torsdag 22 mars 2007

Kolla in!




Under en nattlig promenad genom Stockholm finner jag denna affish vid Blå bodarna, Slussen. Jag insåg genast att detta var hett stoff för STJD eftersom mannen på bilden var SUS IFs egen Danne Lepp. Jag plåtade därför en bildserie med min kameramobil. Tillhörande text innehöll dock en rad störande felaktigheter om vår vindsnabbe yttermittfältare. Bl a att han är 28år och spelar korpfotboll. Vidare omnämns att Danne uppskattade bojkotten av franska viner för några år sedan. Inget fel i det, men ändå helt ovidkommande uppgift i mitt tycke. Ingenting nämns om hans förmåga att "göra sin gubbe", hur han kan vägga sig in i straffområdet och hur han får det att se så enkelt ut när han smeker in bollen i bortre krysset. Det var lite svårt att begripa vad affishen ville förmedla för budskap egentligen men det var nog ett gott syfte eftersom Danne var med. Det var reklam för http://www.renaklader.org

3 kommentarer:

Daniel sa...

Va fin han e...

SirMoose sa...

Lika grymma rutor som Rune.

Johan seidefors sa...

fan vad sjukt.