fredag 25 maj 2007

HUR KÄNNS DET, BJÖRN?

SUS TILLS JAG DÖR's nya frågespalt "Hur känns det?" har kontaktat klubbens nuvarande skytteligaledare, för att försöka få svar på vad det är som hänt i år. Björn Stål everybody!


Björn - du har haft en osannolikt bra start på säsongen, vad beror denna framgångsvåg på?

Det är svårt att svara på då det är många faktorer som spelat in men jag ska försöka lyfta fram några.

- jag har för första gången på flera år varit med hela vintersäsongen, dessutom har jag kört ett eget löppass.

- åldern börjar ta ut sin rätt, dvs jag springer lite mindre men samtidigt lite mer rätt

- det enorma draget kring SUS och den härliga stämningen i laget gör att det är otroligt kul att spela fotboll.

Hade du räknat med att leda skytteligan, och tror du att du har kvar samma position när säsongen är över?

Även om jag alltid gjort en del mål i min karriär var det ärligt talat inget jag räknade med när säsongen startade. Kan jag hålla mig skadefri så är det ingen omöjlighet även om det blir tufft med tanke på att vi har många skickliga målgörare i laget. Framförallt Danne verkar vara rejält på gång med hattrick i förra matchen.

Hur många mål gör du mot Kronis?

Jag har alltid sett Kronoberg som något av SUS svåraste motståndare, tycker ofta vi förlorat med 4-0 mot dem även om det bara är en gång det faktiskt skett… Men med tanke på att formen fortfarande känns fin och att jag imorgon ska satsa på mycket långskott så tror jag på två mål för mig och SUS-seger med 4-1.


Till sist - hur känns det?

Fantastiskt kul att lira i SUS.

13 kommentarer:

max sa...

Snälla Björn kan vi inte äta Hawaii tillsammans igen på lördag?

Jag ska testa med räkor denna gång..

Anonym sa...

Känns väldigt tryggt att ha en Björn i toppform i laget imorgon.

Spännande ny artikelserie det här.

Daniel sa...

Intervjuer är faktiskt helt underbart. Något för redaktionen att diskutera på nästa planeringsmöte.

Max: Du bör nog få ok av Björn att det verkligen är Hawaii om du har räkor på. Jag tror inte det...

max sa...

Nääh jag vet men jag gjorde ju inte mål så jag har ju lite att spela med tänkte jag..

Daniel sa...

Bra tänkt. Kanske är inte Hawaii DIN perfekta uppladdningspizza helt enkelt.

Testa en Bussola.

max sa...

Blir det matchpizza?

Jag är med iaf.. Kom igen Daniel och Björn. Jag behöver er..

Björn sa...

Hawaii utan räkor är inte ok... kan bli svårt för mig att hinna med en lunch innan matchen imorgon, har lite andra saker att fixa med innan. Får hoppas jag får i mig en Hawaii ikväll

max sa...

Nu är jag förvirrad Björn..Säger du att det inte är OK utan räkor?

Jojje sa...

Du är kung Björn, kommer vinna skytteligan i år.

Och Grattis på födelsedagen till Danne G.

Björn sa...

hmmm, skrev det där precis efter ett möte sent på em... såklart är en Hawaii utan räkor ok, det är ju en riktig Hawaii!

En Hawaii med räkor däremot, det är tveksamma grejer...

Daniel sa...

Tack Jojje!

Ni andra har 2 timmar på er. Mobilen är påslagen och redo för sms-stormning!

Björn är kung!

Björn sa...

Grattis Danne! känner pressen från dig och Jojje nu...

Axel sa...

Grattis igen kompis! 31 shots och nu har jag sett the wire färdigt. motherfuck!