måndag 7 maj 2007

Always change a winning team?

Nu är det dags för lite allvar igen.

Uppgifter på nätet visar att många läsare är bekymrade över att SUS TILLS JAG DÖR under en period tycks ha agerat megafon för Fyrklöverns välsmorda pr-maskineri. Ingenting kunde vara längre från sanningen. Genom att belysa
följande brinnande fråga hoppas STJD demonstrera ett 100-procentigt oberoende:

Är det rätt att ändra på ett vinnande lag?

SUS besegrade i helgen ett dittills obesegrat Panama FC med imponerande 5-0. Än mer imponerande blir det om man beaktar det plötsliga, och chockerande, manfall truppen drabbades av inför matchen.


Det är inte längre en hemlighet att en handfull ”starters”, (däribland en medlem i Fyrklövern) under lördagen valde att roa sig med sprit och anatomiskt tveksamma/intima övningar istället för att spela match med SUS – en aktion som rimligtvis bör rendera vissa konsekvenser! Av en slump träffade STJD några av spelarna, som här får vara anonyma, på innekrogen Sturehof senare på kvällen och det var ingen vacker syn. Med mig hade jag en besökare från London som dessutom råkar vara flitig läsare av bloggen, och han blev mycket upprörd över det han såg.

Å andra sidan: Det sägs att det var Norman "Stormin’ Norman" Schwarzkopf, USAs överbefälshavare under Gulf-kriget , som sa det bäst: ”Ändra alltid på ett vinnande lag”.

En bekymrad Norman Schwarzkopf besöker Fyrklöverns presskonferens i samband med att truppen mot Panama presenterades.

Tanken är såklart att en framgångsrik organisation aldrig får tillåta sig att bli mätt och nöjd. Viljan att utvecklas måste alltid finnas närvarande... och köper man det resonemanget så kanske det är helt rätt att åter ruska om truppen inför matchen mot Norrtull.

Hur som helst så ska det bli intressant att se hur Fyrklövern agerar på lördag, då det återigen är dags för match. Vem spelar och vem blir petad?

Och vem passade till Emil?

3 kommentarer:

Daniel sa...

Jag blev förvånad när jag hörde att lagkaptenen var ute och firade ensam, engelskt sällskap undantaget. Är det inte tradition att kaptenen bjuder laget på en helkväll efter en så viktig seger?

Bloggen skulle må bra av fler skribenter. Tveka inte!!

Fyrklövern verkar för att skapa en trygghet i truppen samt för att alla ska få lika stor chans att visa vad de kan (och vad de inte kan). Denna säsong har vi också redan sett flera exempel på spelare som vågat kliva fram och tagit denna chans. Det tyder på att truppen är i topptrim såväl fysiskt som mentalt.

max sa...

Då jag personligen inte klivit fram denna säsong och att jag missade matchen i söndags med tveksamma övningar så tar jag en löprunda ikväll.

Inte för att jag måste utan för att jag vill kunna bidra med mer på lördag om jag blir uttagen.

Kaptenen var mer städad än de flesta på innekrogen och jag tror att hans närvaro fick hos slarvers att skärpa till oss och börja ladda för lördagen. Han är min Kapten.

Axel sa...

Håller med om att bloggen skulle må bra av fler skribenter. Med den stenhårda konkurrens som finns i truppen nu är alla sätt att visa sitt sus-hjärta bra sätt att visa sitt sus-hjärta, om ni förstår vad jag menar.

Visst sitter man på två stolar när man är med i fyrklövern och bloggar samtidigt, men det är väl det som SUS IF handlar om! eller?