tisdag 17 april 2007

DAGENS SPELARE: TOBIAS KUMMEL

Vem är Tobias Kummel? Det enda vi visste fram tills nu var att han var spelat som proffs (dvs. division 3... ja typ i Småland, men ändå) och att han äger ett par shorts med SvFFs emblem. I svaren nedan växer sakteliga bilden en mer komplett, om än komplex, människa fram. Jag menar, smaka på kombinationen Öster, Ben Mezrich och Incubus. Hur nystar man upp den trassliga trion? (på ett personligt plan kan jag också tycka att "Bringing down the house" är bättre än "Ugly Americans"... men det hör egentligen inte hit).


Tobias kom in i truppen ovanligt snabbt, mycket genom sin fina teknik inomhus men också - kanske mest - genom sin trevliga person. Om jag säger att Tobias är den typen av kille man vill passa bollen till, så förstår ni vad jag menar. SUS TILLS JAG DÖR är övertygad om att Tobias, när Fyrklövern ger honom förtroendet högre upp i banan, kommer att göra SUS till ett ännu bättre lag. Vi får inte glömma bort att han aldrig tidigare i hela sitt liv sett konstgräs, gud bevars, så vi får ge honom tid.

Personliga fakta
Namn: Tobias Kummel

Ålder: 30
Födelsestad: Karlskrona
Yrke: Konsult
Familj: Flickvän
Stadsdel: Vasastan.

Fotbollsrelaterat
Kom till SUS år: 2007
Värvad av: Emil Berntling
Position i laget: Back men ska ta mig fram till mittfältet inom kort ;)
(Favorit-)Nummer på tröjan: 2
Favoritlag i Sverige förutom SUS: Öster
Favoritlag internationellt: Försöker följa alla lag med svenska spelare
Favoritspelare i världen: Steve MacMannamon (spelar han fortfarande??)
Favoritspelare i SUS: Danne L
-motivering: Närkamperna.

Välj
Stan eller landet: Landet
Radiosporten eller TV-sporten: TV-sporten
Hemmakväll eller utekväll: Hemmakväll
Zlatan eller Henke: Zlatan
Kim eller Anders: Jag väljer att ha 5 man i backlinjen och ha båda på bänken
Jonas Dahlqvist eller Lasse Granqvist: Ingen uppfattning.

Favoriter
Favoritartist/grupp: Incubus
Bästa film: The Usual Suspects
Bästa TV-serie: Love Boat
Bästa bok/tidning: Ugly Americans av Ben Mezrich
Bästa sajt: www.ted.com
Bästa blogg: susfotboll

Jag rekommenderar: Ron Zacapa

7 kommentarer:

max sa...

Macca slutade 2005 efter ett par säsonger i Man City.

En av mina favoritspelare genom tiderna också.

Anonym sa...

I och med några knapptryckningar så är Tobias nu officiellt licensierad till SUS IF!

Anonym sa...

Tobias förra lag Rödeby AIF är blekinges blåvitt och i laget spelar tydligen en Daniel Kummel. Bror eller kusin till Tobias kanske?

SirMoose sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SirMoose sa...

Rätta mig gärna om jag är fel ute men är inte Ron Zacapa en rom-sort?

Anonym sa...

Som Chippen?

Anonym sa...

http://www.ronzacapacentenario.com/