lördag 26 maj 2007

I väntan på ytterligare rapportering...

...från utskåpningen av Kronis, kan det vara värt att påminna om att våra ny Google AdWords-annonser kan vara ritktigt läsvärda. Alldeles nyss fångade en annons om Gert Klötzkes speciella Wok-grillar mitt intresse till höger här på sidan. Och jag måste säga att jag, efter att ha surfat igenom Klötzkes sida, känner mig riktigt sugen på att köpa mig en wok-grill. Ja, kanske inte bara en enda för eget bruk, som ett alternativ till min bostadsrättsförenings välanvända Weber-grill. Jag överväger till och med att köpa en av Klötzkes produkter till min kollega som ska disputera nu precis innan sommaren. Jag tror kanske inte att hon behöver den som kommer i “lite mer ‘professionell’ stil”, som Klötzke skriver, men väl hans lite enklare wok-kök — som trots att det är en Europeisk produkt kan stoltsera med “asiatisk kraft”. Jag är dessutom helt inne på att hon i så fall även ska få Klötzkes specialväska i jeanstyg. Den ser riktgit slitstark och behändig ut. Med wok-köket på ryggen, kan det bli skogs-wok eller ängs-wok. Ja, kanske till och med havs-wok, med Kötzkes fenomenala prylar. Registrerar vi — jag och mina andra kollegor som också kommer att vara med på den här presenten — henne dessutom som premiumkund, kommer hon att få fri tillgång till en mängd spännande wok-recept som finns att läsa på Klötzkes hemsida.

Nej, det här är definitivt värt att titta närmare på. Och det gäller säkert även er andra — och ni vet var ni hittar ingången till sidan.

Ja, en tanke som nu slår mig är att vi alla skulle kunna köpa varsin wok-väska, och ha som SUS team-bag. Det vore nog ingen dum idé. Den ser precis ut att rymma endera ett wok-kök, eller ett par fotbollsskor, ett par benskydd, en handduk och en flaska Family Fresh, en överdragströja och ett par strumpor. Kanske lite benskyddstejp, eller coach-tejp för den skadebenägne. Vad säger ni andra?

1 kommentar:

SirMoose sa...

Instinktivt är min första tanke: "Davas har för mycket fritid". Den andra är: "Han är komplett galen". Men så kommer jag till insikt att gränsen mellan genialitet och galenskap är hårfin så jag bockar för tipset.