söndag 15 april 2007

Träningsmatch: SUS IF - BK National Stockholm 3-4

SUS IF:s andra och sista träningsmatch inför säsongen förlorades med 3-4. Inramningen var fantastisk. God uppslutning och fantastiskt väder. Motståndarna var 11 man och saknade riktig målvakt. Fyrklövern hade tänkt mycket inför matchen och skissat på några taktiska varianter:



Tyvärr glömdes taktiktavlan dock hemma och som ett resultat av detta blev spelet inte så ordnat. Fyrklövern får alltså ta på sig förlusten. Dom gjorde 1-0 efter ca 10min. Emil kvitterar på ett inspel från högerkanten efter ca 20. Dom gör 2-1 och jag minns inte hur och varför. Jag gör 2-2 efter en snygg överhoppning av Danne och ett direktskott som målvakten inte kunde hålla.

2-2 i halvlek och vi trodde nog alla att vi skulle greja hem seger. Motståndarna såg ganska trötta ut och hade ju inga avbytare. Dom gör dock 3-2 ganska omgående i andra. Emil ser dock till att utjämna på nick, 3-3. Själv missar jag sedan sekvensen när Aaron tar med handen i vårt straffområde. Dom satte straffen och fasttällde därmed slutresultatet 4-3.

Det positiva som kan anmärkas var nog att Emil visade att hans målsinne är intakt. Stefan gjorde bra i från sig i backlinjen och även tobias följde med bra upp från sin backposition. Var och en får nog rannsaka sig lite. Vi kan nog alla lite bättre. Kommer säkert bli jämna matchen mot dom här i serien.

13 kommentarer:

SirMoose sa...

Reflektion efter match från SUS-läktaren: "Jag tycker att ni var klart bättre. Ni rörde er bättre och värderade situationerna. De andra stog mest stilla och väntade på att bollen skulle komma, de verkade inte ha någon direkt idé. Johan är väl bra?!?! Sen spelar du (vilket är jag) och Danne bra tillsammans. Juan är ju bra också. Eran målvakt verkar så trevlig och snäll, det har han alltid gjort. Sen var det någon ny som gjorde mål och var bra (Lill-Emil). Jag tittade ganska mycket på matchen men måste missat några mål. Jag trodde ni ledde med 3-1 så jag blev förvånad när du skrek på Max att lugna sig så ni skulle kunna göra mål."

Min sambo Stinas kommentarer om matchen. Jag imponerades av analysen av spelet och glädjs år hennes enögda syn på matchen. Missar man tre motståndamål då ser man matchen på rätt sätt.

max sa...

med en reflektion om min egen insats så är jag inte förvånad över att det jag står omnämnd i samband med denna match handlar om att jag blev arg på domaren.

Jag var usel hela matchen och lyckades knappt med någonting, varenda mottagning kändes som om den träffade benskyddet även om den var rakt på foten, en katastrof.

Jag ska försöka undvika att gnälla på domaren men deras andra mål var solklar off-side.

Anonym sa...

Jag väger mellan att skylla förlusten på hela fyrklövern eller bara en fjärdeldel av den (Skölden). På lagfotot ser man att David saknas. Stående längst till höger hade han passat perfekt!

Anonym sa...

Bloody losers!!! Vinn...

Jag kan lira 2.a matchen och några av matecherna slutet av maj. That'll sort you out.

Lycka till i premiären

Russell

Axel sa...

Shit! Russell flyger in för att styra upp det hela. Straight outta Camden!

Anonym sa...

Om Camden vore Compton !

Björn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Björn sa...

vad händer...lyckades radera mitt inlägg...

Rusell, var håller du hus, kom hit och sätt några mål...

Anonym sa...

Var det möjligtvis Björn som passada Axel?

Anonym sa...

Emils första mål bör väl också haft en framspelare...

Björn sa...

jag passade både Emil och Axel.

Anonym sa...

Detta är nu uppdaterat i spelprogrammet. Tack Björn - din gamla assistkung

Björn sa...

hmmm, med tanke på mina usla avslut i träningsmatcherna är det skönt att assistförmågan sitter i...