lördag 19 maj 2007

Otäck bild

Vid halv ett inatt inkommer följande mms till SUS TILLS JAG DÖR redaktionen:



Bilden är skickad från årets sensationsspelare i SUS Björn Stål. Av tidigare kontakter under kvällen har det framgått att Björn befinner sig i det han själv kallar för LA men som för det flesta andra är mera känt som Ludvika. Hur ska man tolka denna bild? Är det ett sista adjö innan skyttekungen försvinner in i alkoholdimmorna för gått? Nånting har iallafall gått snett. Framtiden får utvisa HUR snett.

5 kommentarer:

Anonym sa...

alkohol lördagen före match. Hur ställer sig fyrklövern till detta?

Björn sa...

vänta lite nu, det var fredag före match... för övrigt blev det en rätt händelsrik kväll...

SirMoose sa...

Jag blir mer orolig för vem han var där med?!?!

Det är ju allmänt känt att Gazza värvades till Tottenham genom en kul utekväll med polaren och Spurs-spelaren Chris Waddle och dåvarande tränaren Terry Venables. Detta trots att Gazza lovat Fergusson att signa för Man U. Kan det vara något liknande i görningen i Ludvika? Björn på väg tillbaka till Öis? Hans fem mål hittills har givetvis inte gått obemärkt förbi.

Axel sa...

Jag ville med det här inlägget få i gång en diskussion om alkohol och sport. Sedan gammalt har vi ju i SUS sagt att det är paus med sprit och kvinnor under pågående säsong. Vad som sker i praktiken har å andra sidan varit en annan sak.

Sen är det väl så att Björn petat in sex mål i år och frågan är om inte vi andra borde fortsätta att kopiera hans framgångsrecept. Exempelvis åt jag och Danne varsin Hawaii idag, i mitt fall i strävan att optimera formen till 1/6 när jag förhoppningsvis gör min nästa match.

Daniel sa...

Lite som Linus antyder så finns det gott om exempel på överbegåvade fotbollsspelare som inte funnit något annat sätt att kanalisera sin talang utanför planen på annat sätt än i droger. Ta Maradona, Gazza, Tony Adams osv osv.

SUS är ju, förutom ett fotbollslag, även ett socialt skyddsnät till många av våra spelare. I denna egenskap kommer extra uppmärksamhet ägnas Björn de närmaste veckorna...