt tidigare. Alla SUSare som gillar att se stjärnor rekommenderas att haka på nästa onsdag.

Sen var det det här med träningstider. Det är jättesvårt. Vi har ju den 13 dec och några tider i feb/mars inbokat, men vi har även funderat på att kanske fixa några fler träningsmatcher utomhus också. Om vädret tillåter så är det enklare att fixa utomhusplaner verkar det som. Ja vi får se. Ciao!

6 kommentarer:

Daniel sa...

Ändå ett starkt inlägg! Rubriken till trots...
Chrille har alltid viss stil i det han gör men han försöker dölja det bakom en ruffig/busig fasad.

Daniel sa...

Och kör hårt med träningen Axel! Besattheten finns där och nu, post disputation, har du väl även tid att lägga.

Axel sa...

Tack! Ja nu är det fan bara att köra!

SirMoose sa...

Chrilles boulestil är något utöver det vanliga. Hans till synes loja stil i målet multipliceras och upphöjs många gånger. Otroligt lös och känslig handled, klotet liksom svävar i den kupade handen. Sen, precision!

Liljeholmens BJJ & MMA sa...

Tack för lovorden Axel, alltid kul att se dig och andra Susare. Tänkte dela med mig att jag sade på festen att när jag tänkte på Axel som huvudrollsinnehavare tänkte jag på Constant Gardner. Tack Linus att det är andra som uppskattar min boule stil även om en sann boulare känner att denna avslappade stil inte gynnar utvecklingen att marknadsföra detta som sport..

Axel sa...

Hedrande att kopplas samman med en av få roller som Ralph Fiennes gjort där han inte är ond eller knasig. Gillar också tanken på att just John Le Carré var den som litterärt lyckats fånga min karaktär bäst i Chrilles ögon. Ska absolut se om rullen nu!