tisdag 8 maj 2007

Dialog med Norrtulls ordförande

Jag har samtalat med Martin Carlon, ordförande fotbollssektionen då Norrtull ska ha årsmöte inom kort, oundvikligen hamnade inom kort att samtala om lördagens drabbning.

Martin: Vaddå? Så då missar du lördag? (angående att jag är bortrest i veckan).

Max: Nej för fan, inte igen. Nu på lördag är jag med, om jag blir uttagen. Det är ett himla tryck kring SUS nu. Jag är eventuellt lagvärd i en halvlek. Vi brukar göra så när vi är mycket folk. Vi turas om. Det är bäst för laget. Du vet sammanhållning.

Martin: Ja men du vet om att det bara är 16spelare som får lira? Inte som ni gjorde förra året då ni spelade med 16spelare och sedan bytte lagvärd, alltså 17spelare. Jag har kollat upp det så gör inte så mot oss på lördag.

Max: Jag vet inte vad du snackar om.

Martin: Men så är det iaf.

Efter en stunds spänd tystnad..
Max: Men det var väl rätt bra matcher förra året?

Martin: Ja det var bra matcher, ni spelade trevlig och bra fotboll.

Max: Kul att höra, vi försöker så gott vi kan.

Martin: Ni utnyttjar era byten på ett bra sätt också. Ni byter ofta och det är väldigt effektivt. Det är en stor styrka ni har.

Max: Vi vet våra begränsningar och vi byter ofta så att alla får lira.

Martin: Så tycker jag att det ska vara hos oss också men det är inte jag som är tränare.. Alla spelare på vår nivå mår bra av lite vila. Ingen har den konditionen i div VII. Men jag är inte tränare som sagt…

Max: Jaja, men vi ses på lördag då?

Martin: Det gör vi.

Om man ska sammanfatta dialogen så kan man ana en rädsla för våra snabba byten. Vår taskiga kondition ses som en styrka. Vi spelar bra fotboll och vi har respekt med oss. Dessutom anar iaf jag en schism mellan tränare och ordförande.

Norrtull, ett lag som tränar, ett lag som försöker spela fotboll, ett lag med junisar.
Norrtull, ett lag som passar SUS utmärkt.
Norrtull, ett lag som kommer att förlora mot SUS på lördag.

8 kommentarer:

Johan seidefors sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Johan seidefors sa...

Krossa Norrtull!

Anonym sa...

Jag var på ett möte på STFF i vintras där domarinstruktörer informerade och enligt dom är det OK att byta lagvärd i halvlek och på så sätt låta två spelare dela på lagvärdskapet och spela var sin halvlek. Undrar visst vilka källor Nortull använder. Vi får se vad domaren säger på lördag.

Daniel sa...

Det är ju tydligt att NSK är fullständigt panikslagna inför matchen på lördag om de hetsar upp sig över byte av matchvärd i halvtid. Känns lite Westermalms-coach över det hela...

KROSSA Norrtull!

Anonym sa...

För att undvika missförstånd så är det så att max 16 spelare får delta i matchen. Ni kan således inte använda 16 spelare i första halvlek, sedan utse en av dessa till lagvärd i andra halvlek för att plocka in lagvärden från första halvlek att spela i andra - för då blir han en 17:e spelare som deltar - och så många får man inte ha! Men kör ni med 15 + en lagvärd i första och sedan byter funkar det fint.

Onödigt att det blir något strul på lördag!

//Martin NSK

Anonym sa...

Norrtull har tyvärr rätt. Endast 16 man får spela. Men Norrtull brukar väl inte göra så mycket rätt på fotbollsplan så vad gör det.

Daniel sa...

Som sagt - panikslagna...

Davas sa...

En helt annan grej. Idag välte jag och mina vänner på fjärde våningen i en brf i närheten av Norrtull, vår styrelses usla förslag om att sälja ut föreningens råvind ovanför våra huvuden. Styrelsen var noga med att deklarera att det var en slags misstroendeförklaring mot dess ledamöter ifall av ett nej.

Och nej det blev. Fantastiskt!

Lätta ben, och lättat bröst på lördag mot Norrtull. Krossa Nortull!