fredag 11 maj 2007

Tippa Matchen Norrtull SK - SUS IF


Dags att tippa utgången i morgondagens match. Den som tippar rätt får säga "va va de jag sa" efteråt. Några punkter att ta i beaktande:

* Norrtull SK är nog väldigt sugna på att vinna. Deras lagledare kontaktade för några veckor sedan fyrklövern och önskade att flytta matchen men efter diskussioner internt blev det ett nej från vår sida. Det är inte omöjligt att detta piskat igång en hatstämning gentemot SUS. Man kunde notera i inläggen om lagvärdskapet att de inte vill ge något gratis.
* Norrtull SK har inlett med förlust mot Kronoberg 2-3 och vinst mot Rara Avis 3-1. Notera att Kronoberg förlorade mot Panama med 2-0.
* SUS IF mönstrar en av sina starkaste trupper någonsin trots att idel kvalitetsspelare fått ställas över. De spelare som får chansen imorgon har mångas förväntningar att leva upp till.
* SUS IF hittade förra helgen tillbaka till sitt effektiva passningspel, höga press och täta försvarsspel.

Gissa hur det går! Vilka blir matchvinnare?

12 kommentarer:

Anonym sa...

3-1 till SUS. Axel hjälte genom att klippa in ettan och trean. Däremellan har Danne G baljat.

Johan seidefors sa...

3-0. Jag gör hattrick.

Axel sa...

Jag tror och hoppas samma som Håkan men litar på Mål-Jonas i målet så jag säger 3-0.

Anonym sa...

4-0. Linus, Danne, Björn och Johan (som gör en Vasquez).

Björn sa...

jag tippade inför matchen mot Tudor och där vet vi ju hur det gick så jag avstår från att tippa. Laddar hårt inför matchen imorgon istället!

max sa...

Jag håller med Bkörn.

Glöm inte pizzan bara Björn!

Daniel sa...

5-2. Björn gör alla 5...

Axel sa...

Heja Bkörn! Vilket otroligt namn egentligen. Bkörn.

SirMoose sa...

Norrtull har enligt källor haft en vecka med riktigt bra träningar. Hög intensitet och koncentration där både truppen och staben varit sammanbitna och målmedvetna inför årets kanske största match. Så det gäller att vi är med från start. Ni vet ju hur det är när lillebror ska möta storebror.

Men SUS vinner med 4-2. Klass slår motivation.

Anonym sa...

JAG TIPPADE RÄTT resultat!!! Första gången sedan SuperBowl -93 som jag sätter ett tips...

Björn sa...

starkt Danne, och rätt med mig som målskytt också, iofs bara ett av fem... tyckte det var en grymt jobbig match idag, har känt mig febrig på eftermiddan...

Anonym sa...

Grattis Danne! Mårten Blev överlycklig och intygar att du tippade 5-2 på Ljunken.