tisdag 15 maj 2007

Time to go back memory lane

Mitt minne för spelade fotbollsmatcher, vare sig jag spelat dem själv eller tittat på dem, är kort. Givetvis kommer jag ihåg en del snygga mål eller andra specifika händelser men över lag är det ganska kasst med t.ex. statistik och spelarnamn. Som tur är har jag många vänner i SUS som kan återberätta varenda Allsvensk, VM, och Champions League match av värde som spelats sedan -79. Och när de berättar kommer jag också ihåg. För det mesta...

En händelse som ingen behöver påminna mig om är dock när Hasse tryckte in 4-3 i matchens sista minut mot Stockholm BOIS vårsäsongen 2002.

Hasse i samspråk med en domare. Då Hasse verkade känna varenda en
inom
stockholmsfotbollen, blev det en hel del sådana samtal.


Det var en match mellan två starka lag i tabellens topp, BOIS var faktiskt serieledare, som hade böljat fram och tillbaka under 90 minuter. Efter ett tidigt baklängesmål hade vi vänt till 3-1 men deras duktiga anfallare nr 10 hann såväl reducera som kvittera denna ledning. Till slut dök dock bollen upp framför Hasses fötter, några meter utanför straffområdet, efter en misslyckad rensning. Hasse tvekade aldrig och bollen satt otagbart.

Det avslutade en vårsäsong där vi var obesegrade de sista 7 matcherna. När säsongen var över hamnade vi på tredje plats. 3 poäng efter BOIS, som slagit oss på gruset under hösten , och 9 poäng efter Tensta Utd.

Låt oss hoppas att torsdagens match även den blir minnesvärd...

6 kommentarer:

Johan seidefors sa...

Grus var sldrig vårt bästa underlag

Anonym sa...

2003 vann vi med 4-2 hemma och 7-1 borta, så försvaret har revansch att utkräva. Inga onödiga baklängesmål denna gång.

max sa...

Jag gjorde mål i bägge matcherna mot dem det året och om jag inte minns fel så gjorde Danne typ tre mål och hade fyra assist i den andra?

Björn sa...

kommer också ihåg Hasses mål, matchen i övrigt har jag mycket svaga minnen av men visst var Hasses segerskott grymt hårt och välplacerat?

Daniel sa...

Stenhårt vid stolproten!

max sa...

Yttersida som alltid..