fredag 16 mars 2007

SUS IF - KLASSISK LAGBILD


Hittade denna skatt imorse när ett gammalt album råkade ramla från bokhyllan,rakt ned på min stortå. Året är 2000 och säsongen är höst. Enligt datumet högst upp alltså den 30 september... vilket inte kan stämma när jag kollar fakta på STFF.se.
.
Vi mötte Västerbron två gånger i serien, bägge gångerna på Stadshagen. I juni slog vi dem med 4-2 och i Augusti med 2-1. Vi vann division 8 D överlägset, med sex poäng före Legolas. Västerbron kom sist, efter att Badboll dragit sig ur serien... efter att ha lämnat WO mot oss i säsongens sista match. Svin! Vi förlorade bägge matcherna mot rivalerna i Björnligan - kanske var det någon av dem den match som David referade till i sitt inlägg tidigare?
.
Hur som helst.
.
Laget:
.
Uppe: Johan, Hasse (!), Stefan, Björn, Milko (!!), David
Nere: Christian, Danne, Linus, Ettan (!), Max, Axel.
.
Tankar som slår en:
1. Kanske är det här den enda lagbilden med Milko?
2. Klassiska SUS som kommer till spel utan avbytare - det händer aldrig längre.
3. Kontinuitet. Bara fyra av tolv på bilden har slutat på sju år.
4. Jag är tydligen skadad (eller kanske mer troligt: avstängd) eftersom att jag står i civila kläder.

7 kommentarer:

Anonym sa...

verkligen en klassisk lagbild, några tankar som också slår mig

-kanske säkrades seriesegern i den här matchen
-om det var en fredag eller lördag är det inte helt otänkbart att det var fest på kvällen för större delen av laget
-om det var fest var Eken en högst trolig anhalt på kvällen (alltid Eken!)
-var höll KP och Janne hus??

Axel sa...

Vilken skatt! Jag redovisar också mina tankar i punktform:

- Jag tippar att laguppställningen var så här:
Christian i mål, Milko vänsterback, Hasse och David D mittbackar, Jag högerback, Danne vänsterytter, Björn och Stefan mittmittfältare, Linus högerytter och Max och Ettan framåt.
- Danne ser ut att vara 14 år gammal.
- Milko ser glad ut.
- Jag blir sällan så arg som jag var när Badboll lämnade WO i sista matchen. (Sju år senare lackar jag ur igen, och då på SUS-väskan)

Axel sa...

Tillägg:

-Alltid Eken! klingar idag lite falskt. Efter att dom under en period infört förbud mot gymnastikskor tappade stället mitt förtroende.

Johan seidefors sa...

Nu har jag aldrig varit på Eken, men med tanke på att Sneakers n Stuff ligger runt hörnet verkar det vara kompelett vansinne att inför förbud mot gymnastikskor... ett generellt förbud mot fula skor i allmänhet vore bättre.

max sa...

Vi ser väldigt glada ut.

Ser att jag själv blöder om vänsterknät vilket brukar vara ett tecken på en skön kämpamatch. :)

Anonym sa...

kan hålla med om att "alltid Eken!" är minst sagt inaktuellt idag... förbudet mot gymnastikskor drabbades jag själv av (har för mig det var 2002) och har sen dess hållt mig ifrån stället.

Daniel sa...

Den där bilden känns avlägsen och närliggande på samma gång. När jag ser laget minns jag så väl men samtidigt känns det som SUS alltid varit som det är nu. Den startelvan var grym men vi har en helt annan bredd nu.