söndag 27 maj 2007
Puma, årets fabrikant
Vi har påpekat det förr, nämligen att Kalmar försökt efterlikna SUS matchtröjor inför säsongen 2007. Och vi har konstaterat åtskilliga gånger redan att deras försök varit ganska fattigt — bokstavligt talat. De har tvingats skräpa ner de fina, brandröda tröjorna med allsköns reklam-banners som mest påminner om sådant SUS på sin höjd befläckar sig med i någon högerkolumn på nätet.
Här ser vi emellertid att även Trelleborg har influerats av SUS. Av förklarliga skäl har de valt SUS bortafärg, azur-blått, och det ser väl okej ut. Ställen är definitivt mer stilrena än Kalmars. Och visserligen har Trellebrog haft turen att hitta en fantastisk sponsor i den klassiska gummi-fabrikanten med samma namn som klubben — fanns det någonsin ett storföretag som hette SUS AB skulle det eventuellt komma på fråga också för oss att befläcka våra tröjor. Men ändå är de inte mer än okej. Inte en brodyr på skjortan så långt ögat kan nå. Dessutom en del fläckar på överarmar och en hel del trams mot ryggslutet. Därtill är kortbyxorna slafsiga såväl fram som bak.
Nej, trots att konkurrensen är hård, och många klubbar tycks ha fallit för Pumas rena formgivning inför innevarande säsong, är det få som har lyckats bibehålla och bygga vidare på det bästa som deras matchställ har att erbjuda — SUS naturligtvis undantaget. Kanske ska vi inte vara förvånade om Puma uppvaktar SUS med ett mustigt och magnifikt sponsorkontrakt inför säsongen 2008. Vi kunde ju behöva ett snyggare bortaställ.
En annan intressant fråga som SUS pionjär-roll i dessa sammanhang väcker, är dessutom vilken team-bag som lag såsom Kalmar och Trelleborg kommer att satsa på inför hösten. Jag vågar nog sätta en femtiolapp på att den kommer gå i denim, och vara riktigt vettig.
Etiketter:
Material-hörnan
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
5 kommentarer:
Jag tycker att vi helt enkelt kontaktar PUMA och så får de köra en reklamkampanj med oss med argumentet att vi har de snyggaste PUMA-tröjorna i Sverige.
Kan inte tänka mig något som ligger mer rätt i tiden efter alla upphausade kampanjer med Beckham och co.
David, du tar material-hörnan till nya höjder här. Själv pysslar jag med lite SUS-merchandise som snart är redo för lansering.
Vi borde säga upp oss, starta ett nytt bolag och göra det här på heltid... vilket vi ju redan gör.
Jag är på - säger upp mig imorgon utan problem.
STJD som huvudsyssla och lägenhetsrenoveringar på sidan om kommer bli vägen till första miljonen...
Najs bild högst upp på bloggen också!
Skicka en kommentar