torsdag 12 april 2007

Nya dojjor köpta!


Jojje och Nick-Krilles satsning på nya fotbollsskor inför säsongen väckte förhoppningsvis övriga truppens vilja att ekipera sig inför säsongen. Den väckte iallafall min. Kan alltså avslöja att jag idag smet förbi Adidas-affären och hämtade hem ett par Copa Mundial à 1.200:-. Får nu bara hoppas att vi i SUS inte drar på oss epitetet "material-lirare" utan att vi istället lever upp till dom pretentioner som såna här lyxdojjor för med sig. Och ja Jonas - Copa Mundial lär vara säkra vid artärblödningar.

6 kommentarer:

Daniel sa...

Vackert, man! Vackert...

Vita grusdiadora i all ära, men med de här skorna kommer producera SÅ mycket mer. Och det lovaar inte lite det...

Jojje sa...

Vem har sagt att fotboll inte är en materialsport ? Klassiskt Axel !! Är övertygad om att det blir mål igen på söndag.

Björn sa...

funderar själv på nya benskydd, med min hänsynslösa spelstil behöver man rejäla grejer på smalbenen, samt i kombination med att de gamla håller på att falla sönder...

Davas sa...

Bra köp! Bra!

SirMoose sa...

Jag har redan föregått Björne och köpt nya benskydd. Om nu även Björn gör det tror jag de flesta i lag andas ut och känner en lättnad av jag och Björne även i år kommer att visa vägen med tufft och bra närkampsspel.

Anonym sa...

Skönt att veta att SUS två mittfält-sluggers har nya benskydd. Jag har också nya så det kommer smälla frisk på min kant också.