måndag 2 april 2007

This is how we do it!

De som varit med ett par år kommer säkert ihåg den gamla hemsidan som låg uppe mellan 1999-2003. På den fanns spelarpresentationer, matchrapporter, poängligor osv. Trots att hemsidan lades ner pga serverproblem så har jag nu hittat allt material som fanns där på min lokala kopia och tänkte presentera det allra bästa här på bloggen.

Jag går ut stenhårt med det kanske bästa som fanns på sidan. Videon på Håkans 5-2 mål mot Björnligan den 5e oktober 2002.

Så här skrev Anders i matchrapporten om målet:
"Mönsteranfallet – The Movie
Femman kommer till efter ännu ett vänsteranfall. Målet finns ju filmat. Börjar med en bakåtpassning av David nere hos Stefan som rullar tillbaka den till David (lägg märke hur David förflyttar sig och gör sig spelbar!). Den når Johan efter ett par snabba passningar på egen planhalva, han rushar över hela mittfältet och frispelar Håkan som rundar keepern och rullar bollen i öppet mål. Skitsnyggt! Och inte offside, som jag trodde först. Vänsterbacken häver offsiden med god marginal. Bra domarn!"


Se och njut!



Observera att den ambitiöse kameramannen klättrat upp på avbytarbåset för att få bättre vinkel

Ge gärna kommentarer på vad ni vill återuppleva.

13 kommentarer:

max sa...

Skitsnyggt mål!

Så många detaljer som är värda att hylla i detta vackra spelmål.

En kul grej är ju backen som nästan ramlar omkull när ha jagar efter en väldigt kvick Johan.

Daniel sa...

Precis vad som slog mig:
- Askul när backen ramlar
- Satan vad Johan är snabb
samt
- Skön high five mellan Hockey och Davas!

Björn sa...

härligt danne, du får överraska oss med gamla godbitar. Då borde du även ha en gammal film från mig, har själv försökt hitta den hemma men jag tror den försvunnit i nån gammal dator...

Axel sa...

Vilken skattkista som nu har öppnats! Vilket skönspel.

max sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
max sa...

Skönt att David vill först ha en "knytnäve" som inte hockey ser, men det omvandlas till en skön high five.

Håkans löpning är exeptionellt vältimad och han håller sig cool i löpningen för att undvika off-side. Forwardsspel när det är som bäst efter ett mittfälts och försvarsspel när det är som bäst.

SUS när det är som bäst helt enkelt.

Johan seidefors sa...

Det här är bloggen när den är som bäst. Otroligt bra av kameramannen att vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Den här filmen hamnar under en egen rubrik: SUS BILDARKIV

Johan seidefors sa...

eller så får det helt enkelt ligga under old school-etiketten...

Daniel sa...

Jag har åtminstone en film till men den håller jag på ett tag tror jag. Har suttit och läst hela dagen och det finns mycket annat gott.

För oss med dåligt minne är det här extra roligt...

Björn sa...

skulle kännas som en extra bonus om det även gick att få ta del av gästboken som fanns på den tiden... men det är väl knappast möjligt.

Björn sa...

old school känns perfekt, var det jag tänkte på när jag letade efter min lost tape i gamla datorer förut.

Daniel sa...

Tyvärr var gästboken borta. Den sköttes externt...

SirMoose sa...

Jag ser fram emot nästa gamla klipp. Jag minns det väl men måste ändå förundras över kvaliteten på målen vi har bilder på. Är det bara tur att dessa mål är fantastiska eller gör vi bara snygga mål?