onsdag 21 mars 2007

BJÖRNS HÖRNA

Hej SUS TILLS JAG DÖR,

Som den kalenderbitare jag är har jag ända sen Axel la upp statistiken från FOGIS haft tanken att få ihop nåt för bloggen, och här kommer det.









Allt baseras på årets trupp...värt att notera tycker jag kan vara:

-fenomenal klubbkänsla, mindre än två klubbar i snitt, iofs endast på seniornivå men ändå
-11 spelare har SUS som enda klubb, vilken startelva!, med en snittålder i SUS på nästan 9,7 år
.
målvakt: Jonte
backar: Janne, David D, David S, KP

mittfält: Axel, Stefan, Kristian R, Aron
forward: Håkan, Björn

.

-medelantalår i SUS är 7,8 - hyfsad kontiniutet mao...

-SUS kan därmed också ställa upp med en startelva där samtliga gjort mer än åtta år i SUS, i så fall tänker jag mig följande lag... tyvärr hamnar KP på bänken men jag tror faktiskt han var bortrest till Gotland just den här matchen...

-snittålder i SUS 10,4 år

målvakt: Jonte
Backar: Janne, David D David S, Axel
Mittfält: Linus, Johan, Björn, Stefan
Forward: Max, Danne
.
-har inte räknat på någon medelålder i laget, hamnar iaf över 30 och det räcker bra så
-har räknat in år 2007 som ett helt år i statistiken

vi ses på söndag

Björn

9 kommentarer:

Johan seidefors sa...

Det finns ett helt sinnessjukt Excel-ark som underlag för Björns diagram, som jag dessvärre inte vet hur jag ska publicera.

Daniel sa...

Nu börjar vi snacka hard core statistics! I like...

Anonym sa...

är verkligen sinnessjukt rätt ord, snarare underbart...

Anonym sa...

Vackert Björn!

Anonym sa...

Johan, du kan väl ta en skärmdump från excelarket och spara som bild, iofs kanske du inte får med allt då...

Daniel sa...

JA! Jag vill se excelarket!!

SirMoose sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
SirMoose sa...

Björn Hellberg ringde precis mig och imponerades av klubbens statistiker. Han tyckte för övrigt att vår sammansättning till stor del liknade Sunderlands trupp 72-73. Så han kanske hör av sig till Björne.

Johan seidefors sa...

Man kan klicka på bilderna för att se dem i ett större format, vilket kan vara behjälpligt när det exempelvis handlar om små excel-ark.