söndag 25 mars 2007

OMRÖSTNINGEN AVSLUTAD: DR HAGLUND KALLAS TILL OPERATIONSSALEN

Aldrig tidigare har en omröstning på SUS TILLS JAG DÖR lockat så stort intresse. Frågan som gällde vilken spelare som tros göra SUS första seriemål 2007 var tydligen vad man i staterna brukar kalla HOT STUFF. Hela 27 engagerade röster har kommit in och när dammet lagt sig visar det sig att över 11 personer (dvs. 12, eller 44.4%) menar att ingen mindre än Axel "Dr Haglund" Haglund kommer att stänka dit den första baljan för året.

Chockerande? Minst sagt.
S.T.J.D menar inte att lägga sordin på stämningen eller att anklaga någon utan bevis på något sätt, men måste ändå flagga för eventuellt röstfusk. Engagerade SUS-supportrar finns som bekant överallt och några (många) av dem rapporterar att Axel under sina (väldokumenterade) nattliga promenader gör mer än att bara ta "voyeuristiska" bilder på en naken Danne Lepp - han frekventerar även sk. internet caféer... där han alltså enligt uppgift, genom att alltid sätta sig vid en ny dator, lyckats rösta på sig själv tio gånger under de senaste dagarna.

När dessutom hela lagets nye gullegris Emil "lill-emil" Berntling bara fick 3 röster började misstankar rörande om SUS TILLS JAG DÖR blivit hackad även gro. Hmmm.

Fortsättning lär följa, med tills vidare är alltså Axel den givne favoriten till att göra SUS IFs första mål för säsongen. Bäva månde Essinge IK

10 kommentarer:

Axel sa...

För det första, JAG KOMMER GÖRA FÖRSTA MÅLET.
För det andra, jag har röstat från två olika datorer, INGEN enda röst på mig själv vill jag understryka. (Jag röstade på Linus och Emil)
För det tredje, Johan är inte helt fel ute. Av en slump hade min syrra tipsat hela sin mejllista (utan min vetskap) om att kolla in vår blogg med ett mejl som gick ut torsdagskväll. Fredag morgon startade omröstningen och många av hennes polare gick in och la en röst på mig. MEN, ingen vet hur många det var, kanske bara någon enstaka. Om det fortfarande känns otillfredställande för redaktören eller andra så tycker jag vi gör om omröstningen. Då kan man kanske ge Mange en ärlig chans, han fanns ju inte ens som ett alternativ i den första omröstningen.

SirMoose sa...

Till Axels förvar: "Låt den som är utan synd kasta första stenen!"

Eftersom jag tror att jag själv kommer att göra första målet i serien, jag gjorde trejde första samt sista förra säsongen, erkänner jag villigt att jag en gång röstat på mig själv.

Första målet sett till hela säsongen, träningsmatcher inräknade, tror jag dock att Emil gör om han inte är i fjällen.

Johan seidefors sa...

1. Jag hoppas, och utgår ifrån, att alla fattar ironin i inlägget!?

2. Jag gillar verkligen att SUS bloggen berör gruppen som inte är direkt knutna till laget.

3. STJD ökar för tredje veckan i rad och hade nu sist över 700 unika besök. Kan vi nå 1 000?

Johan seidefors sa...

Sjukt att glömma mål-mange! Jag räknade namnen och fick ihop de väntade 25, och glömde då att nye Tobias/Tobbe hade adderats. Sorry Mange.

Anonym sa...

Har ju varit rätt kall de sista säsongerna!
Men det här gav tändvätska!

Axel sa...

Klart jag hajjar ironin, och jag älskar det! Det var bara att det träffade så jäkla rätt att man omedelbart ville gå i försvar och reda ut det hela. Dessutom kände jag att omröstningen blev lite, lite missvisande eftersom min supportergrupp var så grymt välmobiliserad. Men när jag tänker på det så borde det kanske snarare fungera som en väckarklocka för er andra. Spread the word! Ingen annan blogg kan skryta med så mycket kvalitativa inlägg. En dag med STJD är som två veckor på en vanlig blogg. Helt underbart att notera över 700 unika träffar!

Axel sa...

Slaktarn, du har varit allt annat än kall på sistone. Skulle inte förvåna mig om du dansar fram ett regnoväder i motståndarnas straffområde ikväll.

Anonym sa...

Jag tror att det blir Emil, om han göt 100mål så ökar det ju chansen för att han gör första.

Dessutom gjorde han det första förra året.

Jojje sa...

Tror att den Afrikanska dansen gjort underverk Mange, sett riktigt vass ut på innomhusträningarna,gör Mål i 12 minuten mot Essinge.

Anonym sa...

Jo, i år skall jag bjuda på höftrörelser som aldrig skådats förut:)