onsdag 9 maj 2007

Svåra beslut.

Fyrklövern står inför sin svåraste laguttagning någonsin inför matchen på lördag mot Norrtull. 21 (!) spelare vill vara med. En nära nog oöverskådlig mängd parametrar ska tas hänsyn till för att få fram rätt trupp. I vårt arbete använder vi oss av frontalloben i hjärnan, den del som står för planering och rationalitet.


Fyrklövern förbehåller sig alltså rätten att fatta dessa tunga beslut. Om någon känner att man är småskadad och inte 100%-ig så bör man tänka på att det finns andra i laget som knackar på och skyndsamt kontakta Fyrklövermedlem. Imorgon offentliggörs truppen exlusivt på SUS TILLS JAG DÖR.

4 kommentarer:

Daniel sa...

Jag låg vaken i princip hela natten, alldeles varm i pannan pga av överhettning i frontalloben, och försökte få rätsida på lördagens trupp.

Det är ju ett lyxproblem för föreningen SUS IF (vilken trupp!) men att inte alla ska få spela som vill känns inte bra.

Vi i Fyrklövern är dock övertygade om att vi kommer hitta en rättvis lösning.

Johan seidefors sa...

Nya SUS IF med ett överflöd av kvalificerade spelare.

Anonym sa...

Här kommer mer lyxproblem: Jag är 25 år (jag VET att ni aktivt söker 80-talister) och man kan nog säga att jag är ett av våra glömda utlandsproffs. Spelar i den norska bedriftsligan.

Om SUS IF kan lösa den sociala biten så kan jag tänka mig att inleda diskussioner om ett ev. semiproffs-kontrakt. Den starkaste styrkan jag har är min målfarlighet. Filippo Inzaghi.

Det här bör betraktas som ett så kallat offer-you-cannot-resist. Eller kanske mer en once-in-a-lifetime chans för SUS IF.

Axel sa...

Jakob, smart att presentera sig på STJD, vet inte om det är så klokt att förknippa sig med Pippo dock. Men, jag skickar ett kontraktsförslag direkt iallafall. Vad gäller den sociala biten behöver du inte vara orolig. Vi kan erbjuda intensivt bloggande twentyfour seven.

ses