måndag 5 mars 2007

Träningsrapport


CHOCKBESKED INFÖR TRÄNINGEN: FYRKLÖVERN BLIR EN TREKLÖVER!

Materialet och spelarlicenserna flög genom omklädningsrummet och de närvarande medspelarna såg chockerat på när den tidigare så perfekta bilden av Fyrklövern för första gången krackelerade. "Jag är så jävla trött på den här väskan" skrek en synbart upprörd Axel Haglund då han fem minuter försenad dundrade in genom dörren till Eriksdalshallens lilla plan. Enligt säkra källor ska Axel även i samband med detta ha hotat avgå från den så kallade Fyrklövern - som därmed decimeras till en väsentligt mindre lyckobringande Treklöver. Usch.

Är hotet allvarligt menat? Fortsättning lär följa.

--

Träningen är det inte så mycket att säga om. Det röda laget krossade det... spräckliga, på ett oroväckande enkelt sätt. Även om det målmässigt var hyfsat jämt så var det rött som stod för spelet, kombinationerna och de snygga målen. KP's var nog snyggast.

--

Nya Eriksdalshallen var en positiv överraskning, Där vill vi spela mer!

4 kommentarer:

Daniel sa...

Tur då att vi ska spela 2 gånger till i lilla Eriksdalshallen. Den 18e och 25e mars.

Jag tycker Emil var träningens utropstecken.

Axel sa...

Den där väskan var jättetung och det gick ju inte att komma in i den där jäkla hallen så jag tappade humöret. Jag har länge velat sparka på den där väskan så jag tog tillfället. Nu är jag tillfälligt befriad från väskan och jag har the time of my life! Hotet att avgå var i affekt och jag tar tillbaka det nu. Fyrklövern står starkare en nånsin!

SirMoose sa...

Som gammal lagledare vill jag ställa mig bakom Dr.Haglund och ge honom mitt allra starkaste stöd. "Den blåa väskan" har vid flera tillfällen varit uppsåt till schismer, kontroverser och upprördhet. Så jag tror att detta bara svetsar samman Fyrklövern.

Axel sa...

Tack för stödet! Jag tror att vi ska gå stärkta ur det här.