tisdag 22 januari 2013

Slow Football - kläderna

Ända sen begreppet lanserades för några veckor sen känns det som SUS alltid haft det i blodet, det tog bara 45 år och en redaktör i toppform för att sätta ord på det. Stefan som cyklar in på Stadshagen fem minuter innan matchstart, den lite loja uppvärmningen, Johans förkärlek till att ta ett onödigt rött kort. Några saker som är SUS och slow football för mig. Sen har vi ett klädesplagg som det senaste decenniet (eller mer) stått för begreppet ur ett mer estetiskt perspektiv, gärna i en tidig vårmatch eller en sen höstmatch med lite lätt duggregn i luften. Kanske dyker de upp mot Snipers 10 mars...



STJD

6 kommentarer:

Axel sa...

Hahaha, snyggt gjort att ta initiativet vad gäller ämnet slow football och klädsel, men sista ordet är kanske inte sagt, ping Danne. Kul att du valde den övre bilden också, den är under alla omständigheter en riktig favorit! Jag kan nog hålla med om att den nästan SKRIKER slow football, på sitt ändå lågmälda sätt.

SirMoose sa...

Är det tävling att gissa vems ansikte som blurrats och varför det blurrats?

Daniel sa...

Mycket bra text och fina bilder, Björn.

De där byxorna är definitionen av hatkärlek för mig. Men jag är redo att gå all in för Slow Football och jag håller med om att de, precis som Sauters mössa, passar in i detta sammanhang - iaf under uppvärmning och träningsmatch. Fast samtidigt bjuder detta in till att exempelvis Adam Oranjes vita lumpenlångkallingar även de gränsar till det rumsrena...

Annars tycker jag vi har så fina matchställ att de bör användas gemensamt vid seriematch - av respekt inför klubben SUS IF. Att respektera det kollektiva ansvar det innebär att vara en del av ett lag känns också det som en grundpelare i Slow Football Movement.

måljonas sa...

Längtar efter att få läsa ytterligare ett inlägg från Björn på detta tema:
"Slow Football - Maten"

Unknown sa...

Det är första gången som jag har sett "Adam" och lumpen nämnas i samma mening. STJD är ständiga pionjärer!

Björn sa...

Axel, klart den bilden skulle med. Stadshagen, loj uppvärmning och fuktig luft.

Linus, kläderna i fokus, inte spelaren...

Danne, jag vet att du innerst inne älskar de där blå wct-brallorna.Håller helt med om att vi har snygga matchställ, men är det kallt ute så är det... sen måste jag säga att några av de bästa sus-matcherna gjorts i långbrallor.

Jonas, det är väl bara en tidsfråga.