fredag 11 maj 2007

ÖPPET BREV TILL LOKALTIDNINGEN "MITT I VASASTAN"

God middag,

Namnet är Johan Seidefors, lagkapten i
SUS IF (www.susfotboll.blogspot.com) – topplag i division 7D.

Förmodligen har ni under veckan blivit nedringda av hundratals vansinniga läsare, som liksom jag upplevde förvirring, bestörtning och chock då nya numret av Mitt i Vasastan avnjöts vid frukostbordet förra helgen.

Efter att ha tagit del av den utmärkta rapporteringen av hanteringen av sopstationerna i Vasastan, samt byggandet av Norra Länken, var det lagom till den andra koppen te (med mjölk) dags att ta sig an veckans sport. Specifikt "resultat & tabeller" är av intresse för oss innerstadsklubbar… så ni förstår mina ovan beskrivna känslor då jag upptäcker att ni rapporterar från Division 7 A & B... men sedan väljer att lyfta bort resten!!!

Den enda serien som är riktigt intressant för er sportintresserade läsarkrets torde vara Division 7 D. Med anrika innerstadslag lag som Norrtull, Tudor Arms, Atlas, Kronoberg, Stockholm BOIS och inte minst SUS IF (Stockholms Universitets Studenters Idrottsförening) i serien. Så gott som samtliga lag har Stadshagen som hemmaplan, en nu för tiden utmärkt arena med nybyggda läktare och scoreboard!

SUS IF drogs igång 1967, och har genom åren fostrat mediala legender som Lelle Printer (grundare), Lasse Richt (SvFF), Claes Borgström (Jämo), Roffe Porseryd (TV4), Jonas Dahlquist (Canal Plus), Dennis Videmyr (SVT) etc. Lägg till ett antal andra stora spelare och hårt arbetande eldsjälar! Jag rekommenderar en genomläsning av klubbens
historik här! Vi pratar passion här!

På lördag kl 12.00 möts SUS IF och Norrtull SK i en stenhård drabbning. Endast tre poäng står på spel, vilket knappast står i paritet till den enorma prestige en seger skulle generera.

SUS IF och, får man anta, samtliga klubbar i Division 7 D kräver ökad rapportering från matcherna och serien. Konsekvensen kan annars bli att hundratals spelare sätter upp den fruktade lappen över brevlådan: NEJ TILL VI I VASASTAN!

Med hopp om förbättring,

Johan Seidefors

5 kommentarer:

Elgen sa...

Vicken salva
Allt utom ett uppslag om SUS i nästa Mitt i Vasastan är en skandal.
Anders Elghorn
Senior editor
Sia

Axel sa...

Väl rutet!
Div 7D är årets serie inom svensk fotboll. Om Mitt Vasastan är en publikation som utger sig för att rapportera sin samtid så bör det hända något snarast.

Mindre än 13 timmar till att slanten singlas på Stadshagen.

Daniel sa...

Helt, helt genialt! Vår redaktör för STJD och lagkapten har gjort det igen.

Men förstår Mitt i Vasastan att det är dom som tjänar på det här tipset? För deras skull hoppas jag det...

SirMoose sa...

Det är sådana övergrepp mot fotbollen som får mig att ibland tvivla om det är värt att hålla på. Att bara motarbetas och motarbetas.

Men sen tänker jag om, det är mot detta vi måste stå upp. Vår Kapten går i bräschen för det vi alla känner och istället för nedstämdhet upp uppgivenhet är jag nu glad och stolt över att jag spelar fotboll. Även vår sport måste få uppmärksamhet och komma ut skuggan av de stora sporterna.

Om nu bara Mitt i Vasastan kunde dyka upp så skulle vi säkert få den upprättelse som vi är värda.

Två timmar kvar till avspark!

SirMoose sa...

I ett inlägg om dagens match så tror jag att många kommer att bli förvånade över min nyfunna teknik. Jag har aldrig känt mig så brasiliansk som jag gör nu...