torsdag 28 juni 2007

Marknadsavdelningen jobbar vidare

Saxat från branchtidningen Resumé
När Gröna Lund kommer ut med kampanjen som ska presentera årets artister på scen gör de det med nygamla illustrationer från Kristian Russell.
2007-06-15
För ett par år sedan gjorde Kristian Russell illustrationer på de artister som skulle uppträda på Gröna Lund. Bilderna blev väldigt populära och nu tar reklambyrån Pool upp idén på nytt. De nya illustrationerna från Kristian Russell kommer att synas på kulturtavlor, vildaffischering på stan samt gå som annonser i Metro och Stockholmspaketet. – Alla inblandade tyckte att de gamla affischerna var väldigt fina och att det var synd att de hade lagts på hyllan, så vi plockade upp idén på nytt, säger Karl Andersson, ad på Pool.


Pool hade från början tänkt att Kristian Russell skulle göra tre samlingsillustrationer men ändrade sig arbetets gång och valde istället att låta honom göra totalt sex illustrationer. Varför ändrade ni er? –Det var en bättre lösning. Mer ekonomisk och roligare, säger Karl Andersson. Konsertsommar på Gröna Lund är ett samarbete mellan nöjesparken och tidningen Metro.Ett begränsat antal affischer kommer att finnas till försäljning på Gröna Lund.

3 kommentarer:

Axel sa...

Russell regerar som vanligt!

Jonte sa...

Nu är man ju ännu mer laddad inför Beastie Boys. Linus sitter i Galärparken från 10.00 på onsdag, jag ansluter runt 16.30. Välkomna...

Anonym sa...

Fan vilket pretto han e den där Russell ... ;D