torsdag 22 mars 2007

STOPPA PRESSARNA: SUS VÄRVAR FRÅN DIVISION 3


I en uppseendeväckande affär har den nytillträdda Fyrklövern knutit en av de bästa spelarna i hela Blekinge (strax söder om Södertälje, enligt uppgift) till det lag som nu blir ännu mer favorittippade än de redan var - näligen SUS IF. Efter ett antal provträningar följt av hårda förhandlingar är nu signaturen på plats. SUS TILLS JAG DÖR kan bara höja glaset för Fyrklövern och hälsa Tobias Kummel välkommen till SUS, kanske den trevligaste klubben i division 7 D.

1. Tobias (är det Tobias eller Tobbe förresten?), du har ju uppenbarligenspelat en hel del fotboll i dina dagar - berätta lite om din karriär.

Jag började lira boll i fyraårsåldern i Rödeby AIF,
www.raif.se. Jag har förblivit klubben trogen fram tills nu. Karriären är väl en beskrivning avhur det har gått för Rödeby under dessa år. När jag som 16 åring kom med i A-truppen var laget ett division 4 lag med ambitioner på trean. Efter ett par hopp mellan 3:an och 4:an blev närvaron i 3:an mer stabil efter millenieskiftet. Tyvärr så hjälpte inte mitt deltagande, 2 matcher under minisemester, under förra säsongen till att hålla dem kvar. jag är dock heltsäker på att de kommer att ta sig tillbaka i år.

2. Du känns ganska mittfältig när vi lirar inomhus, men var på planen(utomhus) spelar du helst om du får välja?

Jag kan hålla med om att jag är ganska mittfältig. Jag har mestadels hållttill på högerkanten av planen med någon säsong på toppen. Min nuvarande kondition möjliggör inte riktigt kantlöpningar i någon större utsträckning dock.


3. Beskriv din spelstil?

Jag gillar få tillslag, väggspel och tidiga inlägg. Jag är helt klart mer aven tekniker än en stark kampspelare.

4. Många i laget är imponerade över att du tränar i shorts med svenskalandslagets märke på, hur många landskamper har du gjort?

Då måste jag räkna efter......Jag har tills dags datum gjort 0 matcher. Jag är dock ett starkt kort atträkna med framför tv:n när det är landskamp.

5. Du hade enligt säkra källor (som vill vara oerhört anoyma) anbud frånbåde AIK, BP och Kronoberg - varför blev det SUS?

Jag har hört samma rykten. Jag måste ha världens sämsta manager...Skämt och sidor så handlar det om att SUS kunde erbjuda ett helhetspaket sompassar mig just nu i min karriär som fotbollsspelare.
Jag kommer även att skicka en sk. spelarprofil till dig, där du får svara påännu mer frågor - men det är inte lika bråttom.


Ses vi på söndag?
- Jag kommer med 98% sannolikhet inte att hinna till träningen. jag är i Malmö i helgen. (och packar ihop det sista, antar redaktionen)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Som representant för fyrklövern kan jag säga att vi är mycket nöjda över att ha knutit Tobias Kummel till vår trupp. Man kan säga att han lyckats med det nästan omöjliga genom att ta en plats i vår redan så tighta och fotbollskickliga trupp. Diskussionen internt har varit intensiv men vi känner starkt att den här värvningen gynnar klubben. Hans mål i krysset senaste träning blev pricken över i:t som fick oss att agera så här snabbt. Varmt välkommen!

SirMoose sa...

Jag tror att vi alla i truppen ger vårat samtycke till värvningen av Tobias (eller är det Tobbe?). Han har alla de kvaliteter en SUS-spelare ska ha: teknik, talang och en tilltalande social sida. Bara hans svar på sin spelstil får mig att mysa.

Eloge också till Fyrklövern som visar flexibilitet att frångå planen med värvningsstopp när ett tillfälle som detta dyker upp. Heders!

Daniel sa...

Efter att ha läst citat som "Min nuvarande kondition möjliggör inte riktigt kantlöpningar" och "Jag är helt klart mer av en tekniker än en stark kampspelare." kan jag bara säga: Välkomen hem!

Fyrklövern bara ryser av välbehag.

Anonym sa...

kan bara instämma i kommentarerna.

Välkommen till SUS Tobias! (eller är det Tobbe?)