lördag 5 maj 2007

Matchrapport SUS IF - Panama FC 5-0 (2-0)


Nicko, Davas, Aaron, Johan, Tobbe Trollkarl, "Nicke", Axel, David D
Emil, Jonas Ly, Mange, Jojje, Björn. Danne L, Janne

Matchinfo:
Lagvärd: Ingemar Ederström
Publik: Många. Det var Seideforsare var man än vände sig ett tag. Björnes farsa också.
Kort: Gult till Johan, David Sköld och Emil. Rött till en i Panama i 2a halvlek
Dojjan: En till Mange som stog i mål. En till Björn för att han gör så mycket mål.

1-0 Jonas Lyckstedt (Nico)
2-0 Björn (Danne Lepp)
3-0 Tobias (Danne Lepp)
4-0 Emil (minns inte!)
5-0 Björn (Axel)

SUS IF dansar och ler igen efter en storstilad comeback i matchen mot Panama FC. Truppen var decimerad pga att några i laget var tvungna att vaxa pungen inför ett bröllop. Hemlighetsmakeriet kring det arrangemanget hade bl a tvingat Fyrklövern till att publicera en fejk-trupp på SUS TILLS JAG DÖR inför match. Kanske bidrog det också till att våra motståndare blev så tagna på sängen. Man såg hur de riktigt stelnade till när dom insåg att David Sköld var i startelvan och att Rami Shabans överman Magnus Uhlin skulle vakta kassen. Deras taktik att få stopp på firma Garmén/Elghorn var ju dessutom bara att knögla ihop och kasta i papperskorgen. Till start kom en aldrig förr skådad, och som det skulle visa sig, urstark uppställning. Med fyra innermittfältare i startelvan, alla med ett stänk av Gattuso i spelstilen, förstod man snabbt att det inte skulle bli mycket gratis för panamajsarna.

Vår ordförande kom ned till Hagen och fick se SUS prestera drömfotboll

Vi tog kommandot direkt efter avspark. Återigen fick Stadshagenpubliken uppleva det patenterade SUS-spelet med ett effektivt och öppnande passningspel. Vi satte hög press över hela planen och vann det mesta i närkampspelet. När Jonas Lyckstedt vräkte sig fram på ett inspel av Nico och forcerade in bollen via stolpen efter ca 20min spel så var det inte bara vackert, det var helt rättvist.

Det var en period efter 1-0 målet där vi tenderade att släppa in Panama i matchen. De flyttade upp positionerna något och fick viss press på oss dock utan att störa Mange i målet nämnvärt. Som en replik på detta klev Björn fram och smällde in 2-0 efter snyggt förarbete av Danne Lepp och Johan.

I halvlek var stämningen mycket god. Det fanns inte mycket att tala om annat än att köra vidare. Det var nästan att man i början av andra halvleken blev orolig att vi redan var lite för nöjda. Det skulle dock visa sig att vi inte alls blivit mätta. I inledningen av andra fick jag själv två genombrott där jag efter långa ruscher hamnade fri med deras målvakt, dock utan att kunna överlista honom. Han var antagligen deras bästa spelare och en anledning till att siffrorna hölls nere.

Vi tuggade vidare och sällan har det varit så kul att lira fotboll. Både Emil och Tobias passade på att näta och årets utropstecken Björn Stål gjorde ett ryck i skytteligan genom att även göra sitt fjärde mål för säsongen. I slutet fick dom en kille utvisad efter en ful grej mot Emil. Tror visst att det var för att han sa något fult också.


Sammantaget var detta en i alla avseenden gedigen insatts. Alla som var med höjde sig ett litet snäpp från tidigare i år och den sammanlagda effekten av detta blev fullständigt förödande - för Panama. Det gamla fina SUS-spelet kan vi hälsa välkommen tillbaka!

21 kommentarer:

Davas sa...

Jag fick visst också ett gult, för hög spark. Heja SUS!

Björn sa...

hmm hög spark på en kille som försöker nicka i knähöjd...kändes som ett tveksamt kort...

Davas sa...

Tydligen lyder regeln att den som kommer in först i duellen väljer spelsätt. Det hade jag ingen som helst aning om. Några fotbollsregler har man ju liksom aldrig kommit i kontakt med på fotbollsträningarna. Det har ju bara varit att tuta och köra, och så har knuff i ryggen allt som oftast renderat motståndarna en frispark. Men inte ens det har man ju riktigt lärt sig...

max sa...

