tisdag 24 november 2015

S:t Lucia

Det har varit lite slitsamt att leta tider för inomhusspel men nu har vi plötsligen snubblat över en enstaka tid i Brännkyrkahallen (lilla hallen) på Lucia, dvs söndagen den 13e december, kl 19.30-21.00! En riktig höjdartid om ni frågar mig! Värm upp genom att se om filmen Svart Lucia med bl a Figge Norling eller ratta in "Vi måste prata om Vaktis", ett tidigt SUSPOD-avsnitt som jag har för mig var skitbra.

Detta blir nog enda inomhusträningen innan nyår, som det nu ser ut i skrivande stund. Kanske är det klokt att vi vilar upp oss lite extra inför 2016, då ju SUS fyller 50 med allt vad det kommer innebära. Boka alltså in kvällen den 13e december. Stockholm stad uppger att det inte får vistas mer än 250 personer i Lilla hallen av brandsäkerhetsskäl, men med det sagt så vill jag ändå uppmana folk att plocka med sig prospekts och allmänt SUS-intresserade fotbollsvänner så vi får till en riktig höjdaromgång.

Go SUS!

13 kommentarer:

Axel sa...

Härligt pådrag hittills! Redan två fyramannalag anmälda. Hoppas på 242 till så fyller vi hallen.

Anonym sa...

Går det fixa fler tider efter nyår?
//Anton

Simon Öhrlin sa...

Det hoppas jag Anton!

Axel sa...

Jorå Anton! Vi filar på ett vinnande försäsongsupplägg 2016!

Anonym sa...

Låter bra! Jag tycker ju att det där med inomhusfotboll är rätt kul.
//Anton

Axel sa...

Ja du är ju regerande SWSLC-mästare också, inte att förglömma.

Jonte sa...

Asså, nu är man ju party-crasher av värsta slag, men SUS fyller dessvärre inte 50 förrän 2017. I november närmare bestämt, så ganska precis två år kvar. Sen hindrar det förstås inte att nedräkningen påbörjas nu...

Axel sa...

Hahaha, det var ju synd, då får vi avblåsa det där 50-årsfirandet under nästa år då. Jag har tänkt att det är den 50e säsongen eftersom klubben bildades 1967 men tänkte inte på att den första säsongen som spelades kanske var 1968, för det är väl det du påstår här Jonte? Om klubben bildades efter säsongen 1967 så har du ju rätt.

Då får vi nöja oss med att fira att det är min tionde och sista säsong som lagledare 2016. Det är säkert en källa till stor glädje bland vänner av ordning (och träningstider).

Björn sa...

Kan vi inte lägga 50-årsfesten i början av januari 2017? Då är vi ju på rätt år och Axel får avsluta med en stor jäkla fest!

Jonte sa...

Ja, det är korrekt. Det kan dessutom vara så att det var glapp nåt år, så att nästa blir 48:e säsongen, men det ska jag inte svära på. Fest ska det såklart hur som helst bli någon gång 2017. Axel upphör förhoppningsvis inte att existera bara för att han kliver av (fast helt säker kan man förstås aldrig vara).
Och så hoppas vi på lite mer folk än på 40-årsfesten när Linus och jag bokade trerätters-middag för 150 pers och det kom 42.

Axel sa...

Ja, det blir intressant att se huruvida jag slutar existera när jag inte längre är lagledare. Det kanske visar sig att jag enbart är en social konstruktion. Det är nog åtminstone delvis sant.

Jag minns 40-årsfesten som välbesökt Jonte, och att det var ett synnerligen lyckat arrangemang.

Björn sa...

Håller med Axel där Jonte. 40-årsfesten var superlyckad.

BEEJAY sa...

Har klart för mej att SUS viktigaste del i träningen är den mentala styrkan,
och i så fall är träningen på "Stopet" och liknande lokaler är lika viktig
som inomhusträningar i skumma källarlokaler och fysisk ansträngning.
SUS styrka har alltid varit vilja och dödsförakt,
titta på DAVAS så förstår ni vad jag menar,
hans fotboll ÄR dödsförakt...
Längtar till sommaren och möjligheten att se SUS i full frihet,
det är fotbollen i ett nötskal...
GO SUS GO...