tisdag 17 april 2007

The Sound Of SUS finns nu som iMix!

SUS TILLS JAG DÖR kan idag stolt presentera den kompletta spellistan The Sound Of SUS som en iMix i iTunes Music Store. Efter enträget arbete så är den slutgiltiga versionen alltså nu sjösatt. Den flitige läsaren av den här bloggen minns säkert lanseringen av den första versionen och hänvisas till den artikeln för fullständig information.


Det finns en hel del nyheter jämfört med den första. Låten med Stefans val Timo Räisänen, “Bollen måste dö” var inte tillgänglig på iTunes vilket gjorde att en annan låt med Timo fick väljas. Inte heller Emils Breaking Benjamin fanns där varför Emil fick chansen att nämna en annan grupp och som plåster på såren även precisera exakt vilken låt. Det blev Papa Roach och man får säga att Emil är konsekvent och pricksäker både som målskytt och rockkonsument. Rammsteinlåten från K-P fick bytas till en annan lite fartigare från samma platta. Bland de helt nya bidragen märks Aarons val Joy Division med en svartsynt indie-klassiker. Den följs av mitt eget bidrag med New Order. Alltså en i alla bemärkelser klockren forsättning. Ovanpå detta kommer Nicos favoriter Manic Street Preachers och jag valde deras tidlösa klassiker Motorcycle Emptiness för att den är så bra. Tobias presenterar sig med att välja Incubus och jag valde låten Stellar eftersom jag brukar spela den på Guitar Hero. Det sista av de nya bidragen kommer från Mange. Vän av ordning påpekar då genast att Mange mycket tydligt poängterade i sin spelarprofil att han inte är intresserad av musik. Jag noterade dock att han uttryckte tydligt gillande för den här Jerry Lee Lewis-covern med Dolly Parton när han var hemma hos mig så därför blev den hans bidrag.


För att inhandla denna iMix behövs att man har programmet iTunes i sin dator och att man har ett konto på Music Store vilket man mycket lätt kan skaffa sig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

225:- för "The Sound of SUS" - ett fynd. Utan tvekan fem stjärnor!

Johan seidefors sa...

Hallå! Jag köper den precis just nu.

Björn sa...

spännande att se hur försäljningen går... blir till att skaffa sig den snarast.