Starkt jobbat killar!!!

Skönt att se att Nick-Chrille har äntligen blivit Nicke.

Emil sa...

Så att statistiken blir rätt så får ni sätta upp ett gult kort på mig. Lyckades fixa det när Jonas blev nersparkad i slutet av matchen av deras kapten. Uppenbarligen uppskattades inte min verbala och lite fysiska attack på deras kapten av domaren.

Daniel sa...

UNDERBART! Att läsa den här matchrapporten värmer ett gammalt SUS-hjärta.

Verkar ju ha varit en gedigen laginsats men tre saker står ändå ut lite extra:
- Uppladdning med Hawaii is the shit. 4 mål på 2 matcher av Björn talar sitt tydliga språk.
- Mange i målet rena rama väggen! Bara att ställa upp småskadad är beundrandsvärt. Att sedan kliva in och hålla nollan är inget annat än en bragd.
- Mycket gula kort.

Anonym sa...

rätt skall vara rätt! jag smekte fram en perfekt högerpastej till tobbes 3-0 å inget annat. att axel sen väljer att glömma bort den magiska stunden i min fotbollskarriär kommer bli svårt att smälta...
frågan är vem som friställde emil till 4-0?

Anonym sa...

OK Danne, jag beklagar. Hela matchen var så omtumlande att jag knappt minns några detaljer alls.

Axel sa...

När jag gick in och gjorde ändringen så klarnade mönstret - det var ju Danne Lepp som såg till att punktera matchen med sina framspelningar till 2-0 och 3-0. Snudd på en gulddojja alltså!

SirMoose sa...

Känns grymt stort och stabilt med Ordförande som matchvärd! Säger en helt del om klubbkänslan, en för alla alla för en, SUS tills jag dör och så vidare.

Härligt med gammalt klassiskt SUS-spel och storseger. Mange dominerar i målet, Björnes målfor håller i sig, rookiesen gör mål, Emil får till målskytte. Känns som att man kan skriva hur mycket som helst trots att jag inte ens var med.

Jag mår som en apa idag så våra SUS-kamrater som stod över matchen för min skull har gjort ett hästjobb.

Anonym sa...

Roligt att konstatera att Linus iallafall lever. Verkar lovande inför lördag!

Anonym sa...

Känns som om SUS av årgång 2007 är lite upp och ner :)

Anonym sa...

Känns skönt att Emil börjar visa lite "Johan"-takter också. När Emil flög på deras kapten med sin knuff och verbala attack så såg jag Johan som stog vid sidan och strålade av lycka och var på väg att storma in på plan av ren entusiasm. Jag tror att nya Kaptenen har börjat påverka truppen i en mycket spännande och kortrik riktning.

max sa...

Jag har Johan som förebild på fotbollsplanen, han är min kapten.

Jojje sa...

Du får ge oss detaljerna på lördag Linus. Vill ha en lika detaljerad rapport som den till matchen mot Panama,Om du nu kommer ihåg någonting.

Daniel sa...

Alla som är med i omklädningsrummet på lördag kommer iaf få uppleva resultatet av en programpunkt från Linus svensexa...

Funderar på om det kanske vore lämpligt med en liten videosnutt här på bloggen också under kategorin "SUS på stan". Finns ju ganska mycket material att välja bland.

Axel sa...

Jaa!
Ge oss en Daniel-Cam!

Daniel sa...

Tack för bandet förresten Axel. Det tog slut samtidigt som Linus tog slut...

SirMoose sa...

Jag ser ingen direkt anledning att lägga upp allt för mycket material här på Bloggen. Som Danne sa kommer vissa aktiviteter att märkas i omklädningsrummer och för att jag inte ska bli en storsuccé på nätet, med allt det innebär, hoppas jag Danne har hjärtat på rätt ställe. Dock motsätter jag mig på inga sätt att det genomförs privata visningar av dagen. Nätet skrämmer mig dock väldigast...

Daniel sa...

Självklart skulle eventuell publicering av rörligt material väljas med stor respekt för den personliga integriteten. Det har du mitt ord på!

Elgen sa...

Linus mamma tycker inte att Linus ska duscha alls de närmaste veckorna.